Gå til innhold

Noen her som betaler for VPN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med, å bruker ExpressVPN eller NordVPN (eller lignende tjenester) nå for tiden? 

Jeg ønsker så gjerne å kunne se amerikansk netflix da pc’n min er ødelagt og jeg derfor ikke kan se nye serier på nett lengre. Har heller ikke nettbrett. 

Jeg har betalt en måned for ExpressVPN da det står på siden deres at man skal kunne bruke tjenesten på blant annet Playstation 4 med noe de kaller mediastreamer og tilgang på en dns kode. Det funket å få opp amerikanske netflixen men når jeg prøvde å spille av noe utenfor det norske innholdet kom det bare opp feilmelding om at jeg bruker unblocker eller proxy. Kontaktet ExpressVPN og fikk da plutselig beskjed om at det ikke lengre går på Playstation 4 og XBox. 

Vi har chromecast, smart tv, playstation men ingen av disse går det an å bruke tjenesten. For meg er det uaktuelt og bruke telefon for og sitte å se på serier, som er den eneste muligheten jeg har nå. 

Så da lurer jeg på hvordan dere andre gjør det som bruker disse tjenestene? Har dere Apple TV, og funker det? Vurderer å gå til innkjøp av en apple tv selv, men det er mye penger å kaste bort om det viser seg at det plutselig ikke går lengre å få inn amerikansk netflix på den heller.. Har også fått med meg at man kan kjøpe en router med innebygd VPN fra ExpressVPN og NordVPN, og lurer på om dette heller er det lureste. 

Setter pris på å høre hva som funker for andre, og hva dere anbefaler! 

Anonymkode: 4af10...c1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt både HMA pro og Express vpn. Amerikansk Netflix fungerer ikke på noen av disse, de har blitt for flinke til å blokkere vpn-tjenester. Get TV og NRK funka på disse. Har brukt dem da jeg var i utlandet for å se OL i vinter og andre programmer på ferie i sommer. Brukt via telefon og iPad, ikke Apple TV. Hvis formålet ditt er Netflix så må du drive en del research for å finne en som ikke er sperra, jeg tror det kan være vanskelig å finne. 

Anonymkode: 7468d...82d

Skrevet

Vpn hjelper ikke for Netflix og lignende. Men jeg har ikke prøvd ruteren. 

Skrevet
26 minutter siden, stan skrev:

Vpn hjelper ikke for Netflix og lignende. Men jeg har ikke prøvd ruteren. 

Hvordan kan vpn fungere med amerikansk netflix på mobilen da? Synes det er rart at det skal kunne gå knirkefritt på telefon, men ikke på noen andre plattformer? 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan vpn fungere med amerikansk netflix på mobilen da? Synes det er rart at det skal kunne gå knirkefritt på telefon, men ikke på noen andre plattformer? 

De jeg har prøvd funker ikke med amerikansk Netflix. For Netflix har sperra for bruk av vpn. Gjelder både mobil og nettbrett. Hvilken dings du bruker har ikke noe å si. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virket fint for to-tre år siden. Men så iløpet av kort tid sluttt Netflix og mange andre å virke. De fant vel ut en måte å kjenne igjen vpn på. 

Min hoved bruk av vpn er i Kina, der det meste av det jeg normalt bruker på Internett er blokkert. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har fått en IP som ikke de har svartelistet. Plutselig vil det slutte å virke der også.

Anonymkode: 0bfbe...5a8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har prøvd funker ikke med amerikansk Netflix. For Netflix har sperra for bruk av vpn. Gjelder både mobil og nettbrett. Hvilken dings du bruker har ikke noe å si. 

Merkelig, har selv ikke noe problem å se på amerikansk netflix på mobilen med expressvpn, og har aldri hatt noe problem med at det ikke funker på mobilen eller at det plutselig stopper å virke der.

Skrevet

Testet nordvpn funket på Netflix usa men fikk ikke brukt Chromecast da den bruker WiFi uten om nordvpn. Nordvpn så jeg måtte ha en router med open VPN som støttet client. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...