Gå til innhold

Spørre om å få epler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er veldig kresen på frukt,og liker nesten ingen. Men liker epler, ihvertfall 2 av typene. Men de som er å finne i butikkene er veldig modne og melete,de har jeg kjøpt og kastet en del. Jeg har såå lyst på eplene som fortsatt ligger i trærne,og har sett at det ene huset har den typen epler jeg liker. De plukker ikke, eller,ihvertfall ser jeg at det er mye epler igjen,og at endel har falt ned. Jeg og barna vil komme en tur og spørre om å få kjøpe 3-4kg. Hva hadde  du syntes om en fremmede kommer og spør slikt? Er det rart,frekt,ekkelt? Og ev hvilke dager passer at jeg spør? Siden søndag er hviledag hvor folk flest vil ha ro og ikke bli plaget. Må også tilføye at vi er utenlandsk,hvis det har noe å si.

Anonymkode: f51d7...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo gå ant å gjøre :) bedre det enn at de faller ned og råtner! Så det hadde ikke jeg tatt som noe frekt iallefall. Søndag er jo en fin dag å spørre på,som regel er det jo jobb og skole og aktiviteter,så spør i vei! 

Anonymkode: 853dd...c6a

Skrevet

Ja, du kan spørre. Dersom eplene fremdeles henger på trærne, så er de godt modne nå. Eplesesongen er for de aller fleste epledyrkere over nå, siden sesongen begynte svært tidlig grunnet det varme været. 

Hvilke eplesorter kjøper du på butikken? 

Anonymkode: f8529...493

Skrevet

Ja, det er helt greit å spørre. Mange føler at de ikke rekker over med alle eplene, så det kan hende de blir glade for forespørselen :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre. Det verste som kan skje er at de sier nei. Jeg bor midt i «epleland» og er fast epleplukker hos en pensjonist i nabolaget. Da plukker jeg både til meg selv og eieren.

Anonymkode: 8d81a...23f

• Liker 3
Skrevet

Får våge meg og spørre etterpå npr vi skal på tur senere idag. Oppdaterer ikveld hvordan dem reagerer på detre, spent ☺

Anonymkode: f51d7...b2e

Skrevet

Bare spør, mange er glade for at noen vil ha dem og ikke bli forundret om du får de gratis. 

• Liker 1
Skrevet

Spør vi vei. Jeg stjal et eple jeg, og så kom eieren av hagen. "Du må bare ta med deg en pose å plukke" sa han. Veldig flaut, men så bakte jeg eplekake til ham og kjøpte med god kaffe. Så gjorde liksom litt opp for meg. Han sa at han bare var glad for at noen ville ha eplene.

Så bare spør. Ser også mange epletrær som står fulle av frukter de ikke plukker. Håper du får lov 🙂

Anonymkode: 40846...77d

• Liker 2
Skrevet

Her jeg bor så har det mange ganger i høst blitt lagt ut på facebook at folk må komme å plukke epler. Noen av de som har epletrær plukker selv å henger poser med epler på gjerdet med lapper "værsågod". 
Så jeg tror veldig mange som har epletrær bare blir glad for å bli kvitt litt! 

Skrevet

Bare spør, de fleste epletrær i privathager er bare til pynt. Ulempen er at de ikke blir tatt vare på, så ofte er de fulle av mark.

Anonymkode: 266bf...3d2

Skrevet

Skulle ønske du bodde ved meg! Er så forbanna mange epler i det treet (og på bakken) i hagen at jeg hadde blitt sjekeglad for å bli kvitt noen.

Anonymkode: 9e307...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...