AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Hei! Jeg oppdaget for ca et døgn siden et rødt område på låret mitt. Det er varmt når jeg tar på det og litt ømt, ca på størrelse med en 20-kroning eller litt større. Når jeg klemmer på det kjennes det ut som en klump eller kul under huden, lik som man får ved noen insektsbitt. Problemet er bare at det er iskaldt ute så jeg tviler på at noen insekter er særlig aktive nå og jeg har ingen annen idé om hvordan jeg kan ha fått dette. Jeg er litt bekymra og tenker med en gang svulst, men det er kanskje krisemaksimering. Noen som har hatt noe lignende eller kan vite hva det er? Burde jeg gå til lege eller bare håpe at det går over av seg selv? Anonymkode: 514e6...516 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Du kan ha fått insektsbitt innendørs Anonymkode: 2a27c...01a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Kvise, inngrodd hår som holder på å bli betent. Ville sett det an, det fikser seg som regel selv. Anonymkode: f7478...1bc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 Du krisemaksimerer som tenker svulst ja. Se det an et par dager. Om det ikke har gått tilbake så får du heller vurdere lege. Anonymkode: 6880a...551
Nåleputa Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 Jeg hadde en kul under huden i låret. Det viste seg å være en fettkul på str med en multe. Legen skar den ut og sendte den inn til forskning.
Kitcat Skrevet 27. september 2018 #7 Skrevet 27. september 2018 Dette er nok ikke kreft. Rødt, varmt og hovent tyder på betennelse. Det kan være etter et stikk, bitt, betent hårsekk, betent talgkjertel mm. Siden det kom i går er det helt greit å se dette an. Hvis det øker mye eller raskt i omfang de nærmeste timene eller dagene kontakter du lege. Samme hvis du får feber. Da kan det hende du må ha antibiotika. Ellers tipper jeg det er en god sjanse for at det går over av seg selv. Oppsøk lege hvis det ikke roer seg etter et par, tre uker - eller som sagt - hvis det blir verre.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #8 Skrevet 27. september 2018 Furunkel. Anonymkode: e0f4e...f3a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå