Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #1 Skrevet 17. mars 2005 Hei, I går bestilte jeg tre plagg fra en katalog, og for det må jeg betale 1000 kr. Det er mye penger det, sånn i ett jafs, for meg. Fik nesten ikke sove etterpå, og det har plaget meg endel i dag: hvor mye "er det lov" å bruke på seg selv egentlig? Kan ikke dere her inne vær så snill gi et estimat på hvor mye dere bruker på klær i måneden, please? Hilsen jente som har lyst å overraske kjæresten sin med å være verdens fiiineste vår-pike i år :-)
Saga Skrevet 17. mars 2005 #2 Skrevet 17. mars 2005 Det kommer jo helt an på hvor mye penger jeg har samt regninger. Bestilte fra GoJane igår for ca 600 og fra H&M for 773 NOK. Så kjøper jeg ofte ett plagg her og ett plagg der på Ebay. Synes det er så sjelden jeg finner klær som er fine som jeg kunne tenkt meg å bruke i mer enn èn dag og da angrer jeg ikke på kjøpet. Men når jeg bestiller noe ser jeg på plagget lenge og vurderer om jeg VIRKELIG vil ha det og hvor mye som kommer til å passe til det o.l. Synes du skal unne deg det
Gjest Daniella_ Skrevet 17. mars 2005 #3 Skrevet 17. mars 2005 Jeg vil tippe at jeg bruker rundt 6000kr i mnd på klær, sko, hudpleie o.l. Ja, det er mye. Men jeg bare MÅ!
Devana Skrevet 17. mars 2005 #4 Skrevet 17. mars 2005 Er det ikke samme hva Daniella_ tjener, og hvordan?? Det har da ingenting med saken å gjøre. Men uansett, jeg synes at man burde spandere noe fint på seg selv om man kan det innimellom, og tro meg, dette kommer fra en som ikke har inntekt for øyeblikket
Dagensdiva Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Nå ble det plutsellig feil fokus her. Føler mange nesten blir "sjalu" og angriper vedkommende bare fordi man bruker mer på et sted. Det handler om prioriteringer. Og kanskje har man penger! Hvordan og hvorfor er ikke deres problem..eller mitt! Tilbake til det tråden egentlig handler om..jeg må si det blir en del på meg også..er nok det som kan kalles for "shoppegal"..og kunne trengt en psykolog..(hehe føler jeg). Liker å holde meg oppdatert..og trives med det! Lykke til med å være den "fineste jenta i vår" :-) . (Du får konkurranse..grrr! Just kiddin'! )
Tusseline Skrevet 17. mars 2005 #6 Skrevet 17. mars 2005 Er student, bor hjemme og har en jobb utenom, har ingen utgifter. Gjennomsnittlig bruker jeg kanskje rundt 1300 kr per måned på klær, velværeprodukter, acessories osv.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Takk for svar, keep'em coming! ...og til DagensDiva: Den utfordringen tar jeg på strak arm: Kvinneguidens "om å gjøre å bli den fineste i vår"-konkurransen er i gang!
Saga Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 La oss skrive litt om meg også. Jeg betaler alle regninger først og så bruker jeg ALT av resterende penger på klær og sminke. Og snart ligger vi alle utenfor sosialen. Men vi har iallefall fine klær! Denne tråden burde kanskje bli ryddet i.
Gjest Catwoman Skrevet 18. mars 2005 #9 Skrevet 18. mars 2005 Hvor mye man har lov til å bruke på seg selv? Så mye man har råd til mener jeg. Jeg hadde ikke nølt med å bruke tusen kroner på meg selv hvis det var noe jeg virkeli hadde lyst på og hvis jeg følte jeg hade råd til det. Man skal unne seg selv litt :-)
Gjest Xavia Skrevet 18. mars 2005 #10 Skrevet 18. mars 2005 Hvor mye man har lov til å bruke på seg selv? Så mye man har råd til mener jeg. Jeg hadde ikke nølt med å bruke tusen kroner på meg selv hvis det var noe jeg virkeli hadde lyst på og hvis jeg følte jeg hade råd til det. Man skal unne seg selv litt :-) Helt enig! Selv bruker jeg ca 1000 kroner i måneden på meg selv. Noen ganger mye mer, noen ganger mindre.
Gjest Aurélie Skrevet 18. mars 2005 #11 Skrevet 18. mars 2005 Synes ikke at tusen kr for tre plagg er i nærheten av å klassifiseres som mye, men samtidig er jeg klar over at jeg har et forskrudd forhold til kombinasjonen klær og penger :-? Bruker gjennomsnittelig 4000 kr i måneden på klær, av og til endel mer, i og med at jeg kjøper mye sportstøy og utstyr, noe som er latterlig dyrt. Det beste er å spare opp penger for å ta seg en skikkelig shoppingrunde Jeg synes ikke du skal plage deg selv med dårlig samvittighet. Det må være lov til å unne seg noe, selv om man kanskje i utgangspunktet burde ha brukt pengene mer "fornuftig". Å handle klær for tusen kr når man f.eks. har purring på strømregninga, blir derimot en annen sak.
Morea Skrevet 18. mars 2005 #12 Skrevet 18. mars 2005 Varierer veldig mye hvor mange penger jeg bruker på shopping. Etter lønn og hvor store utgiftene er den måneden. Men så lenge regninger og annet nødvendig er betalt så har jeg ingen betenkeligheter eller dårlig samvittighet for å shoppe for resten. Alt fra 500 kroner til 4000 vil jeg tippe. Alt etter om det er noe jeg trenger eller har veldig lyst på. Men er ingen impulskjøper, noe som hjelper litt. Jeg kjøper klær, sko, sminke og bøker. Sambo kjøper tekniske duppedingser og musikk. Dermed lar vi hverandre beholde våre diller.
Retz Skrevet 18. mars 2005 #13 Skrevet 18. mars 2005 Det er faen ikke mye. Jeg kan ikke fordra å shoppe, og gjør det bare når jeg må. Kjøper to, tre par Levis i slengen, hvert 5-6 år omtrent, og noen nye ullgensere hver 3. år. Topper, undertøy, sokker etc. handler jeg litt oftere. Tipper jeg bruker en hundrings i måneden i gjennomsnitt. :gjetter vilt:
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #14 Skrevet 18. mars 2005 Det er faen ikke mye. Jeg kan ikke fordra å shoppe' date=' og gjør det bare når jeg [i']må. Kjøper to, tre par Levis i slengen, hvert 5-6 år omtrent, og noen nye ullgensere hver 3. år. Topper, undertøy, sokker etc. handler jeg litt oftere. Tipper jeg bruker en hundrings i måneden i gjennomsnitt. :gjetter vilt: Hva gjør du når du er invitert til bryllup eller lignende? Du kan vel ikke gå med levi's og ullgenser hele året? Bruker du uniform på jobben sparer du jo mye penger, men av og til må man jo i finstasen. Hva med andre bukser? Jakke? Badetøy? Shorts? SKO??
Retz Skrevet 18. mars 2005 #15 Skrevet 18. mars 2005 Hva gjør du når du er invitert til bryllup eller lignende? Du kan vel ikke gå med levi's og ullgenser hele året? Bruker du uniform på jobben sparer du jo mye penger, men av og til må man jo i finstasen. Hva med andre bukser? Jakke? Badetøy? Shorts? SKO?? Bryllup? Da ifører man seg best-joggedressen.
orakel Skrevet 18. mars 2005 #16 Skrevet 18. mars 2005 Jeg har ryddet litt i tråden da store deler gikk på en bestemt bruker og ikke på tema. Orakel - moderator
mari Skrevet 18. mars 2005 #17 Skrevet 18. mars 2005 jeg vet faktisk ikke hvor mye jeg bruker, men siden vi er 4 personer (2 voksene og 2 barn) som lever på en lønn (dog relativt bra lønn) så blir det ikke så veldig mye jeg bruker på meg selv, men jeg har en liten forkjærlighet for klær til barna, så det går vel kanskje 1-2000 på klær til alle i familien i måneden. Vi har en veldig grei ordning, vi setter av penger til alle regninger + penger til uforutsette ting hver måned, etter det kan alle penger brukes, det vil si at vi har nok penger til mat etc hver mnd. Er også så heldig at jeg har en mor med veldig åpen lommebok på handletur, så det hender jo at vi går å shopper.. (hun har svart belte +++++ i handling )
Annie78 Skrevet 19. mars 2005 #18 Skrevet 19. mars 2005 Skulle gjerne brukt MYE mer både på kosmetikk, sko, undertøy og klær, men vi har ikke råd til det.... Lønna mi går til å betale studielån, bil, og lånet på leiligheta. Blir et plagg innimellom, men da aner jeg liksom ikke helt hva jeg skal kjøpe, fordi jeg gjerne vi det skal være et plagg jeg faktisk bruker og ikke bare legger i skapet. Blir litt kjedelige farger da, siden det gjerne skal passe med det jeg har fra før. Har 2 bukser og 2 skjørt, noen topper og gensre, og 1 par joggesko, 1 par sandaler og vintersko(støveletter).....
Gjest happyending Skrevet 19. mars 2005 #19 Skrevet 19. mars 2005 Det varierer veldig hvor mye jeg bruker.. Siden i høst har jeg brukt 20-30000 på tøy og sminke og shampo og slikt.. Men de 2 siste mnd har jeg ikke brukt mer enn max 1000 kr mnd på slikt da jeg holder på å ta lappen og har oppretta meg BSU.. Men jeg har i grunnen ikke dårlig samvittighet, jeg syns det er viktig å unne seg noe ekstra mens man kan..
pusla Skrevet 19. mars 2005 #20 Skrevet 19. mars 2005 Det varierer mye her og, noen perioder orker jeg ikke å se en butikk, mens nå som våren er i anmarsj er jeg veldig klar for litt nye klær igjen. Har knapt brukt en krone på klær hele vinteren, mens denne uka har jeg brukt rundt tre tusen på noen nye plagg i bra kvalitet. Gjennomsnittlig kankskje en drøy tusenlapp i måneden. Og litt i tillegg på kosmetikk, men der er det minimalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå