AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Det var svært glatt ute idag, og jeg skled så jeg falt å slo kneet. Det er hevelse, og blåmerker, og skrubbsår. Smerten er nesten uutholdelig. Klarer å gå på det, men det gjør utrolig vondt, også når jeg sitter stille er det smerte, og det gjør også vondt å bevege på benet, gjør vondt helt opp i låret, stikkende smerte. Klarer ikke å bøye kneet. Noen erfaringer? Når går det over? Dette skjedde rundt 0800 tiden idag. Blir bare verre. Anonymkode: cac9e...16c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Kontakt legevakten Anonymkode: d04dd...1a8
Sitronterte Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 Jeg er en sånn person som aldri kontakter legevakten eller går til legen for noe. Så i mine øyne vil jeg bare si: Hvil og se hvordan det er på Mandag. God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 Jeg kontakter bare legevakten hvis det er krise jeg også, kommer nok ikke til å gjøre det. Men fint å vite hvor lenge jeg kan forvente at det gjør vondt. klarer jo å gå på benet, selvom det er jo intense smerter når jeg gjør det.. Anonymkode: cac9e...16c
Mystic woman Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 (endret) Har du tatt noe smertestillende da? Du behøver ikke gå hjemme og være martyr når du helt sikkert vil få hjelp på legevakten. Endret 28. september 2018 av Mystic woman
Mystic woman Skrevet 28. september 2018 #7 Skrevet 28. september 2018 10 minutter siden, Sitronterte skrev: Jeg er en sånn person som aldri kontakter legevakten eller går til legen for noe. Så i mine øyne vil jeg bare si: Hvil og se hvordan det er på Mandag. God bedring! Skulle jeg tenkt som deg, ville jeg vært død nå.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #8 Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, Mystic woman skrev: Skulle jeg tenkt som deg, ville jeg vært død nå. Hva mener du? 5 minutter siden, Mystic woman skrev: Har du tatt noe smertestillende da? Du behøver ikke gå hjemme og være martyr når du helt sikkert vil få hjelp på legevakten. Hva skulle de gjort? Anonymkode: cac9e...16c
Mystic woman Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Hva skulle de gjort? Anonymkode: cac9e...16c Undersøke om det var brudd noen steder først og fremst, deretter bandasjere benet.
Sitronterte Skrevet 28. september 2018 #10 Skrevet 28. september 2018 4 minutter siden, Mystic woman skrev: Skulle jeg tenkt som deg, ville jeg vært død nå. Ja, men jeg er ikke sånn, så derfor har jeg ikke dratt til legevakten. Jeg er ikke død.
ClosedParadise Skrevet 28. september 2018 #11 Skrevet 28. september 2018 Jeg syns du skal ringe legevakten og i hvertfall høre med de hva de tenker om dette. Syns det er lurt å sjekke opp med tanke på at du ikke klarer å bøye kneet og smertene. Masse god bedring
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #12 Skrevet 28. september 2018 Legg deg på sofaen eller i senga, og legg to puter eller en brettet dyne under kneet. Da vil du få kneet litt høyere opp og det vil hjelpe på hevelsen. Ikke være redd for å kontakte legevakten, det er utrolig mange "smådeler" i kneet som ikke tåler all verden. Fikk selv skadet korsbånd når jeg var ung, fordi jeg hoppet ned fra et tre og landet litt skjevt. Anonymkode: b0750...f44
Mystic woman Skrevet 28. september 2018 #13 Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, Sitronterte skrev: Ja, men jeg er ikke sånn, så derfor har jeg ikke dratt til legevakten. Jeg er ikke død. Du er ikke sånn? Hva mener du med det? Mener du å si at jeg er hypokonder?
Sitronterte Skrevet 28. september 2018 #14 Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, Mystic woman skrev: Du er ikke sånn? Hva mener du med det? Mener du å si at jeg er hypokonder? Jeg har aldri hatt behov for å dra til legevakten. Jeg vet ikke om du har hatt det. Vi alle er forskjellige. Har slått meg helt sykt, men det har normalt kommet seg etter en stund. Det skal mye til for at jeg oppsøker lege.
Mystic woman Skrevet 28. september 2018 #15 Skrevet 28. september 2018 (endret) 14 minutter siden, Sitronterte skrev: Jeg har aldri hatt behov for å dra til legevakten. Jeg vet ikke om du har hatt det. Vi alle er forskjellige. Har slått meg helt sykt, men det har normalt kommet seg etter en stund. Det skal mye til for at jeg oppsøker lege. Jo, det har jeg. Jeg har atrieflimmer og hjertesvikt og har "carte blanche" til å ringe etter ambulanse når eller hvis jeg kjenner ubehag/vondt. For noen år siden kjente jeg diffust ubehag i hjerteregionen. Jeg fikk en sterk følelse av at dette var noe annet enn med hjertet. Jeg ringte etter ambulanse som kjørte med ulende sirener til sykehuset. Hva som videre skjedde, har jeg bare svake minner om. I epikrisen står det at jeg falt i sjokk i ambulansen, hadde massiv abdominal blødning. Jeg hallusinerte har jeg skjønt i ettertid, etter de glimtene jeg husker. Min datter fortalte senere at jeg døde, men legene fikk meg til live igjen. To ganger tidligere har jeg holdt på å dø under operasjoner fordi jeg skulle være så utrolig tøff og vente og se om ting gikk over, noe det altså ikke gjorde. Så du får bare sitte der med det vonde benet ditt og være tapper og kanskje få ettervirkninger som du kunne blitt spart for hvis du hadde giddet å oppsøke legevakten nå. God bedring! Endret 28. september 2018 av Mystic woman 1
Sitronterte Skrevet 28. september 2018 #16 Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, Mystic woman skrev: Jo, det har jeg. Jeg har atrieflimmer og hjertesvikt og har "carte blanche" til å ringe etter ambulanse når eller hvis jeg kjenner ubehag/vondt. For noen år siden kjente jeg diffust ubehag i hjerteregionen. Jeg fikk en sterk følelse av at dette var noe annet enn med hjertet. Jeg ringte etter ambulanse som kjørte med ulende sirener til sykehuset. Hva som videre skjedde, har jeg bare svake minner om. I epikrisen står det at jeg falt i sjokk i ambulansen, hadde massiv abdominal blødning. Jeg hallusinerte har jeg skjønt i ettertid, etter de glimtene jeg husker. Min datter fortalte senere at jeg døde, men legene fikk meg til live igjen. Så du får bare sitte der med det vonde benet ditt og være tapper og kanskje få ettervirkninger som du kunne blitt spart for hvis du hadde giddet å oppsøke legevakten nå. God bedring! Ja men herregud, det er jo noe helt annet enn et vondt ben eller kne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå