AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Bor i samme hus, i hver sin etasje. Hun dusjer aldri og samme klærne flere uker. Nå har jeg hjulpet til med å ha inn ved. Holdt på i 3 dager nå. Kjenner jeg blir sur og irritert over å gå oppi den lukten. I går påstod hun at hun ikke ble svett av å holde på med ved. Da jeg sa jeg avsluttet for å gå inn å ta en dusj. Å ta opp det tema der med henne utløser bare sure miner og spydigheter fra henne. Jeg sa jeg ikke trodde noe på at hun ikke ble svett. (det kjenner jeg tenkte jeg stille inni meg selv) Vet at da hun var i jobb så var det konflikter blant kollegaer om hennes hygiene. Det ble holdt møter om hennes hygiene og det bedret seg litt noen dager før det var i gamle sporet igjen. Husker også noen saftige historier om henne og svetting. Generell hygiene fra da jeg var barn og vi var i selskaper. Min far fikk mye pes for at hun var slik fra familie medlemmer. Husker jeg skjemtes ofte over all negativiteten hun førte med seg. Forstår ikke hvorfor det ikke skal gå an å dusje?? Skjønner ikke at hun orker å gå oppi den lukten selv. Det hører vel med at hun ikke vasker hender etter do besøk heller. Spurte henne en gang jeg ble skikkelig irritert om hvorfor hun ikke vasket hendene? Da fikk jeg til svar at hun orket ikke. Orker ikke?? Hva er det for noe tull. Hyggelige familie sammenkomster går over til å grue seg til om hvem som må sitte ved siden av henne. Tror det dessverre aldri kommer til å endre seg heller. Mulig den dagen hun sitter på eldresenter og ikke får bestemme over seg selv. Anonymkode: 4c251...ee0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Så flytt da vel Anonymkode: 5783e...ac1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Tror jeg hadde tatt den "kampen" og latt hun bli så sur hun vil av det. Jeg hadde antakeligvis sagt nei til å hjelpe henne fordi det lukter vondt av henne. Du er voksen og bor i en egen del av huset så du kan nekte henne å komme inn til deg og nekte å gå inn til henne. Og blir hun sur så blir hun sur. Du slipper i hvert fall å gå i den vonde lukten. Anonymkode: 1fd86...9b9 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 Har hun noen sykdommer?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 Hun trenger åpenbart psykiatrisk hjelp. Har hun noen diagnose? F.eks atrofi i hjernen? Anonymkode: b87c4...94c 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #7 Skrevet 27. september 2018 Etter hva du skriver så virker dette som et problem som har vart i flere år. Tiden er kanskje inne for å få inn hjelp? Virker som om moren din kanskje sliter med noe annet, og en dårlig hygiene bare er et resultat av det. Har hun gitt opp i livet på andre måter, eller er det bare hygiene hun sliter med? Har hun andre sykdommer, demens for eksempel? Anonymkode: bfe35...2bc 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #8 Skrevet 27. september 2018 Jeg vet hvordan du har det, TS. Min mor har slitt med depresjon og fysisk sykdom i lang, lang tid og dårlig hygiene er et resultat av dette. Jeg bor ikke med henne lenger og vet ikke hvor ofte hun dusjer, men hvis jeg møter henne et par ganger i løpet av en uke har hun på seg samme antrekket, og det kan ofte være fullt kaffe- og matflekker. Det lukter både svette og røyk av henne konstant. I hennes tilfelle gjelder ikke bare personlig hygiene, men også hvordan hun bor. Hun vasker så og si aldri, det står gammel mat overalt, matfluene surrer, og hennes faste sitteplass i sofaen og på sofabordet er svart fordi hun røyker og lar asken falle ned overalt. Å ta det opp med henne er som å snakke til en vegg. Jeg tror hun er klar over det selv, men hun gidder rett og slett ikke og sier bare "jaja". Jeg tok henne til og med her om dagen i å gå på do uten å verken trekke ned eller tørke seg(!!!), og fikk unnskyldningen at hun "ikke fant toalettpapiret". Jeg tror mennesker som sliter med dette rett og slett ikke ser det selv, eller ignorerer det uten å mene det. Det er jo kjent at å dekke sine grunnleggende behov ikke er høyt prioritert dersom man sliter psykisk. Anonymkode: a5621...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 Enig med de siste her. Dette høres absolutt ut som en enner annen sykdom. Jeg ville snakket med fastlegen hennes og meldt om mine bekymringer. Voksne folk som plutselig får hygiene som 3-åringer er ikke normalt. Anonymkode: c6a58...909
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå