Gå til innhold

Skjult opptak - Barnefordeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Frostrose skrev:

Dersom du selv var der da du tok opptaket, er det ikke ulovlig. Tvert imot er det ofte anbefalt å ta opptak av telefonsamtaler og annen kommunikasjon dersom du er i en tvist. 

Jeg ville rådført meg med advokaten min! Er nettopp ferdig med en barnefordelingssak selv, og ble anbefalt av advokaten min å ikke legge frem mine opptak. Advokaten mente at de ville bli svært lite vektlagt og at det i verste fall kunne virke spekulativt og at jeg kunne risikere å få dommer og sakkyndig i mot meg.

Husk at du må vise at du er den som er best til å samarbeide for å bli hørt i en barnefordelingssak!!!! Det er kjempeviktig! å dra opp gamle bevis for å "sverte" den andre forelderen kan virke mot sin hensikt"

Anonymkode: ab915...112

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom alle hadde gått til advokaten sin straks, ville der neppe eksistert noe Kvinneforum!  Klart det er lov å stille spørsmål!   En advokat koster penger, mens vi som gir "kjerringråd" er gratis :) 

I starten av en barnefordelingssak, skriver du.  Da er dere kanskje ikke kommet lenger enn til Familiekontoret og megling?  

Dersom du krever den daglige omsorg for barnet må du vite at du aldri må levere barnet til mor/far (eller andre) dersom du ikke er 100% trygg på at barnet er godt ivaretatt der.  Er der den minste tvil er det din plikt å ikke tillate det. 

I en evt. rettsak kan opptaket du sitter på vises.  Men du må være klar over at det vil bli stilt spørsmål om hva du selv gjorde i denne situasjonen.  Reagerte du?  Anmeldte du?  Nektet du h*n videre samvær uten ditt tilstedeværende? 
Dersom dere fortsatte å bo sammen og du tillot h*n å være alene sammen med barnet etter denne hendelsen, har du et forklaringsproblem. 

Et barn har juridisk rett til å bli kjent med begge sine foreldre.  Den som har den daglige omsorg har et særskilt ansvar for å sørge for at barnet får bli kjent med sin andre forelder.  Men bare når forholdene er trygge for barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...