Gå til innhold

Jobbe fulltid ved siden sv psykologistudiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har allerede en bachelor i noe jeg ikke trives med og vil starte på nytt - men vet ikke med hva. Vurderer psykologi. Er det mulig å ha fulltidsjobb vedsiden sv?

Anonymkode: 42734...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig for oss å svare på, da vi ikke kjenner deg og dine individuelle forutsetninger.

Rent generelt er det tøft med 100 % jobb og fulltidsstudier.

Anonymkode: 74c7e...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har allerede en bachelor i noe jeg ikke trives med og vil starte på nytt - men vet ikke med hva. Vurderer psykologi. Er det mulig å ha fulltidsjobb vedsiden sv?

Anonymkode: 42734...682

Du kommer til å ha mer enn nok med fem dager med full skolegang. Eventuelt kan du spe på inntekten din med en deltidsjobb i helgene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologi profesjon eller bachelor/master? Førstnevnte er nok vanskelig å kombinere med fulltidsjobb pga obligatoriske aktiviteter og mye som skal leses, bachelor/master vil avhenge fra sted til sted og mellom semestre. 

Anonymkode: 0ada8...cce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med AB før meg. Profesjonsstudiet lar seg ikke kombinere med fulltidsjobb, med mindre du er Hermione og har mulighet til å reise i tid. 

Anonymkode: 4cd6d...8b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profesjon kan gjennomføres vedsiden av jobb fram til 4. Året, da er det mye obligatorisk praksis så med mindre det er en veldig fleksibel it-jobb eller lignende går det ikke. Hele masteren kan gjennomføres mens du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye obligatorisk og mye som skal leses så det er nok ikke noen god ide. 

2 timer siden, Fjeud skrev:

Profesjon kan gjennomføres vedsiden av jobb fram til 4. Året, da er det mye obligatorisk praksis så med mindre det er en veldig fleksibel it-jobb eller lignende går det ikke. Hele masteren kan gjennomføres mens du jobber.

Det er obligatoriske fag og praksis før 4. året.

Anonymkode: 3997b...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye obligatorisk og mye som skal leses så det er nok ikke noen god ide. 

Det er obligatoriske fag og praksis før 4. året.

Anonymkode: 3997b...935

Går på studiet selv så har rimelig god kontroll. Du har en uke observasjonspraksis som er obligatorisk før 4. Året. Det er også obligatoriske fag men du kan få unntak fra å møte på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student har man svært mye ferie. Ville brukt den tiden til å jobbe fullt også heller jobbe deltid under studiet. Psykologi profesjon har en del obligatorisk og forhåpentligvis så er du mer engasjert i studiet enn å kun gjøre minste innsats for å stå på eksamen. 

Anonymkode: d5d8f...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fjeud skrev:

Går på studiet selv så har rimelig god kontroll. Du har en uke observasjonspraksis som er obligatorisk før 4. Året. Det er også obligatoriske fag men du kan få unntak fra å møte på de.

Det spørs på hvor du studerer. Jeg har studert på NTNU, der er det obligatoriske fag allerede første studieår, som det ikke er mulig å få unntak fra.

Anonymkode: 470f2...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fjeud skrev:

Går på studiet selv så har rimelig god kontroll. Du har en uke observasjonspraksis som er obligatorisk før 4. Året. Det er også obligatoriske fag men du kan få unntak fra å møte på de.

Når du studerer selv burde du jo vite at det er forskjellig opplegg mellom studiesteder. 

Uansett om det er praktisk mulig å få til er det ikke lurt. Det er mange som har strøket på eksamen fordi de har jobbet så mye. 

Anonymkode: fee98...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs på hvor du studerer. Jeg har studert på NTNU, der er det obligatoriske fag allerede første studieår, som det ikke er mulig å få unntak fra.

Anonymkode: 470f2...ada

Nå er det slik at det er lovfestet hva utdanningen skal inneholde, blant annet obligatorisk arbeid. Når det kommer til krav om oppmøte kan det tilfredstilles ved andre måter, som feks. en rapport på de forelesningene du har gått glipp av gikk ut på. Så hvor du studerer er irrelevant.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du studerer selv burde du jo vite at det er forskjellig opplegg mellom studiesteder. 

Uansett om det er praktisk mulig å få til er det ikke lurt. Det er mange som har strøket på eksamen fordi de har jobbet så mye. 

Anonymkode: fee98...39a

Trenger ikke å studere noe selv for å vite at det er forskjell mellom studiesteder, det er innlysende at det vil være forskjeller da de blant annet i Tromsø har en årsenhet først.

 

har forøvrig aldri sagt at det er lurt, men om det er noe en er nødt til å gjøre for å få endene til å møtes, en har ståpåvilje, disiplin og krefter til å gjennomføre er det mulig fram til 4. Året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fjeud skrev:

Nå er det slik at det er lovfestet hva utdanningen skal inneholde, blant annet obligatorisk arbeid. Når det kommer til krav om oppmøte kan det tilfredstilles ved andre måter, som feks. en rapport på de forelesningene du har gått glipp av gikk ut på. Så hvor du studerer er irrelevant.

Trenger ikke å studere noe selv for å vite at det er forskjell mellom studiesteder, det er innlysende at det vil være forskjeller da de blant annet i Tromsø har en årsenhet først.

 

har forøvrig aldri sagt at det er lurt, men om det er noe en er nødt til å gjøre for å få endene til å møtes, en har ståpåvilje, disiplin og krefter til å gjennomføre er det mulig fram til 4. Året.

Poenget mitt er jo at du i alle fall burde vite det når du til og med er student på det aktuelle studieprogrammet. Siden du får kommentarer på det er det jo åpenbart at andre har innsikt. 

Anonymkode: fee98...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke studert psykologi selv, så jeg svarer bare på generelt grunnlag men jeg vil IKKE anbefale å jobbe og studere på fulltid samtidig. Jeg har selv tatt en master på deltid ved siden av jobb og det va tungt nok (da jeg måtte bruke en stor andel av feriedagene mine i tre år på å møte på samlinger og skrive master). Det kan absolutt gå, og kanskje føles det også heit greit mens det står på, men jeg tror sannsynligheten er stor for at du vil gå på en smell før eller senere. Og min erfaring er at det ofte skjer senere, ettersom man gjerne er inne i en god flyt mens det står på og ikke har tid til å kjenne etter hvordan man har det før det hele er over. Og da kan smellen komme brått og uventet og vare lenge. 

Gjør deg selv en tjeneste og ikke brenn deg ut allerede under studiene, jobbe skal man gjøre lenge nok uansett.

Anonymkode: 89d0a...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er jo at du i alle fall burde vite det når du til og med er student på det aktuelle studieprogrammet. Siden du får kommentarer på det er det jo åpenbart at andre har innsikt. 

Anonymkode: fee98...39a

Jeg vet jo det, så poenget ditt er ikke et poeng. Anonymbruker som hevder å studere på NTNU er åpenbart ikke klar over at emneansvarlige har lov å vise skjønn når det kommer til oblig. Undervisning. 

Du står selvfølgelig fritt til å forsette å leve i fornektelse basert på feilinformasionen fra denne påståtte NTNU studenten, eller så kan du kontakte emneansvarlig på et av de obligatoriske emnene for å få bekreftet at det jeg sier er korrekt.

Endret av Fjeud
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Fjeud said:

Nå er det slik at det er lovfestet hva utdanningen skal inneholde, blant annet obligatorisk arbeid.

Finnes det en nettside som lister opp hva psykologutdanningen skal inneholde av emner, undervisning og praksis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ulven skrev:

Finnes det en nettside som lister opp hva psykologutdanningen skal inneholde av emner, undervisning og praksis? 

Ikke som jeg er klar over, mulig det er mulig å få utlevert om du kontakter et av fakultetene som tilbyr utdanningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 1.03, Fjeud skrev:

Nå er det slik at det er lovfestet hva utdanningen skal inneholde, blant annet obligatorisk arbeid. Når det kommer til krav om oppmøte kan det tilfredstilles ved andre måter, som feks. en rapport på de forelesningene du har gått glipp av gikk ut på. Så hvor du studerer er irrelevant.

Trenger ikke å studere noe selv for å vite at det er forskjell mellom studiesteder, det er innlysende at det vil være forskjeller da de blant annet i Tromsø har en årsenhet først.

 

har forøvrig aldri sagt at det er lurt, men om det er noe en er nødt til å gjøre for å få endene til å møtes, en har ståpåvilje, disiplin og krefter til å gjennomføre er det mulig fram til 4. Året.

Jeg går selv profesjonsstudiet i psykologi på NTNU og her ville det ikke vært mulig å gjennomføre de fire første årene med full jobb, blant annet fordi man har et obligatorisk fag hvert semester de første to årene som man ikke kan få unntak fra.

Anonymkode: 3997b...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...