AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Blir dere sure om jeg slår dere i sjakk? (Siden mange mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk) Anonymkode: a666d...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Monopol derimot... Anonymkode: 68545...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Nei, hvorfor skulle jeg det? Og selvsagt er menn bedre enn kvinner når man generaliserer det, har du sett hvor mange kvinner som er i verdenseliten kontra kvinner? Eller har du ikke fått med deg at det er en generalisering og derfor ikke kan brukes til å si "alle menn er bedre enn alle kvinner"? Anonymkode: 7612d...11b 1
Jr.Garcon Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir dere sure om jeg slår dere i sjakk? (Siden mange mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk) Anonymkode: a666d...8c0 Nei,absolutt ikke :)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Monopol derimot... Anonymkode: 68545...3d5 Ingen fare. Jeg spiller ikke monopol... Anonymkode: a666d...8c0
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. september 2018 #7 Skrevet 27. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir dere sure om jeg slår dere i sjakk? (Siden mange mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk) Anonymkode: a666d...8c0 Hadde ikke brydd meg døyten om en kvinne slår meg i sjakk. Men det skal sies at de beste mannlige spillere ligger på over 2600 poeng. Men det er nesten ingen kvinnelige spillere som ligger over 2600 poeng. Så ja de beste sjakk spillere er menn. Det er faktisk bare en kvinne igjennom historien som har vært blant de 10 beste sjakkspillere i verden og det er Judit Polgar som nådde 2735 poeng. Som gjorde at hun var den 8 beste spiller i verden. Uavhening av kjønn. Den beste kvinnelige sjakkspiller i dag har 2658 poeng, Det ville ikke en gang holdt til blant de 20 beste oss de mannlige spillere. Ikke en gang Judith Polgar med sine 2735 fra 2005 ville ha vært blant de 20 beste manlige spillerene i dag. Som er Magnus Carlsen med 2839 poeng. Så ja det er faktisk riktig å si at menn er bedre en kvinner i sjakk. Men det betyr ikke at alle menn er bedre en alle kvinner. Men de beste mannlige sjakk spillere er bedre en de beste kvinnelige sjakkspillere. Beklager at jeg skriver som en 3 åring. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #8 Skrevet 27. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hvorfor skulle jeg det? Og selvsagt er menn bedre enn kvinner når man generaliserer det, har du sett hvor mange kvinner som er i verdenseliten kontra kvinner? Eller har du ikke fått med deg at det er en generalisering og derfor ikke kan brukes til å si "alle menn er bedre enn alle kvinner"? Anonymkode: 7612d...11b Nå snakker jeg ikke om verdenseliten, men om "vanlige mennesker". Skal man hevde seg i verdenseliten må man jo bruke ekstremt mye tid på å øve, studere egne og andres sjakkpartier, åpninger osv. Det er kanskje flere menn som er såpass "nerder" at de gidder det. Det ville ha drept min glede over å spille sjakk, ihvertfall. Anonymkode: a666d...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #9 Skrevet 27. september 2018 2 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Hadde ikke brydd meg døyten om en kvinne slår meg i sjakk. Men det skal sies at de beste mannlige spillere ligger på over 2600 poeng. Men det er nesten ingen kvinnelige spillere som ligger over 2600 poeng. Så ja de beste sjakk spillere er menn. Det er faktisk bare en kvinne igjennom historien som har vært blant de 10 beste sjakkspillere i verden og det er Judit Polgar som nådde 2735 poeng. Som gjorde at hun var den 8 beste spiller i verden. Uavhening av kjønn. Den beste kvinnelige sjakkspiller i dag har 2658 poeng, Det ville ikke en gang holdt til blant de 20 beste oss de mannlige spillere. Ikke en gang Judith Polgar med sine 2735 fra 2005 ville ha vært blant de 20 beste manlige spillerene i dag. Som er Magnus Carlsen med 2839 poeng. Så ja det er faktisk riktig å si at menn er bedre en kvinner i sjakk. Men det betyr ikke at alle menn er bedre en alle kvinner. Men de beste mannlige sjakk spillere er bedre en de beste kvinnelige sjakkspillere. Beklager at jeg skriver som en 3 åring. Blås i verdenseliten. Du vil nok ikke få sjansen til å spille mot noen av dem likevel. Men kanskje dama di, tanta di eller en kvinnelig kollega. Ville du ha tenkt at du kom til å vinne, siden du er mann? Anonymkode: a666d...8c0 1
herzeleid Skrevet 27. september 2018 #10 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir dere sure om jeg slår dere i sjakk? (Siden mange mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk) Anonymkode: a666d...8c0 Nei, men du er nok ikke den første som missforstår hva statistikk er
Horten Market Skrevet 27. september 2018 #11 Skrevet 27. september 2018 Jeg liker det ikke. Det skal bare ikke skje. Du må ha jukset. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #12 Skrevet 27. september 2018 Jeg er medlem av mensa og moren min er den eneste som noensinne har slått meg i sjakk (i voksen alder). Klart kvinner kan være bedre enn oss menn. Anonymkode: 769d5...b90 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #13 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir dere sure om jeg slår dere i sjakk? (Siden mange mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk) Anonymkode: a666d...8c0 Hva er logikken her? Hvorfor skal jeg bli sur på grunn av noe mange mener? Jeg ville blitt litt sur på min egen strategi kanskje? Anonymkode: 1931c...8dc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #14 Skrevet 27. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er logikken her? Hvorfor skal jeg bli sur på grunn av noe mange mener? Jeg ville blitt litt sur på min egen strategi kanskje? Anonymkode: 1931c...8dc Logikken er at enkelte menn mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk (og i alt annet som er målbart) og at de blir sure om de tapper mot en kvinne i noe annet ann ludo eller idiotm Anonymkode: a666d...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #15 Skrevet 27. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er medlem av mensa og moren min er den eneste som noensinne har slått meg i sjakk (i voksen alder). Klart kvinner kan være bedre enn oss menn. Anonymkode: 769d5...b90 Er alle Mensa-medlemmer gode i sjakk? Anonymkode: a666d...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #16 Skrevet 27. september 2018 1 time siden, Horten Market skrev: Jeg liker det ikke. Det skal bare ikke skje. Du må ha jukset. Jeg jukser aldri. Anonymkode: a666d...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #17 Skrevet 27. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Logikken er at enkelte menn mener at menn er bedre enn kvinner i sjakk (og i alt annet som er målbart) og at de blir sure om de tapper mot en kvinne i noe annet ann ludo eller idiotm Anonymkode: a666d...8c0 Er vel ikke noe å bli sur for at man lærer noe nytt? Anonymkode: 1931c...8dc 1
Thyra Skrevet 27. september 2018 #18 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, Eugene Onegin skrev: Hadde ikke brydd meg døyten om en kvinne slår meg i sjakk. Men det skal sies at de beste mannlige spillere ligger på over 2600 poeng. Men det er nesten ingen kvinnelige spillere som ligger over 2600 poeng. Så ja de beste sjakk spillere er menn. Det er faktisk bare en kvinne igjennom historien som har vært blant de 10 beste sjakkspillere i verden og det er Judit Polgar som nådde 2735 poeng. Som gjorde at hun var den 8 beste spiller i verden. Uavhening av kjønn. Den beste kvinnelige sjakkspiller i dag har 2658 poeng, Det ville ikke en gang holdt til blant de 20 beste oss de mannlige spillere. Ikke en gang Judith Polgar med sine 2735 fra 2005 ville ha vært blant de 20 beste manlige spillerene i dag. Som er Magnus Carlsen med 2839 poeng. Så ja det er faktisk riktig å si at menn er bedre en kvinner i sjakk. Men det betyr ikke at alle menn er bedre enn alle kvinner. Men de beste mannlige sjakk spillere er bedre en de beste kvinnelige sjakkspillere. Beklager at jeg skriver som en 3 åring. Alle menn er ikke sterkere enn alle kvinner heller, men mange menn synes det er flaut å tape mot en kvinne i håndbak. Mulig de beste mannlige spillerne er bedre enn de beste kvinnelige spillerne, men er også "vanlige menn" jevnt over bedre enn "vanlige kvinner"?
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. september 2018 #19 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blås i verdenseliten. Du vil nok ikke få sjansen til å spille mot noen av dem likevel. Men kanskje dama di, tanta di eller en kvinnelig kollega. Ville du ha tenkt at du kom til å vinne, siden du er mann? Anonymkode: a666d...8c0 Om du leser det jeg skrev øverst i mitt innlegg. Så vil du se at jeg skrev følgede "Hadde ikke brydd meg døyten om en kvinne slo meg i sjakk. " Nei jeg hadde ikke tatt det som en selvfølge at jeg ville slå en kvinne i sjakk. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. september 2018 #20 Skrevet 27. september 2018 Akkurat nå, Thyra skrev: Alle menn er ikke sterkere enn alle kvinner heller, men mange menn synes det er flaut å tape mot en kvinne i håndbak. Du er vel ikke en av de som tror at kvinner kan bli like sterke som menn er du ? Kvinner kan bli sterke ja, men de kan aldri bli like sterke som en mann. Dette har med biologi å gjøre. Akkurat nå, Thyra skrev: Mulig de beste mannlige spillerne er bedre enn de beste kvinnelige spillerne, men er også "vanlige menn" jevnt over bedre enn "vanlige kvinner"? Det er ingen mulighet tallene viser at det er tilfelle. Jeg tror ikke forskjellen er så stor mellom den vannlige mann og kvinne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå