Gå til innhold

MacBook Pro vs Huawei Matebook D 14


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt Mac (og iphone) en del år, og trenger nå en ny laptop. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal fortsette i eplemodus, eller prøve noe nytt!

Med rabatter og serviceavtaler, blir Mac 3000 kr dyrere. Pluss jeg vil trenge adapter for usb etc til Mac. Ser at tastene har blitt veldig integrert i HW på nyere modeller, men det er kanskje bare en vanesak? 

Går jeg for Huawei, bytter jeg nok iphonen med en Samsung.

Noen kloke hoder som vil hjelpe meg? Det er disse det står mellom, vil ikke ha flere alternativer 😂

Dere som har gått fra Apple til Wibdows/android, har dere angret?

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMPXT2HA/macbook-pro-13-mpxt2-stellar-gra

 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/huawei-matebook-d-14-i5-256-gb-baerbar-pc/p-906161/?gclid=EAIaIQobChMIh8P77-3W3QIVyIeyCh2eoAILEAQYASABEgJnxfD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

 

 

 

 

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal pcen brukes til?

Macbooken har både svakere prosessor og skjermkort enn Matebook, men det er bedre oppløsning på Macbooken så bildet vil være skarpere.

Du får mer for pengene ved å kjøpe Matebook, mens Mac vil ha høyere videresalgsverdi.

Personlig er jeg ikke fan av Windows 10 da det er veldig rotete, men samtidig kunne jeg aldri kjøpt heller 😛 så akkurat der blir det personlig preferanse.

Anonymkode: 99635...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke endret innlegget, men det skulle stå "men samtidig kunne jeg aldri kjøpt noe med Mac OS heller".

Anonymkode: 99635...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal pcen brukes til?

Macbooken har både svakere prosessor og skjermkort enn Matebook, men det er bedre oppløsning på Macbooken så bildet vil være skarpere.

Du får mer for pengene ved å kjøpe Matebook, mens Mac vil ha høyere videresalgsverdi.

Personlig er jeg ikke fan av Windows 10 da det er veldig rotete, men samtidig kunne jeg aldri kjøpt heller 😛 så akkurat der blir det personlig preferanse.

Anonymkode: 99635...7f4

Bilderedigering, for det meste. Og office, filbehandling, standard bruk. 

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilderedigering, for det meste. Og office, filbehandling, standard bruk. 

Anonymkode: 1e125...fa2

Ville gått for Matebook pga prosessor da :)

Ingen andre merker du kunne tenkt deg? 8gb ram kan jo fort bli lite med tyngre/flere oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, suprleg skrev:

Ville gått for Matebook pga prosessor da :)

Ingen andre merker du kunne tenkt deg? 8gb ram kan jo fort bli lite med tyngre/flere oppgaver.

Hm, jeg kunne vurdert Asus også. Det som er viktig i tillegg til ytelse, er at det ikke er støy fra vifte, og at tastaturet passer meg. Der var Huawei godt :) Litt skeptisk til det nye til Mac :) 

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Asus jeg er veldig fornøyd med, men den støyer når den er varm. Men vet ikke hvordan Huawei er på slikt.

Gå for Matebooken du, har også hørt at tastaturet på Mac ikke er noe særlig :)

Anonymkode: 99635...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Asus jeg er veldig fornøyd med, men den støyer når den er varm. Men vet ikke hvordan Huawei er på slikt.

Gå for Matebooken du, har også hørt at tastaturet på Mac ikke er noe særlig :)

Anonymkode: 99635...7f4

Huaweien skal vissnok ikke støye. Hva slags prosessor/hvor mye ram/minne har du?

lurer på om man venner seg til det nye tastaturet? 

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huaweien skal vissnok ikke støye. Hva slags prosessor/hvor mye ram/minne har du?

lurer på om man venner seg til det nye tastaturet? 

Anonymkode: 1e125...fa2

Intel i7-8550U og 16GB ram. Problemet er at den blir fort varm pga dårlig kjøling. Bruker dog en laptopstøtte med vifter i, så er egentlig de viftene man hører mest. Plager meg ikke nevneverdig da jeg uansett har musikk på øret :) 

Man kan nok vende seg til det mest. Men man finner ikke så mange lovord om tastaturet om man Googler det. 

PS: Går du for Huawei pc, så kan jeg anbefale Huawei telefon også :)

Anonymkode: 99635...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Intel i7-8550U og 16GB ram. Problemet er at den blir fort varm pga dårlig kjøling. Bruker dog en laptopstøtte med vifter i, så er egentlig de viftene man hører mest. Plager meg ikke nevneverdig da jeg uansett har musikk på øret :)

Man kan nok vende seg til det mest. Men man finner ikke så mange lovord om tastaturet om man Googler det. 

PS: Går du for Huawei pc, så kan jeg anbefale Huawei telefon også :)

 

Anonymkode: 99635...7f4

Huawei har ikke vifte :) 

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, suprleg said:

Ville gått for Matebook pga prosessor da :)

Ingen andre merker du kunne tenkt deg? 8gb ram kan jo fort bli lite med tyngre/flere oppgaver.

Nei, huaweien har en nyere prosessor med større ytelse og dobbelt så mange prosessorkjerner (2 vs 4). I tillegg til et dedikert skjermkort.

Anonymkode: bfc32...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, huaweien har en nyere prosessor med større ytelse og dobbelt så mange prosessorkjerner (2 vs 4). I tillegg til et dedikert skjermkort.

Anonymkode: bfc32...14e

Har du erfaring med den, evnt synspunkter i forhold til om dette er en pc jeg burde velge (også med tanke på holdbarhet)?

Synes folk med windows nå levere pc på service «hele tiden», også de i høyere prisklasse. 

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huawei har ikke vifte :) 

Anonymkode: 1e125...fa2

Alle laptoper har vifte :)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, huaweien har en nyere prosessor med større ytelse og dobbelt så mange prosessorkjerner (2 vs 4). I tillegg til et dedikert skjermkort.

Anonymkode: bfc32...14e

Hva? Det er jo akkurat det jeg skrev tidligere?

Anonymkode: 99635...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle laptoper har vifte :)

Hva? Det er jo akkurat det jeg skrev tidligere?

Anonymkode: 99635...7f4

«Kjøleløsning helt uten bruk av vifter»

 

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/data/denne-pc-en-er-en-innertier/68827004/amp

Anonymkode: 1e125...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...