Gå til innhold

Tesla model X?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står og vurderer sterkt å bytte til elbil, pr nå er den eneste bilen som dekker mitt behov Tesla model X.

- Den kan leveres i desember.

- Har tilstrekkelig rekkevidde (100D).

- Har et utbygd ladenettverk som passer meg. 

Litt skeptisk til Tesla pga av alt som har vært skrevet om kvalitetstskontroll og ventetid på deler/service. Men det fungerer kanskje fint for de aller fleste?! 

Inviterer til erfaringsdeling, men forsøk å unngå useriøse og motinnlegg og typisk "fanboy-argumentasjon".

Anonymkode: 827d3...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig ville ventet hvertfall et par år med å kjøpe Tesla. De har fortsatt en lang vei å gå for å få dekket behoved og etterspørselen. De har alltid ligget bakpå når det gjelder service. Spesielt model x har det vært mye problemer med - dører som ikke åpner seg, dører som åpner seg når de ikke skal og klemmer armer og fingre, svakheter i programvare som gjør at hele bilen går i dvalemodus til du får gjort en reset. 

Har et familiemedlem som jobber som kundesupport for Tesla og som likte og vurderte Tesla før jobben der, men nå kunne han aldri tenke seg en Tesla nettopp på grunn av alle småfeil, tekniske problemer og ekstremt lang ventetid på å få fikset alle disse feilene. Skal du ha en Tesla bør du nesten ha mulighet til å kunne bruke en annen bil i tillegg. 

Anonymkode: 178c4...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vente måneder på service og det er en haug med irriterende småfeil på bilene. Jeg har ikke Tesla selv men fire av kompisene mine har, og for prisklassen er det helt utrolig mye feil. Min E-klasse har det der i mot ikke vært noen problemer med. 

X har utrolig klønete bakdører, gjør hele kupeen iskald vinterstid da all varme slippes ut, og regner det blir alt vått. En bil designet av et barn. Skulle jeg hatt Tesla måtte det blitt S men jeg synes de er dyre med tanke på at bilen fremstår som billig i alt av finish. 

Anonymkode: 3c651...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søsters Tesla X har vært mer på verksted enn på veien siden hun kjøpte den i sommer. Nå vurderer hun å heve kjøpet og gå tilbake til dieselbil.

Anonymkode: 7ccad...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min søsters Tesla X har vært mer på verksted enn på veien siden hun kjøpte den i sommer. Nå vurderer hun å heve kjøpet og gå tilbake til dieselbil.

Anonymkode: 7ccad...de0

Hærlig!!! Å kjøpe noe fra andre siden av blåmyra er risikosport på høyt nivå, uansett hva det er!

Anonymkode: 9c2bb...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de kommentarene over får jeg virkelig bekreftet min skepsis mot elbiler, er bare surr og feil med de. Min BMW har jeg enda ikke hatt noen problemer med selv om jeg bruker den ganske hardt jevnt og trutt. Det eneste jeg har byttet 3 ganger på bilen er dekkene bak etter mye Morro langs veien 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...