Gå til innhold

Prøver ..... igjen!


FlyingBird

Anbefalte innlegg

Hver eneste dag er en kamp. Hver eneste speiling er en skuffelse. Og hver eneste måltid et et nederlag. Mestringsfølelsen finnes ikke. Og selvtillitten synker for hver dag som går. 

 

Prøvd meg på dagbok her inne før men feilet hver eneste gang.. igjen😫 Nå har jeg bestemt meg..igjen. Denne gangen skal jeg klare det. Ikke fordi jeg vil se bedre ut, uansett om det også er et viktig punkt for meg, men også fordi jeg er sliten av å være sliten. 

Litt om meg: 

28 år, vært chubby stort sett hele livet. Gikk ned en god del kg for 2 år siden, fra 96 kg til 80 kg. Per dags dato veier jeg 82-83 ish. Litt opp og ned. Jeg vil ned til 70! Og sjonglere mellom 65 og 70, ikke et gram mer! 

Ikke er det bare vekta som har vært en berg og dal bane siste året men også livet. Mange skuffelser, mye vondt og masse tanker. Lange deprimerte perioder. Vanskelig oppvekst og vanskelig samliv. Denne dagboken skal ikke bare være loggføring av mat og trening men også litt lufting av tanker. Kanskje. Hvis jeg tørr. Vil jo ikke at noen skal kjenne meg igjen🙈 

 

Nok om det! Jeg skal begynne med 30 days shred videoen jeg har hjemme imorgen tidlig før jobb og supplere det med litt studio trening og jogging. Målet er å komme meg gjennom dørstokkmila. Lettere sagt enn gjort med fulltidsjobb og 2 barn men jeg vet at jeg føler meg så mye bedre når det blir gjort. Noen dager på morgenen, andre dager på kvelden. Sambo jobber turnus. 

 

Første delmål: 

- ned til 78 kg

- spise regelmessig (3 hovedmåltider og 2 mellommåltider) 

- nok søvn (blir ekstra sulten når jeg er trøtt😳)

- rikelig med vann

Noterer ny vekt hver mandag! Forhåpentligvis går den nedover for hver uke 😂🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drukket masse vann, spist nokså sundt og gjennomført dag 1 av level 1 på 30 days shred. Jeg tok også noen ekstra mage og rumpe øvelser i tillegg. Men fy, som jeg måtte tvinge meg. Klokken er nærmere 10, men jeg fikk rett og slett ikke tid før nå 😫

 

Idag har jeg vært veldig trøtt men det har gått i et. På jobben passet jeg på at jeg tok masse ekstra steg. Tok flere turer og plasserte ting en og en i stedet for å bære alt på en gang, vipps så var det 10 ekstra turer. Med turer mener jeg toppen 15 skritt på hver tur altså😂

 

Jeg noterer ned det jeg spiser og får da overblikk over hva jeg kunne droppet og hva jeg evt kunne gjort bedre. Idag var alt bare perfekt. Ikke mer, ikke mindre. 

Imorgen og lørdag skal jeg på besøk hos venninne rog jeg vet det blir masse god og fet mat hos begge. Jeg må bare ta meg i nakken og tenke meg om en ekstra gang før jeg stapper i meg

Målet er altså for helgen:

Velge de sunneste alternativene

Spise rolig så jeg faktisk føler metthet når jeg er mett

Være åpen om livsstilsendringen 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg heier på deg 😄 
Du tenker veldig fint med tanke på hverdagsaktivitet. 
Viktig å se de små lukene for bevegelse og trening, det er noe av det viktigste :)
Håper det går fint med deg og at vi snart hører fra deg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvordan går det med deg? Ser du har gått ned masse tidligere, fra 96 kilo. Det er jo kjempebra ! Jeg heier 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...