Gå til innhold

Mennesker som aldri viser interesse for deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

For en god stund siden fikk jeg meg en kjæreste. Jeg har møtt familien hans mange ganger allerede.
Har aldri fått personlige spørsmål som fører til at vi blir bedre kjent. F.eks hva som interesserer meg, hvem min familie er og hva de holder på med osv. Ting som jeg synes er interessant/ viktig å vite om folk (spesielt når man møter familien til din bedre halvdel). Kjæresten min er lik sin familie, vi har egentlig ganske overfladiske samtaler og han spør meg aldri "dypere" spørsmål.

Jeg er nysgjerrig på mennesker, og jeg spør de spørsmål både for å få i gang en samtale, men også for å vise interesse og bli kjent med personene. Blir litt kleint når man er på besøk hos noen og prøver å bli kjent med de, men de stiller aldri spørsmål tilbake. Mener ikke å snakke negativt om min svigerfamilie, de er hyggelige og behagelige mennesker å tilbringe tid med.

Jeg bare lurer på hvorfor noen mennesker aldri ser ut til å vise interesse for andre mennesker? Jeg har opplevd dette hos både kollegaer, venner, bekjente og til og med egen familie. Hva er det som gjør det?

Anonymkode: 12e9c...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det har noe med at de selv kanskje ikke håndterer "dypere" kontakt, ønsker at andre skal grave dypere i dem eller muligens ikke har noe dybde i seg. Alt er lettere å håndtere så lenge det holdes på et overfladisk nivå.

Du kan jo forsøke å bryte isen ved å vise slik dyp interesse, men da ville jeg også vært obs på dette med ukomfortabelthet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Familien til mannen min er akkurat lik. De er hyggelige, men har aldri spurt meg et eneste spørsmål om meg, min bakgrunn, hva jeg interesserer meg for osv. Første gang jeg møtte min svigermor satt hun bare og pratet med mannen min om sitt eget liv. Syntes det var veldig rart, ble redd for at hun ikke likte meg eller var imot forholdet vårt, men har etterhvert lært meg at hun ikke mener noe vondt med det, det er bare sånn hun er. Mannen min er heldigvis annerledes enn familien sin der. 

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg bare lurer på hvorfor noen mennesker aldri ser ut til å vise interesse for andre mennesker? 

Anonymkode: 12e9c...3a1

Sannsynligvis fordi ingen har vist særlig interesse for de. Iallefall ikke i barne og ungdomsår hvor det er avgjørende for personlighetsutviklingen å føle seg sett og bekreftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt; they are just not that into you.

 

Tenker ikke mere over det. Ikke flaut en gang... Har ikke noe med deg å gjøre heller. Tror de bare er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...