Gå til innhold

Ustabil og emosjonell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir så flau og lei av meg selv. Jeg sliter virkelig med å håndtere følelsene mine. Blir så fort sjalu, sint, lei meg. Mest fordi jeg føler meg utenfor og mislykka i sosiale settinger. Ofte blr jeg sur og barnslig om jeg føler meg utenfor,  noe jeg føler i nesten hver bidige sosiale setting jeg er i. Er også sykt sjalu på dama til en venn av kjæresten. Føler alltid at alle hører på og snakker med henne, mens når jeg er tilstede kan gutta snakke om temaer som ekskluderer meg, de ser ikle på meg osv. Så da går jeg på mobilen. Sånn har jeg det på jobb, med venner (de få jeg har), familie. Føler mamma liker søstra mi mer enn meg. Er så drittlei av å føle meg som en mislykka dritt som ingen har lyst å være sammen med. Blir jo en slags selvoppfyllende profeti. Nå klarte jeg ødelegge for meg selv ved å være sur foran kompisene til kjæresten, jeg bare stakk fra utestedet fordi jeg følte de ignorerte meg. Lyst å slå noe/noen/meg selv. Er så forbanna og lei meg. Hater meg selv. Samtidig føler jeg meg så sinnssykt stygg at jeg ikke fortjener noen. Drittliv. Er over 30, selv om jeg virker som en 15-åring i oppførsel og uttrykksmåte. 

Beklager utblåsningen, men det føltes litt deilig å få det ut et sted. 

Anonymkode: c129c...f38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig for deg, intense følelser er virkelig ikke enkelt å hanskes med. Har du jobb? Venner?

Anonymkode: 5c817...b52

Skrevet

Har jobb. Ikke så mange venner, 2-3. Er nok vanskelig å komme inn på. Fatter ikke at jeg har kjæreste egentlig, at han holder ut. Tror han vil gjøre det slutt hele tiden. Har vel egentlig nok med meg selv i bunn og grunn.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Har jobb. Ikke så mange venner, 2-3. Er nok vanskelig å komme inn på. Fatter ikke at jeg har kjæreste egentlig, at han holder ut. Tror han vil gjøre det slutt hele tiden. Har vel egentlig nok med meg selv i bunn og grunn.

Han ser nok deg og ikke alt det negative du har fokus på. Vil gjerne sende deg en klem. Jeg har heller ikke mange venner, noen har jeg kuttet ut og noen er døde. Andre bor langt unna. Kan du få henvisning til psykolog? Der kan du jobbe med sjalusien din. Når du setter nesa ned i mobilen avviser du folk. Husk at du ikke alltid kan være et midpunkt. Moren din er nok like glad i dere begge, men hvis din søster er mer sosial kan det v ære årsaken til at du føler det sånn? Min mor sier at hun har bedre kontakt med meg, men hun har alltid satt meg og min søster opp mot hverandre. Jeg tror hun er like glad i oss begge selv om, og har sagt at hun må slutte å sammenligne oss. 

Du er heldig som har jobb. Snakk med legen din. Du trenger ikke medisiner,men en god psykolog kanskje. Sjalusi er en bitter pillle og vondt. Går du på p-piller? Snakk med din lege. 

Anonymkode: 73f1e...d36

Skrevet
På 30.9.2018 den 5.29, AnonymBruker skrev:

Han ser nok deg og ikke alt det negative du har fokus på. Vil gjerne sende deg en klem. Jeg har heller ikke mange venner, noen har jeg kuttet ut og noen er døde. Andre bor langt unna. Kan du få henvisning til psykolog? Der kan du jobbe med sjalusien din. Når du setter nesa ned i mobilen avviser du folk. Husk at du ikke alltid kan være et midpunkt. Moren din er nok like glad i dere begge, men hvis din søster er mer sosial kan det v ære årsaken til at du føler det sånn? Min mor sier at hun har bedre kontakt med meg, men hun har alltid satt meg og min søster opp mot hverandre. Jeg tror hun er like glad i oss begge selv om, og har sagt at hun må slutte å sammenligne oss. 

Du er heldig som har jobb. Snakk med legen din. Du trenger ikke medisiner,men en god psykolog kanskje. Sjalusi er en bitter pillle og vondt. Går du på p-piller? Snakk med din lege. 

Anonymkode: 73f1e...d36

Tusen takk for svaret ditt og gode ord:)

Jeg har blitt henvist til en psykiater, håper det vil hjelpe denne gangen. Har prøvd så mange ganger før uten hell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...