Gå til innhold

OK å ta bussen etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette? Er det ugreit å ta bussen etter trening? Jeg har ikke bil og er derfor avhengig av å ta bussen, og jeg foretrekker å dusje hjemme.. Jeg pleier å la kroppen «roe seg» ned litt før jeg går til bussen, så jeg ikke skal komme dryppende våt og sette meg på bussen. Tørker også av den verste svetten, og pleier å ta på meg en genser eller jakke. Men tightsen er såklart fortsatt våt.. Føler likevel at jeg får litt stygge blikk, men vet ikke om det bare er jeg som føler det sånn..

Burde jeg begynne å dusje på senteret før jeg tar bussen hjem? Eller mener dere det er greit? 

Hilsen usikker.

Anonymkode: abc94...dc2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj! Tenk hvis alle skulle gjort det samme , ufint! Egosentrisk!

Anonymkode: 66646...e49

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke sett to ganger på deg og lurt på om du var på vei til eller fra trening,om du har dusja eller ikke... hos de aller fleste går det jo litt tid fra man svetter til det begynner å lukte,så ikke stress. Kos deg i dusjen hjemme😉

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om dette? Er det ugreit å ta bussen etter trening? Jeg har ikke bil og er derfor avhengig av å ta bussen, og jeg foretrekker å dusje hjemme.. Jeg pleier å la kroppen «roe seg» ned litt før jeg går til bussen, så jeg ikke skal komme dryppende våt og sette meg på bussen. Tørker også av den verste svetten, og pleier å ta på meg en genser eller jakke. Men tightsen er såklart fortsatt våt.. Føler likevel at jeg får litt stygge blikk, men vet ikke om det bare er jeg som føler det sånn..

Burde jeg begynne å dusje på senteret før jeg tar bussen hjem? Eller mener dere det er greit? 

Hilsen usikker.

Bytt om til en tørr og ren bukse før du tar bussen :) 

Anonymkode: 6997e...5b7

• Liker 1
Skrevet

Man lukter ikke med en gang etter trening. Ta bussen du, jeg ville aldri ha oppdaga at du kom fra trening :)

• Liker 8
Skrevet

Ikke noe problem! "Fersk" svette lukter uansett ikke. Hvis svetten renner veldig, ville jeg stått på bussen. 

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj! Tenk hvis alle skulle gjort det samme , ufint! Egosentrisk!

Anonymkode: 66646...e49

Hvorfor gjemmer du deg bak AB og er så ufin? Jeg stilte et spørsmål. Men å komme med en sånn kommentar synes jeg er unødvendig. Men kan du forklare meg hvorfor du synes det er ufint? 

Til dere andre vil jeg takke for mange svar. Jeg skal nok begynne å ha med meg et bukse-skift til de dagene jeg trener veldig hardt.

• Liker 6
Skrevet

Ikke noe problem, du vil ikke være den enste som gjør det. Lukter uansett ikke så vondt rett etter treningen. Som du sier så kan du jo bare ha med et skift om du har for heftige økter. God trening

• Liker 4
Skrevet

Jeg gir meg faen i om jeg lukter ille i de 10 min jeg tar bussen hjem etter trening. Det passer seg ikke alltid å gå hit og dit ute. Trene gjør jeg på treninga, ikke på vei hjem.

• Liker 7
Skrevet

Jeg husker en tidligere tråd om dette for noen år siden. Da var det ikke måte på hvor ekkelt mange synes det var.

Jeg synes det var litt rart for folk gjør det hele tiden her jeg bor. Ser i hvert fall mange gå fra treningssenteret og ta bussen når jeg gjør det samme. Det er begrenset hvor mye man faktisk stinker på så kort tid. Jeg har aldri luktet noe og om det hadde luktet litt svette så hadde jeg ikke dødd av det :)

Jeg pleier å bytte til tørre klær og tar bussen hjem. Noen ganger har jeg stukket innom butikken også.

Anonymkode: 17265...020

• Liker 4
Skrevet

Ha ha ha ekkelt at man trener og blir litt svett? Helt greit faktisk, det går tid før svetten lukter, og det skjer ikke samme time som man tar bussen iallefall. Jeg gjør dette hele tiden, om det regner og er litt vått så har jeg med et kjapt skifte. Ellers går dette helt greit, og om ikke er dette ikke mitt problem :) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tok både buss og tog da jeg trente. Skiftet t skjorte og bukse og dro hjem for å dusje. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tviler på at folk flest gidder å bry seg...

Anonymkode: efe6b...96d

• Liker 1
Skrevet

Er dette et seriøst spørsmål? Er der virkelig noe å lure på om man kan ta bussen hjem fra en løpetur eller skitur i marka for eksempel? Kan ikke jogge i Frognerparken uten å jogge hele veien hjem ettterpå?  Ikke spille fotball på løkka? Hvor i all verden skal svette folk gjøre av seg? 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge man har på rene klær når man begynner treningen, og ikke lukter veldig av svette, er det helt fint. Sjenerende svettelukt setter jeg ikke så stor pris på, særlig fordi jeg har lett for å bli kvalm på bussen.

Anonymkode: a081f...95e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man har på rene klær når man begynner treningen, og ikke lukter veldig av svette, er det helt fint. Sjenerende svettelukt setter jeg ikke så stor pris på, særlig fordi jeg har lett for å bli kvalm på bussen.

Anonymkode: a081f...95e

Mye av grunnen til at jeg liker å dusje hjemme, er nettopp fordi at da kan jeg bare slenge treningstøyet rett inn i maskinen når jeg går i dusjen. Sånn sett har jeg jo alltid på meg rent tøy på trening, og bruker aldri samme tøy to dager på rad uten at det er vasket i mellomtiden (jeg har iallfall merket at lukta fort setter seg om man ikke får vasket treningstøyet med en gang, lar vått og svett tøy ligge og godgjøre seg i treningsbagen liksom.. Hehe.)

Vil igjen takke for mange fine svar her! Det ga meg litt ro i sjela at flesteparten synes det er greit.

• Liker 3
Skrevet
På 28.9.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Hilsen usikker.

Seff, helt greit å ta bussen og så dusje når du kommer hjem :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke løpe hjem fra trening? Det gjør jeg.

Skrevet
På 28.9.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Hilsen usikker.

Absolutt ikke greit. Dusj før du går på bussen, ellers får du gå hjem. Andre emnnesker skal sitte i setet du setter deg i, når du har forlatt bussen. 

Kroppen din har heller ikke godt av å gå ut i kulden etter trening tryppende svett og varm.

Anonymkode: ef8ed...aa8

• Liker 1
Skrevet

Ta bussen, men ikke sett deg ned og press kroppslukten din på andre, stå i barnevognsdelen.

Anonymkode: c2fa1...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...