Gå til innhold

er bmw dyrt??????????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. jeg tenkte å kjøpe en bmw 3 serie sånn 2010 modell eller noe. er det dyrt å ha en bmw? noe dyrere en andre biler?

tenker ikke på hva selve bilen koster, men liksom forsikring i mnd osv. vil det være dyrt? 

har spart penger til bil så jeg slipper lån da

Anonymkode: 5fc7a...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss si at fossilmotor er bra for miljøet liksom og bmw er ikke lik kebabtralle.

Hva står da igjen?

Anonymkode: 7665e...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det helt sikkert siden jeg ikke har sjekket, men vil tippe du havner midt i smørøyet av segmentet forsikringsselskapene egentlig ikke har lyst på som kunder og derfor tar seg veldig godt betalt fra for å gjøre opp for risikoen. Du høres ut som du kanskje er ganske ung også? I så fall kan det nok bli dyrt. 

Anonymkode: 717d9...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsmessig er jo BMW 3 det Volvo 240 en gang var. Uansvarlige ungers drømmebil. Mye kræsjing = høye premier.

BMW er generelt av dårlig kvalitet med dyre delepriser. Eneste måten å svi av mer penger på dårlig bil på er å kjøpe gammel Audi eller Landrover.

Anonymkode: 2fadd...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringa blir priset etter forskjellige ting.

Er du under 25?-dyrere forsikring 

står bilen ute? Dyrere forsikring 

Er det registrert mange skader på den type bil du kjøper?-dyrere forsikring

skal du ha kasko blir det også dyrere, men da får du dekket egen bil også hvis du krasjer. Siden du vil ha en nyere bil, ville jeg tatt kasko selv om forsikringspremien blir høyere.

husk at veiavgiften også blir lagt til forsikringspremien.

jeg vil tro at bmw er litt dyr ift forsikring siden det er mange unge som vil ha en slik bil og det derfor sikkert er en hel haug med småskader hos forsikringsselskapene på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører en 3 serie 2010 modell og har opplevd særs lite problemer. Jeg har byttet to ABS sensorer fordi de ga feilmeldinger av og til, de kostet 400kr stk. Så byttet jeg batteri i vinter for det gamle føltes ikke spesielt sprekt ut når det var veldig kaldt. Det kostet 3000kr.

Det er alt jeg har gjort på bilen de 3 årene og 25 000km  jeg har hatt den. Det er ikke spesielt dyrere enn andre biler med deler. Min gamle toyota Avensis hadde dyrere deler. Det er mange fordommer mot de forskjellige bilmerkene, om det er BMW, Audi eller Mercedes.

Jeg har en versjon med 3 liter bensinmotor og mange hester, jeg betaler 5000kr i året i forsikring for kasko. Dette er med 70% bonus og uten veiavgift, over 25år og i privat garasje-

 

Det kan bli dyrt om girkasse eller evt turboer går i stykker, om du kjøper en modell med bensin motor uten turbo og med manuellgir er det færre komponenter som kan gå i stykker.

 

Anonymkode: a76f4...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv innen samme bil er det greit å sjekke forsikringer. En BMW 320 kan ha dyrere forsikring enn en 330 om det er flere ungdommer som har råd til 320 og dermed krasjer mer. Litt opp og ned med bilmodellene og forsikringsselskapene hvor detaljerte de er på dette men har sett eksempler. Og en 7 serie kan ha billigere forsikring enn noen 3 serie ettersom det normalt er lite ulykker og voksne eiere i kategorien. BMW er noe over midt på treet deleprismessig. De dyreste bilene jeg har hatt er Ford og Volkswagen. Helt sprøtt hvor dyre delene er. Deleprisene på venners Audier er vanvittige. Min Jaguar og Mercedes er stort sett rimeligere på det meste enn hva BMWene mine har vært. 

Anonymkode: 8f278...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er gode biler og man betaler for det. Ung fører, gammel bil dyrt lån og dyr forsikring er en dårlig kombinasjon. Gamle BMW er med kraftig motor er et ekstremt dårlig kjøp akkurat nå. Kjøp heller noe annet. Jeg har selv nyere kraftig motorisert BMW. Kunne nok klart meg med noe billigere, men det gjelder mange av oss. Bare se på alle som kjører store SUV. For meg gir det mer glede å kjøre en sprek kompakt BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje forklare hvorfor jeg advare mot eldre motorsterke BMW samtidig som jeg kjøper en nyere motorsterk BMW. Anta at bilen har en forventet levetid på 20 år. På en nyere BMW betaler man ca 100 tusen for 100 ekstra hestekrefter. Det samme gjør enkelte idioter med f. Eks en 2005 modell. En bra 535D ligger gjerne på 200K. 3 Liter diesel på ca 270 hk. Et ekstremt dårlig kjøp når du kan få en 520 eller 525 for halvparten. Man må fremdeles forvente at bilen er skrap når den er ca 20år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 21.29, tdm900 skrev:

Det et et oppskrytt bilmerke som jeg aldri kunne tenkt meg å ha!

 

Men du har aldri eid en BMW så erfaringen din er noe begrenset for å si det diplomatisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tba skrev:

 

Men du har aldri eid en BMW så erfaringen din er noe begrenset for å si det diplomatisk.

Trenger ikke eie en BMW for å finne ut av at de ikke er det spøtt bedre enn noe anna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tdm900 skrev:

Trenger ikke eie en BMW for å finne ut av at de ikke er det spøtt bedre enn noe anna!

 

Du skjønner vel at synsingen din om forskjellige bilmerker kun basert på fordommer og ingen erfaring har svært liten verdi.

Hva slags biler har du eid?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal selge min og tenker meg rundt 110.000-120.000 for den. Men veldig mye utstyr og ganske stor motor.

Betaler 11.000 i året i forsikring inkl årsavgift og har 75% bonus

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tba skrev:

 

Du skjønner vel at synsingen din om forskjellige bilmerker kun basert på fordommer og ingen erfaring har svært liten verdi.

Hva slags biler har du eid?

 

Og det mener du er avgjørende for hva jeg vet og ikke, om et bilmerke hvor jeg tydeligvis tråkker deg noe realt på tærne?😁😁 Sorry, men akkurat dèt raker deg ikke hva jeg har eid og ikke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tdm900 skrev:

Trenger ikke eie en BMW for å finne ut av at de ikke er det spøtt bedre enn noe anna!

Jeg har jo hatt 5 serie i mange år nå. Jeg har også kjørt veldig mange andre biler. Jeg er fast bestemt på at man skal være lettere evneveik for å påstå at f.eks BMW ikke slår mange andre bilmerker ned i støvlene. Det kommer selvsagt ann på hva man prioriterer som viktig. 

Er den blitt noen år og skal på verksted så koster det selvsagt, desto større bilen er desto dyrere er det etter min erfaring. Det koster mer å bytte bremseskiver og klosser på min 5 serie enn en Toyota Avensis for å si det slik.

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, debattanten skrev:

Jeg har jo hatt 5 serie i mange år nå. Jeg har også kjørt veldig mange andre biler. Jeg er fast bestemt på at man skal være lettere evneveik for å påstå at f.eks BMW ikke slår mange andre bilmerker ned i støvlene. Det kommer selvsagt ann på hva man prioriterer som viktig. 

Er den blitt noen år og skal på verksted så koster det selvsagt, desto større bilen er desto dyrere er det etter min erfaring. Det koster mer å bytte bremseskiver og klosser på min 5 serie enn en Toyota Avensis for å si det slik.

Helt enig. Kjøreegenskapene til BMW er rimelig unike innenfor denne klassen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debattanten skrev:

Jeg har jo hatt 5 serie i mange år nå. Jeg har også kjørt veldig mange andre biler. Jeg er fast bestemt på at man skal være lettere evneveik for å påstå at f.eks BMW ikke slår mange andre bilmerker ned i støvlene. Det kommer selvsagt ann på hva man prioriterer som viktig. 

Skjønner det er litt surt å innrømme at det merket man har forelsket si, til tider kan svikte😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, isw skrev:

Helt enig. Kjøreegenskapene til BMW er rimelig unike innenfor denne klassen. 

Helt enig der! Kjøreegenskapene er overlegen det meste jeg har prøvd i klassen. Jeg kjører ganske mange kilometer på et år og blir alltid glad når jeg skal ut i BMW'en. Har prøvd Audi, Toyota, div franske biler, VW, Mercedes osv osv... De kan lage gode biler de også, men syns alltid BMW gjør det bedre når det kommer til selve kjøreopplevelsen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tdm900 skrev:

Skjønner det er litt surt å innrømme at det merket man har forelsket si, til tider kan svikte😊

Alt kan svikte. Jeg er ganske objektiv i mitt forhold til bilen jeg har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...