Gå til innhold

Dere som har macbook..?

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk ikke sant. Fyller man opp maskinen sin med dritt slik mange sluttbrukere gjør, så vil man etter hvert knele både en mac og pc (jobbet med dette inntil nylig). Men det er Windowsmaskinene som faktisk bare surrer og går, år etter år i min erfaring, mens mac'ene titt og ofte krevde noen form for inngripen. 

Anonymkode: 95fab...491

Jeg har helt motsatt erfaringer. Jeg har behandlet PCene og Mac’ene mine likt, og det er PCene jeg har hatt masse trøbbel med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt macbook lenge. En som er ganske ny og en som er eldre. Den som er eldre var grei nok. Den nye er helt forferdelig. Bare problemer med den. Lagringsplassen er dritt, og den fyller seg opp med «ingenting» som tar opp all lagringsplassen. Har aldri fått svar på hvorfor. Jeg ønsker meg en vanlig Windowsmaskin, men har ikke råd. 

Anonymkode: 1b692...319

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt macbook lenge. En som er ganske ny og en som er eldre. Den som er eldre var grei nok. Den nye er helt forferdelig. Bare problemer med den. Lagringsplassen er dritt, og den fyller seg opp med «ingenting» som tar opp all lagringsplassen. Har aldri fått svar på hvorfor. Jeg ønsker meg en vanlig Windowsmaskin, men har ikke råd. 

Anonymkode: 1b692...319

Uhm? Du har råd til MacBook, men ikke Windows?

Jeg tror du er et troll.

Anonymkode: 53abb...20c

Skrevet
4 timer siden, Guile skrev:

Jeg vet ikke noe om viftestøy på denne, men.. 

https://www.dustinhome.no/product/5011059473/ideapad-320s?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146197

Det er spilling som gjør det dyrt. Hvilke spill er det snakk om? 

tenkte på sims 4. Spiller med nesten alle utviklingspakkene så det blir jo stort. Ellers så "programmerer" og "redigerer" jeg ikke eller bruker sånne avanserte programmer, kun spilling av sims og surfing, kanskje litt spotify også. :) 

Anonymkode: c169c...c71

Skrevet

Hatt 3 laptops; 2 macbook pro, 1 windows (5000 kr ca). Sistnevnte begynte etterhvert å gå veldig tregt, bli varm, og støye en del. Men jeg hadde den aldri på service/rensket den.

Begge Mac’ene var en drøm, helt til de bare sluttet å virke og ikke kunne repareres.  De levde henholdsvis i 1 og 4 år. 

Skrevet
4 minutter siden, 2shy skrev:

Begge Mac’ene var en drøm, helt til de bare sluttet å virke og ikke kunne repareres.  De levde henholdsvis i 1 og 4 år. 

Fikk vel en ny gratis da?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uhm? Du har råd til MacBook, men ikke Windows?

Jeg tror du er et troll.

Nå som personen har kjøpt en Mac så har h*n vel ikke råd til en Windows også, tror det var det h*n mente. 

Anonymkode: eaab3...7c3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå som personen har kjøpt en Mac så har h*n vel ikke råd til en Windows også, tror det var det h*n mente. 

Anonymkode: eaab3...7c3

Bare å selge macen så har man råd😂

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vel en ny gratis da?

Mac 1; Ja. Mac 2, nei. Poenget er at jeg opplever ikke Mac som mer stabilt enn Windows pc.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

tenkte på sims 4. Spiller med nesten alle utviklingspakkene så det blir jo stort. Ellers så "programmerer" og "redigerer" jeg ikke eller bruker sånne avanserte programmer, kun spilling av sims og surfing, kanskje litt spotify også. :) 

Sjekket kjapt systemkravene til Sims 4 og den jeg linket til bør klare det helt fint. Det kan godt hende du kunne klart deg med mindre også, spillet er ganske gammelt nå? 

Nå er det jo ikke så voldsomt forskjell på 9000 for Mac og 6500 (tilbud) for en windowsmaskin. Har du mest lyst på Mac så kjør på. Det er du som skal bruke den og som skal være fornøyd med valget. ☺️

Ser det er mange her som sammenligner MacBook og billige Windowsmaskiner. Syns ikke det blir helt rettferdig. Skal man sammenlikne får man sammenlikne med Windowsmaskiner til ti lapper også da.. Det er klart produsentene må kutte kostnader noen steder for å få en maskin til halve prisen. Som regel er det byggekvalitet det går på. Er du litt forsiktig med tingene dine er det ikke noe problem. 

Du over som hadde en Mac som døde etter et år? Og likevel er du fornøyd? Nesten så vi begynner å snakke religion her, heh.. En så dyr dings skal vare vesentlig lenger enn et år, ferdig snakka. 

Skrevet

Jeg har en MacBook fra 2010, den surrer og går fremdeles, stille som en mus. Riktignok degradert til hytta nå, kjøpte en ny i fjor til å ha hjemme. Aldri hatt trøbbel med noen av dem. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Asus Republic of gamers i7, nvidea geforce gtx 860M, 16 gb ram som funker ganske greit til diverse spill. 

Ville ikke kjøpt noe dårligere enn i5 prosessor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...