Gå til innhold

Hva er verst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Kjøre i 220 km/t i 110-sone

2. Kjøre 120 km/t i 60-sone

3. Kjøre 60 km/t i 30-sone

Anonymkode: cbca5...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er ille, men jeg tipper nr. 1 og 2 forekommer sjelden i Norge mens nr. 3 er dagligdags der jeg bor i hvertfall. 18-åringer som låner bilen til far og kommer dundrende gjennom nabolaget med høy musikk og capsen bak frem, eller de samme fedrene med dårlig tid på morgenen. Skrekkelig skummelt.

Anonymkode: d36b1...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verst er 250 km/t forbi en skole med fartshumper som er fylt med gravide bestemødre med heltemedaljer fra WW2.

Poenget?

Anonymkode: 3ba76...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde kanskje utregne bot ved prosentsats. Akkurat som våre analoge speedometer, mitt har misvisning 6%.

106km/ er hos meg 100km/t.  Og 53--- 50km/t osv..

 

200 i 110 sone blir vel som oftest mest egen risiko i størst grad. Midtdeler for møtende eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verst for hvem, TS, og med hvilket kjøretøy? Tenker du bil eller motorsykkel?

For fotgjengere er 3 verst, for det er i typiske fotgjengerområder at det er fartsgrense på 30 km/t, så hvis noen kommer i 60 km/t så vil det smelle hardt.

På større veier med begrenset adgang for fotgjengere, men med trafikanter som syklister og mopedkjørere, er det også verst for dem om en bil eller motorsykkel treffer dem med en fart på 120 km/t.

For både andre motorsykkel- og bilkjørende og sjåføren selv er vel 1 verst. Mykere trafikanter har ikke adgang på slike veier, og vi ser grunnen: kollisjon i høy hastighet er farlig og potensielt dødelig.

Hvorfor lurer du på dette, TS, det er jo helt logisk.

Anonymkode: 1d2eb...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Har faktisk brutt alle, trist men sant. Har fortsatt lappen og ikke skapt noen form for ulykke 

å kjøre på flaks kan man gjøre en stund..deretter så kan ting skje, dårlige ting..

Anonymkode: 9906f...398

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

å kjøre på flaks kan man gjøre en stund..deretter så kan ting skje, dårlige ting..

Anonymkode: 9906f...398

Er ikke ofte jeg har brutt de, er faktisk veldig få ganger på kr 1 og nr 3, men 2 derimot skjer nesten daglig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 og deretter 2. Det er alltid stygt å kjøre for fort, men aller verst er det når man er i tettbygd strøk og kan skade fotgjengere/myke trafikanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 21.59, AnonymBruker skrev:

1. Kjøre i 220 km/t i 110-sone

2. Kjøre 120 km/t i 60-sone

3. Kjøre 60 km/t i 30-sone

Anonymkode: cbca5...875

Det verste er at en person med så tung fot og lite respekt for fartsgrenser får tilgang til motorkjøretøy. 

Anonymkode: a5354...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Er ikke ofte jeg har brutt de, er faktisk veldig få ganger på kr 1 og nr 3, men 2 derimot skjer nesten daglig 

Eier du ikke skamvett? Håper du blir tatt ASAP og får svi så det synger, og aldri mer får sitte bak et ratt! 

Anonymkode: ff6b4...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eier du ikke skamvett? Håper du blir tatt ASAP og får svi så det synger, og aldri mer får sitte bak et ratt! 

Anonymkode: ff6b4...4a5

Kjører nesten daglig på en idiotisk strekke med 60 sone uten hus, kun skau. Skulle ikke vært 60 sone der! En typisk 80 sone 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Kjører nesten daglig på en idiotisk strekke med 60 sone uten hus, kun skau. Skulle ikke vært 60 sone der! En typisk 80 sone 

Og det vet du selvsagt bedre enn de som har satt fartsgrensen ... 

Og du synes tydeligvis 120 er helt OK i en "typisk 80-sone" også. I rest my case ... 

Anonymkode: ff6b4...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det vet du selvsagt bedre enn de som har satt fartsgrensen ... 

Og du synes tydeligvis 120 er helt OK i en "typisk 80-sone" også. I rest my case ... 

Anonymkode: ff6b4...4a5

Vil nok si det ja! 

Ja det stemmer, bedre å ligge i 120 i 80 sona enn 50!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2018 den 22.43, BMW 5-serie 535D skrev:

Har faktisk brutt alle, trist men sant. Har fortsatt lappen og ikke skapt noen form for ulykke 

Du har kjørt i 220 på norsk vei? Har du godkjent trening for det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:

Du har kjørt i 220 på norsk vei? Har du godkjent trening for det kanskje?

Ja, jeg er politi 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...