AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Del Skrevet 25. september 2018 Hei. Jeg har flyttet til Sarpsborg og har så lyst til å Telte ute i skogen de neste helgene. Saken er at jeg er livredd for å møte på ulv eller bjørn.... Jeg er sikker på at de finnes der ute, men er det ikke ganske sjelden man møter på dem? Er det noe jeg kan gjøre for å være mindre redd? For jeg har så lyst til å campe ute med litt matlaging og sånt. Tiltrekker matlukten disse dyrene? Er det noe jeg kan ha med som kan skremme dem vekk? Tenkte på sånn Spray Horn og sånt? Vil bål holde dem unna mens jeg sover? men bål varer jo ikke så lenge? Andre tips og råd? Tusen takk for alle svar, ha en fin dag. Anonymkode: df7ef...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Del Skrevet 25. september 2018 Ha alltid med deg kniv. Kniv kan brukes til alt mulig. Ellers vil jeg råde deg til å synge høyt når du går. Da blir du rolig, og dyrene får god mulighet til å komme seg bort. Å unngå konfrontasjon er det viktigste. Anonymkode: 00618...938 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #3 Del Skrevet 25. september 2018 Det skal veeeeldig mye til at du møter disse dyrene. Det finnes vel ikke en gang bjørn i skogen der? Og kanskje én eller to ulver, usikker. Jeg ville vært mer redd for skumle mennesker, flått og skader enn for ulv og bjørn. Anonymkode: 54eb6...110 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Del Skrevet 25. september 2018 Det er nok langt, langt større risiko for å bli overkjørt av bil, eller noen andre menneske-styrte doninger... Anonymkode: de8f7...8be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Del Skrevet 25. september 2018 Jeg bor midt i i ulvebeltet, her er det også villsvin og bjørn. Har aldri truffet på noen av de. De er mer redde for deg enn du er for dem.... Anonymkode: 33158...eed 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #6 Del Skrevet 25. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bor midt i i ulvebeltet, her er det også villsvin og bjørn. Har aldri truffet på noen av de. De er mer redde for deg enn du er for dem.... Anonymkode: 33158...eed Villsvin er farligere enn ulv og Bjørn tilsammen. Anonymkode: 00618...938 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #7 Del Skrevet 25. september 2018 Dersom det er fullmåne bør du ta med litt hvitløk og unngå å gå inn i pepperkakehus. Anonymkode: 2489c...497 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #8 Del Skrevet 25. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom det er fullmåne bør du ta med litt hvitløk og unngå å gå inn i pepperkakehus. Anonymkode: 2489c...497 😂 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ha alltid med deg kniv. Kniv kan brukes til alt mulig. Ellers vil jeg råde deg til å synge høyt når du går. Da blir du rolig, og dyrene får god mulighet til å komme seg bort. Å unngå konfrontasjon er det viktigste. Anonymkode: 00618...938 Tror jeg skal investere i en sånn Megaphone jeg.... Skriker i den om jeg mistenker noe er i nærheten. Vet ikke om ulver blir skremt av det men... Ulver er det her! Vil ikke la være å gå ut bare fordi noe skremmer meg. Tar en tur ut til helgen og rapporterer inn til mandag. Om dere ikke hører fra meg er jeg nok i magen til noen av dyra 😓 TS Anonymkode: df7ef...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #9 Del Skrevet 25. september 2018 Foreldrene mine er født og oppvokst i Sarpsborg og har vært mye i skogen, teltet og gått turer. Ikke én gang har de møtt på verken bjørn eller ulv. Elg har de derimot sett på nært hold noen ganger, men det skal mye til for at det er farlig for deg. Kos deg i naturen! Du har ikke noe å være redd for. Husk å sjekk deg for flått etterpå Anonymkode: 2698d...34f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Del Skrevet 25. september 2018 Husk at ulv og bjørn er myyyyyyyyye reddere for deg! Anonymkode: 28b01...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tummy Skrevet 25. september 2018 #11 Del Skrevet 25. september 2018 Skaubjønn er definitivt mest farlige. Sjangsen for å komme nær rovdyr er uhyggelig liten. De har tusen vis av år med spissing for å holde seg borte fra folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #12 Del Skrevet 26. september 2018 Lars Monsen er ikke blitt spist ennå, selv så mye han har vært ute. Anonymkode: 61486...537 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 26. september 2018 #13 Del Skrevet 26. september 2018 Ulv og bjørn er sky, de har oppdaget deg og rømt lenge før du er i nærheten. Med mindre du sniker deg rundt da, enda da skal det godt gjøres. Vil du absolutt gjøre tiltak, så lagre maten et annet sted enn i teltet. Elg er derimot mer vanlig å møte, vær spesielt forsiktig om du møter ku med kalv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bæreposemedekstra Skrevet 27. september 2018 #14 Del Skrevet 27. september 2018 Nei, du møter ikke på ulv og bjørn av å campe ute i skogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #15 Del Skrevet 27. september 2018 Jeg har bodd mange år et sted der det er mye bjørn og ulv. Bjørn har jeg aldri sett, ulv har jeg sett fra bil fem ganger. Aldri møtt ulv i skogen, men gått på ferske spor, da hadde de vært kort tid før meg, to stk. Men de merket nok meg tidlig og stakk (Jeg snudde siden jeg hadde med meg hund) Tror ikke det er noen fare, og ihvertfall ikke om du ikke har med deg hund. Ulven kommer ikke frem mot mennesker på den måten. Anonymkode: f9252...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #16 Del Skrevet 27. september 2018 Jeg bor i Hedmark i et område der det jevnlig blir sett både ulv og bjørn, og de dyrene jeg er redd for å møte i skogen er: 1) elg 2) mannevonde kuer 3) hoggorm Mye mer sannsynlig at disse dyrene skader deg enn at ulv eller bjørn gjør det - og i tillegg er sannsynligheten for å møte på dem MYE større. Elg ser jeg ukentlig. Anonymkode: 9ec0f...e93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. september 2018 #17 Del Skrevet 27. september 2018 Bjørn er det vel hovedsakelig opp mot Hedmark, ikke så mye ulv heller, er vel en familie som er ved grensa. Men de er som oftest mer redd for deg og løper. Har du hund kan ulven bli noe nærgående så da ville jeg holdt meg unna ulveterritoriene. Men jeg ville snakke med meg selv eller synge når jeg gikk, ikke pga rovdyrene, men pga elgen! For den løper ikke alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #18 Del Skrevet 27. september 2018 På 25.9.2018 den 14.48, AnonymBruker skrev: 😂 Tror jeg skal investere i en sånn Megaphone jeg.... Skriker i den om jeg mistenker noe er i nærheten. Vet ikke om ulver blir skremt av det men... Ulver er det her! Vil ikke la være å gå ut bare fordi noe skremmer meg. Tar en tur ut til helgen og rapporterer inn til mandag. Om dere ikke hører fra meg er jeg nok i magen til noen av dyra 😓 TS Anonymkode: df7ef...e97 Bodd og campet i et.stad i 40 år. Kom 1 gang en elg foran teltet på natten. Ellers holder dyra seg unna deg, hvis de tilfeldigvis skulle vært i nærheten. Noe som igjen er tvilsont Anonymkode: f3d82...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #19 Del Skrevet 27. september 2018 Kommer du plutselig over en bjørn og spesielt en binne med unger, har du et problem. Du må snakke høyt med deg selv og lage mye lyd når du beveger deg i naturen. Bjørner løper opptil 60 km i timen. Dette skal du gjøre hvis du treffer på bjørnhttps://www.wwf.no/dette_jobber_med/norsk_natur/norske_rovdyr/svar_test_deg_selv_bjorn.cfmhttps://rovdyrsenter.no/rovdyr/bjorn/ Anonymkode: bbb85...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 27. september 2018 #20 Del Skrevet 27. september 2018 Hadde jeg campet i Østfold, ville ikke tanken på å møte bjørn engang streifet meg. Ulv, tja, det er vel en teoretisk mulighet, men neppe. Uansett, når ble et voksent menneske sist angrepet av ulv? Sjansen er større for at du får et tre i hodet, så se opp:) Ha en god og bekymringsløs tur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå