Gå til innhold

Spiser dere de ekstra treningskaloriene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiser dere de ekstra treningskaloriene, eller ser dere på de som ekstra forbrente?

Anonymkode: 20af4...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg kjenner at jeg er sulten så fyller jeg på litt, men bare slik at sulten ikke skal bli for stor til neste måltid. 

Anonymkode: 00286...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke på hvor mye jeg har forbrent på trening nå når jeg prøver å gå ned i vekt. Mat er kilo, trening er gram. Å trene som en "vanlig morsjonist", i mitt tilfelle 1 time med styrke og noe kardio 3 ganger i uken, har så lite å si for vektnedgang at jeg ikke gidder å tracke å det en gang. Spiser det samme antall kalorier hver dag, og går ikke ned mer når jeg trener vs de periodene jeg ikke trener.

Anonymkode: 8e5d4...a43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg spiser ikke tilbake de ekstra treningskaloriene. De er helt avgjørende for at jeg skal gå ned i vekt. Trening er like viktig som redusert matinntak for min vektnedgang. Å spise mer når man trener, er jo helt bortkastet med tanke på slanking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det gjør jeg helt sikkert! 😄 Følger ikke med, men trening øker jo apetitten, så jeg spiser sikkert mer. Viktig å spise godt og raskt etter trening for restitusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Men jeg teller ikke kalorier, slanker meg ikke heller. Jeg er godt trent, normalvektig og må få i meg mye næringsrik mat for å yte :)

Anonymkode: c5d63...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slanker meg ikke. Spiser til jeg er passe mett alltid, og om jeg trener ekstra hardt en dag så er jeg alltid mer sulten dagen etter. Har holdt stabil vekt i mange år. 

Anonymkode: ee557...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenker ikke sånn på det, Fitbiten regner ut hvor mye jeg kan spise den dagen, og så forholder jeg meg til det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Hvis jeg trener nye og hardt, har som mål å prestere i løp eller styrke så ja - fordi nok næring gir meg bedre restitusjon og fremgang.i periode hvor jeg ikke trener hver dag, ikke har noe konkret eller viktig mål og heller ikke er nøye med å passe at vekta ikke går ned så er jeg ikke grundig på det men spiser etter appetitt og Sult. 

Det er litt dumt å berge kaloriar for grundig for d blir aldri rett uansett. Pulsklokka gir et estimat, men det er nettopp det, et estimat. Og... Hva om du feks løper seks kilometer for deretter uke gjøre NOE resten av dagen? Da får du totalt sett ikke et større energibehov enn om du hadde en ellers middels aktiv dag uten løping men med feks husvask, noen nærender, litt Lek med barn og evt en gåtur. Folk flest tror de forbruker nye mer energi enn hva de faktisk gjør. 

Kroppen er svært tilpasningsdyktig og justerer fort ned den ubevisst aktiviteten som kompensasjon for energi brukt på trening, eller sender ut siganaler som gjør deg mer sulten i ettertid av økta. Selv blir jeg aldri ekstra sulten samme dag men merker det dagen derpå i form av umettelig ulvehunger dersom jeg dagen r har spist litt lite og vært mye i aktivitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lill3My skrev:
 

Kommer an på. Hvis jeg trener nye og hardt, har som mål å prestere i løp eller styrke så ja - fordi nok næring gir meg bedre restitusjon og fremgang.i periode hvor jeg ikke trener hver dag, ikke har noe konkret eller viktig mål og heller ikke er nøye med å passe at vekta ikke går ned så er jeg ikke grundig på det men spiser etter appetitt og Sult. 

Det er litt dumt å berge kaloriar for grundig for d blir aldri rett uansett. Pulsklokka gir et estimat, men det er nettopp det, et estimat. Og... Hva om du feks løper seks kilometer for deretter uke gjøre NOE resten av dagen? Da får du totalt sett ikke et større energibehov enn om du hadde en ellers middels aktiv dag uten løping men med feks husvask, noen nærender, litt Lek med barn og evt en gåtur. Folk flest tror de forbruker nye mer energi enn hva de faktisk gjør. 

Kroppen er svært tilpasningsdyktig og justerer fort ned den ubevisst aktiviteten som kompensasjon for energi brukt på trening, eller sender ut siganaler som gjør deg mer sulten i ettertid av økta. Selv blir jeg aldri ekstra sulten samme dag men merker det dagen derpå i form av umettelig ulvehunger dersom jeg dagen r har spist litt lite og vært mye i aktivitet 

Dette er grunnen til at jeg stort spiser f.eks godteri eller lignende på kvelden, nettopp fordi jeg vet sånn ca hva dagens forbrente kalorier ligger på. Dette er også grunnen til at jeg ligger på mellom 800-1000 kalorier i minus, for da har man en del slingringsmonn hvis jeg f.eks forbrenner 200 kalorier mindre enn beregnet. 

Det er kanskje ikke supernøyaktig vitenskap, men når jeg har klart å gå ned over 75 kg med denne metoden, så fungerer ihvertfall dette utmerket for meg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Når jeg skal ned i vekt så spiser jeg ikke de kaloriene.

Nå har jeg tatt av meg mye så nå trener jeg styrke 4ganger i uka,og vil bygge meg opp litt så da spiser jeg opp alle treningskaloriene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg spise godteri i helga så trener jeg alltid de dagene. I går trente jeg og da unnet jeg meg godis og potetgull som ikke oversteg total kalorier ift vektoppgang. Men ellers spiser jeg ikke inn de kaloriene med mindre jeg er ekstra sulten 

Anonymkode: 09a17...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Må jo det, for å ikke gå ned og ned i vekt. 

Anonymkode: b5d0d...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...