Gå til innhold

Ventetider og behandling poliklinikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par spørsmål jeg ikke finner svar på. Jeg fikk skulderen ut av ledd for akkurat 1 uke siden. Det var for 9. gang, og skjedde i forbindelse med kampsport-trening. Forsåvidt aldri vært noe som har plaget meg, sett bort fra sykehusbesøk og smerter. Etter dette skjedde på tirsdag, var jeg på MR torsdag og nå i dag på tirsdag igjen har jeg fått innkalling til poliklinisk igjen. Noe som bekymrer meg litt er den korte ventetiden, da jeg fikk MR 2 dager etter, og time på poliklinisk om kun 2 uker. Kan dette være tegn på at noe er galt? Etter røntgen da dette skjedde, fikk jeg beskjed om at legen kunne se noe ved skulderen som var problematisk, uten at jeg husker eller fikk med meg detaljer (morfin). Hva vil eventuell behandling innebære? Jeg er redd for at de ber om å få operere, ettersom det gjerne har lang restitusjonstid, og jeg har events i forbindelse med idretten jeg vil delta på neste år. 

Har noen her erfaring med skuldre ut av ledd osv.? Tok det lang tid før dere fikk operasjon, og tok det lang tid etter operasjon før dere var "friske"? Tror forsåvidt ikke at de vil foreslå det, men det legen sa og den korte ventetiden gjør at jeg bekymrer meg noe. 

Anonymkode: a0bec...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg på noe av det medisinske, men hvis du går inn HER og søker, kan du i alle fall få litt informasjon om ventetider på helsetjenester i ditt område. Det vil kanskje gi en pekepinn på hvor lenge det er normalt å måtte vente. 

Det er nok ikke unaturlig å få foreslått en operasjon når du har fått skulderen ut av ledd såpass mange ganger. Det blir jo ganske løst og slerkete i leddet etter hvert. 

Anonymkode: 96858...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt at de har tid akkurat da og at ventelistene for slike operasjoner ikke er så lang ved ditt sykehus. Om du er bekymret kan du jo ringe legen din og forhøre deg. De kan lese journalen din og komme med råd ut i fra den. 

 

Det beste er nok å ta operasjonen og heller vente med event og trening til du faktisk blir bedre. Det tjener du på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Karkta skrev:

Det kan være så enkelt at de har tid akkurat da og at ventelistene for slike operasjoner ikke er så lang ved ditt sykehus. Om du er bekymret kan du jo ringe legen din og forhøre deg. De kan lese journalen din og komme med råd ut i fra den. 

 

Det beste er nok å ta operasjonen og heller vente med event og trening til du faktisk blir bedre. Det tjener du på. 

Er ved Ahus, hvor det ofte er flere mnd ventetid bare på MR, hvertfall etter min erfaring. 

Anonymkode: a0bec...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig ås bør du jo slutte å trene kampsport når skulderen din åpenbart ikke tåler det. Har du røket muskelfester eller sener i skulderen og ikke vil gjøre noe med det, risikerer du jo å aldri bli bra igjen. Det kan jo igjen gi store konsekvenser for andre deler av livet ditt. 

Anonymkode: 678dc...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig ås bør du jo slutte å trene kampsport når skulderen din åpenbart ikke tåler det. Har du røket muskelfester eller sener i skulderen og ikke vil gjøre noe med det, risikerer du jo å aldri bli bra igjen. Det kan jo igjen gi store konsekvenser for andre deler av livet ditt. 

Anonymkode: 678dc...aee

Nå var det ikke det jeg spurte om da. Men siden du nevner det. Ja, det er plagsomt om det skjer ofte, men som regel tar det kun noen sekunder å fikse det, og det å anbefale å slutte, samt dra den konklusjon at jeg ikke tåler det er idiotisk. 

Jeg er kun nysgjerrig på hvor lang tid jeg evt må vente etter behandling før skulderen er ok dersom jeg må operere

Anonymkode: a0bec...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...