Gå til innhold

Lik meg❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Oj, så moro å se at det faktisk ble liv i tråden! 

Jeg satt og så på de siste episodene på fredag, og da sto det at neste episode kommer ut den 21.oktober? I dag?! Mååå se! ❤️

 

Anonymkode: ead9d...ae6

Er vel bare nye klipp som kommer fra i dag, ikke ny episode 😊

Anonymkode: 913f5...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva folk mener her, det luna driver på med er mobbing! Hun kjøper seg venner med popularitetn sin og bestemmer hvem de skal like og ikke! 

Oda reagerer for hun føler seg mobbet, misforstått og alene. Oda er kanskje litt aktiv og sier ifra, men jeg mener det er bra å reagere! De voksne rundt svikter helt klart, tror ikke faren vet helt hva han skal gjøre desverre:/

det er slike tilfeller som får barn/ungdommer til å avslutte livet sitt! Ingen fortjener å bli utfryst og mobbet slik, å det går så innpå barn som er så unge at de ikke forstår og vet hvordan de skal håndtere følelsene sine!

utrolig sterk og bra serie av nrk, burdee blitt vist på alle skoler! Dette er viktig! Og ikke minst sosiale media og mobbing, foreldre må bli flinkere til å følge med. Selvom det kanskje ikke er så enkelt hele tiden!

men tenk om oda var ditt barn!?

Anonymkode: f79eb...748

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en flott og viktig serie <3 Den burde vises på barne- og ungdomsskoler. Jeg skulle gjerne sett den da jeg var på den alderen, da jeg ble utestengt slik Oda ble og kjente på mange av de samme følelsene over flere år. I tillegg er man utrolig sårbar på den alder med begynnende pubertet osv.. 10 år etter er heldigvis de vonde følelsene borte :) Men nå med sosiale media i tillegg må det hele være utrolig vondt for de som opplever sånt :( 

Anonymkode: 3846d...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt FANTASTISK det Erik gjorde for Oda! Jeg er helt kry av stolthet! ❤️ go Erik!

Anonymkode: ead9d...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette en vond serie. Jeg var det barnet som er som Oda. Og jeg er ødelagt av årevis med utfrysning og utestenging. Jeg har ikke venner og jeg fungerer ikke sosialt. 

Anonymkode: 9ea86...fc5

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker serien - alle burde se den! Og det kan være en serie som kan vises i et klasserom hvor man kan diskutere osv etterpå. 

Kjenner meg også veldig igjen. Bortsett fra at viser at hun blir sint og lei seg. 

Anonymkode: 95bfe...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2018 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Oda er litt too much etter min smak, men føler voksenpersonene rundt henne svikter da de ser at hun har problemer med impuls men velger å ikke prate med henne eller gjør noe med det. 

Jeg har sansen for Luna, hun er en flott jente, slik som når hun forsvarer moren sin når Oss fyrer løs.

Vet du forresten når og hvor ofte de slipper nye episoder?

Anonymkode: ead9d...ae6

Luna er en flott jente? Av det de har vist til nå så virker hun slem og som en mobber rett og slett. Oda reagerer som hun gjør fordi hun føler at ingen forstår henne og hun har nok opplevd hvordan Lund har vært tidligere

Anonymkode: 0f9c2...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg blir helt himmelfallen av hvor blinde og teite de voksne er i denne serien. Altså teite på en realistisk måte. De evner liksom ikke å ta hånd om noe eller å se hvem som spiller hvilke roller og hvordan dynamikken er. Jeg blir så frustrert av at ingen kan hjelpe noen!! Tilogmed helsesøstra, som virker så lovende, feilet.

Syns innmari synd i Arin også. Hun påtar seg alt for mye ansvar (kjenner meg igjen), har skyldfølelse for ting som er ute av hennes kontroll, samtidig som hun gjorde valg hun angrer på og lar seg spise opp av dette.

Ja, Arin var en del av gjengen som frøs ut Oda osv, men det er lov å bli dritlei av venner som tærer på deg. (Ikke at jeg forsvarer Arins oppførsel.)

Oda var litt for intens og impulsiv mot henne, og Arin hjalp henne jo tross alt økonomisk med den telefonen, og Arin fikk ingenting tilbake for det. Huff, for en utrolig bra serie. Synd det er å få episoder igjen. 

Anonymkode: 88ee9...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oj, nå felte jeg noen tårer på slutten her. Det var en vending som kom som et sjokk, men samtidig ikke... 

Gleder meg til ny sesong.

Ts

Anonymkode: ead9d...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episoden var hjerteskjærende - men den var heller ikke uforventet! 

Håper at neste sesong handler om Luns og hennes lov. Tror hun bare vil bli sett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Seriøst. Jeg forstår ikke hvorfor alle de andre ikke vare sier rett ut hvor slem luna er? Hun er jo virkelig en mobber i ordets rette forstand. Det burde bli mer synlig hvor mye hun faktisk mobber og er slem. Håper virkelig at dem som jobber som lærere etc følger med på denne serien fordi den personen som er roten til alt vondt her er Luna! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ny sesong til høsten, da skal de på ungdomskolen blir spennene å se hvordan de takler det. 

Anonymkode: af577...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 1.10.2018 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Dere er klar over at dette er en serie for BARN?? Går på NRK super. Skal se den sammen med datteren min på 10 år....

Anonymkode: ed92f...41a

De fleste er klar over at det er serie for barn, men fin serie å se likevel om du er barn , ungdom eller voksen.  Ser den alene  jeg  og er  30 år.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 33, og ser også serien alene. Men har tantebarn jeg ser kanskje 3 ganger i året. Hun ene starter nå i 5 klasse, og etter søsteren min sin beskrivelse, så er det mye av samme problematikk allerede nå. Og da synes jeg det er fint å se hvordan jeg kan støtte opp søster'n når hun er frustrert over 10-åringen. Har ingen barn selv. 

Men så kjenner jeg meg selv igjen i Oda og hennes frustrasjoner. Var selv ei som lot sinne og handlinger tale mer for meg, enn ord. Tror det gjelder mange som ikke blir sett eller hørt. 

Tror mange voksne ser serien siden de enten har barn eller kjenner seg selv igjen. Skam var jo for de på ungdomsskole/videregående, men kjenner mange som er eldre enn meg som har sett serien opp til flere ganger. 

Anonymkode: e47ad...8c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den også alene ,30 år. Absolutt en serie voksne kan følge med på. 

Anonymkode: 0fe30...dd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 22, men kjenner meg ufattelig godt igjen. Opplevde det samme over flere år, får vondt av serien. Men den er utrolig viktig, og jeg skulle ønske jeg hadde den da jeg vokste opp. Den fanger utrolig godt hvordan den kompliserte, men grusomme jentemobbingen kan foregå. 

Anonymkode: 3846d...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når ny sesong kommer? 

Anonymkode: af577...96a

Ser de har gjort klart for sesong 3 på nrk nettv. Men de har ikke begynt å legge ut daglige meldinger (tror det er nrksuper som har den siden?). Tror ikke det er lenge til. 

Gleder meg, for nå skal de jo begynne på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 2d19b...ae3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...