Gå til innhold

krav til date, smart eller for kresent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger litt input fra andre her! 

Singel kvinne på 30 år, ønsker å finne en mann jeg kan etablere meg med etterhvert, dvs noe seriøst og langvarig. Ønsker jo helt ærlig også barn om noen år, så føler det ligger i bakhodet også..Er egentlig ganske travel og har mye å bruke fritida på annet enn å date. Er derfor ikke så interessert i å "kaste bort" tida mi. 
Stiller veldig få krav til utseendet, men er kanskje litt mer kresen på personlighet.  I tillegg synes jeg det er et pluss om mannen feks har fast jobb, egen leilighet osv, fordi det er noe jeg selv har. 

Akkurat nå har jeg møtt en mann som virker snill og morsom, men som ikke har jobb eller leilighet på plass. Kjenner jeg blir litt mindre interessert fordi tenker vi er litt på forskjellig plass i livet. Er ikke så veldig tiltrukket av han heller , men tenker det kan komme seg.. Magefølelsen sier egentlig at jeg ikke burde fortsette å treffe han, men vet ikke om jeg rett og slett bare tar feil og er for kresen?

Hvordan vet man egentlig om man bør fortsette å prøve, eller om det er like greit å si takk for seg? 
Vi har møttes 3 ganger hvis det har noe å si. 

Anonymkode: 6d626...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at når det handler mer om å finne en man kan klare å leve med, enn å finne en man ikke klarer å leve uten, kan man liksågodt la være. Når man begynner å «ta til takke» fordi man er redd for å ende opp alene, bør man stoppe opp og reflektere over hva man er så redd for. Må man ha noen for enhver pris? I så fall, hvorfor?

Anonymkode: f03b2...cb6

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns magefølelse er veldig undervurdert, og er man i kontakt med seg selv og ser seg tilbake vil man se at den nesten alltid har hatt rett. Men jeg lurer på om det kanskje er mannen i seg selv og ikke det han mangler som er problemet. 

Anonymkode: 12a01...119

Skrevet

Jeg synest det høres ut som dette ikke er en mann for deg. 

Anonymkode: 83c9a...861

Skrevet

TS her. 
Helt enig i at man ikke bare skal ta til takke med noen.. Det jeg evt tenkte var å treffe han litt mer for å se om jeg blir mer interessert i han, føler ofte det tar litt tid å bli kjent før jeg blir ordentlig interessert i noen! 
Men ja, er vel lov å vil ha noen å dele hverdagen med? Fint med venner og familie, men savner den ene spesielle og legge seg med om kvelden :)

Skrevet

Jeg synes det er lov å være kvalitetsbevisst. Tenk ut hva som er viktig for deg hos en partner og hva som ikke er like viktig. Slik jeg forstår deg er du allerede igang med det. Jeg vil derfor råde deg til å grave litt dypere i hva du virkelig ønsker, og se om de du dater innehar de kvalitetene som er sentrale for deg.

Jeg er enig i at en person med jobb og egen leilighet stiller sterkere enn den som ikke har disse tingene, men er det EGENTLIG jobben og boligen som er viktige, eller er det hva disse tingene sier om partnerens personlige egenskaper?
Jeg mener: jobb og bolig = person som sannsynligvis har en ordnet økonomi, som trolig lever et noenlunde stabilt liv, som trolig har en eller annen form for « «gjennomføringsevne» og som derfor har gode partnerkvaliteter. Jobben og boligen er dermed muligens bare symboler på de egenskapene du virkelig ser etter.  Årsakene til at noen ikke har jobb og leilighet på plass kan være sammensatte, og det kan være lurt å ta med i betraktningen før man bestemmer seg. 

Anonymkode: af9b3...c77

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...