AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Hei, Var å trakk en visdomstann her om dagen ved hjelp av kirurgi. Tannlegen skrev ut både penicillin og betennelsesdempende som jeg skulle ta i dagene fremover. Hva er grunnen til at jeg må ta det? Fikk ikke det sist gang jeg trakk visdomstann. Anonymkode: 22f1e...05d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #2 Skrevet 26. september 2018 Kanskje det var dypere røtter denne gangen, som gjør at betennelsesfaren øker når det kommer matrester nedi "hullet"? Eventuelt at tannlegen har sett at det er tilløp til betennelse allerede. Anonymkode: b759d...fa5
Million Skrevet 26. september 2018 #3 Skrevet 26. september 2018 Grunnen er at du vil ha et digert sår i munnen, og munnhulen er full av bakterier. I tillegg kommer det mat og drikke inn i munnen, og noe av dette kan komme ned i såret, råtne og skape bakterier og betennelse. I verst fall. Derfor fikk du pencillin som forebyggende, sammen med betennelsesdempende. Det er helt vanlig etter et inngrep i munnen. Jeg kan ikke huske jeg heller fikk noe forebyggende den gangen jeg trakk mine visdomstenner, men dette er mange år siden, så det var andre rutiner da. Fikk ikke noe problemer i etterkant og sårene grodde helt fint.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Ja, det var faktisk litt dypt og brukte lang tid på å få den opp. Med angst fra før av så begynner man jo å tenke på alt av blodforgiftning etc 🙄 Anonymkode: 22f1e...05d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #5 Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, Million skrev: Grunnen er at du vil ha et digert sår i munnen, og munnhulen er full av bakterier. I tillegg kommer det mat og drikke inn i munnen, og noe av dette kan komme ned i såret, råtne og skape bakterier og betennelse. I verst fall. Derfor fikk du pencillin som forebyggende, sammen med betennelsesdempende. Det er helt vanlig etter et inngrep i munnen. Jeg kan ikke huske jeg heller fikk noe forebyggende den gangen jeg trakk mine visdomstenner, men dette er mange år siden, så det var andre rutiner da. Fikk ikke noe problemer i etterkant og sårene grodde helt fint. Takk for svar, det var litt mer beroligende Anonymkode: 22f1e...05d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Var å trakk en visdomstann her om dagen ved hjelp av kirurgi. Tannlegen skrev ut både penicillin og betennelsesdempende som jeg skulle ta i dagene fremover. Hva er grunnen til at jeg må ta det? Fikk ikke det sist gang jeg trakk visdomstann. Anonymkode: 22f1e...05d Betennelsesdempende og penicillium? En merkelig ordbruk av samme medisinen. Vurderer tannlegen faren for infeksjon som overhengende så gis antibiotika forebyggende. Der var ikke alt en infeksjon da? Anonymkode: d6474...394
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå