Gå til innhold

VG beskriver kvinneguidens brukere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Astrid Meland i VG har en svært så treffende beskrivelse av hvordan kvinneguiden fungerer når man spør om noe:

"Men du kan teste fenomenet selv. Still for eksempel et enkelt spørsmål om påkledning av barn eller de sikreste tegnene på sykdom på Kvinneguiden.no. Det skal ikke mange innlegg til før du er en idiot som ikke kan google selv. «Barnet ditt skulle vært på Legevakten I GÅR!!»."

😂

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4deK86/sosiale-medier-gjoer-oss-sintere-og-dummere

Anonymkode: ef6f3...b6d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VG bør ikke snakke så høyt. VGD er et vel så ille forum som KG.

Anonymkode: 2d6ce...846

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som skal ha meninger om kg, men som ikke forstår eller forsøker forstå hvorfor en "kultur" blir som den blir. Det er jo ganske enkelt å tenke at "mennesker blir monstre", men er det egentlig den fulle sannhet? Er det slik på alle norske forum? Nei? Da må det tydeligvis ligge noe mer bak, noe som skiller kg fra andre forum og nettsteder som har en mer "sivilisert" tone. Kanskje det er noe sånt ""psykologigreier"" som kunne fortalt oss litt om hvorfor kg tendenserer til det ekstreme og hvorfor mange andre forum ikke har den samme kulturen

(Tenker igrunn at det er så enkelt at reglene og moderatorne ikke skaper en mer konstruktiv atmosfære. Er man sleip og usaklig kan man slippe unna, fordi de bryter ikke direkte regler, selv om det er åpenbart hva de driver med. Likessystemet bidrar også til den negative atmosfæren da de mest kjipe innleggene får likes, mens de lange og gjennomtenkte blir oversett, noe som betyr at mange gradvis går fra å være ny og skrive saklig- til å shitposte slik som resten av forumet gjør :^)

Anonymkode: 0b241...f33

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor bry seg om søppel som står i VG? 

Anonymkode: 25ef6...a7f

Astrid Meland i VG er så langt unna "søppel" som du kan komme.

Anonymkode: 1b0ff...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vi jo allerede. Er mange tråder her om hvor kjipt KG er. Er vel nettopp derfor en stor del av oss henger her. Jeg er ikke her for de seriøse diskusjonene, de får jeg ellers i livet. Det jeg ikke får i hverdagen min blant folk jeg omgåes, er mennesker som går i hysterisk fistel over tanken på at noen med angst får lov til å få førerkort, bruker eddik i vaskemaskinen eller er veganer. Jeg er her for de folka, for de får meg til å føle meg vanvittig psykisk stabil, og det liker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Merricat skrev:

Det vet vi jo allerede. Er mange tråder her om hvor kjipt KG er. Er vel nettopp derfor en stor del av oss henger her. Jeg er ikke her for de seriøse diskusjonene, de får jeg ellers i livet. Det jeg ikke får i hverdagen min blant folk jeg omgåes, er mennesker som går i hysterisk fistel over tanken på at noen med angst får lov til å få førerkort, bruker eddik i vaskemaskinen eller er veganer. Jeg er her for de folka, for de får meg til å føle meg vanvittig psykisk stabil, og det liker jeg. 

True words! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Merricat skrev:

Det vet vi jo allerede. Er mange tråder her om hvor kjipt KG er. Er vel nettopp derfor en stor del av oss henger her. Jeg er ikke her for de seriøse diskusjonene, de får jeg ellers i livet. Det jeg ikke får i hverdagen min blant folk jeg omgåes, er mennesker som går i hysterisk fistel over tanken på at noen med angst får lov til å få førerkort, bruker eddik i vaskemaskinen eller er veganer. Jeg er her for de folka, for de får meg til å føle meg vanvittig psykisk stabil, og det liker jeg. 

Knallbra!:hoho:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beskriver oss og nesten alle andre diskusjonsforumbrukere, så vi trenger ikke å føle oss stemplet. Det ble vel bare fristende å ty til det mest utskjelte forumet for å få likes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Astrid Meland i VG er så langt unna "søppel" som du kan komme.

Anonymkode: 1b0ff...a73

Meland er en av få journalister jeg har respekt for. Dyktig, grundig, balansert, reflektert, ... Leseren aner ikke hvor hun står politisk, fordi hun lar ikke personlige preferanser legge føringer for rollen som journalist. En sjeldenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Horten Market skrev:

Meland er en av få journalister jeg har respekt for. Dyktig, grundig, balansert, reflektert, ... Leseren aner ikke hvor hun står politisk, fordi hun lar ikke personlige preferanser legge føringer for rollen som journalist. En sjeldenhet.

Har ingen respekt for den dama. Ikke etter at hun var debatt ansvarlig. 

Jeg ble truet av en del debattanter angående en sak som i seg selv ikke burde føre til truing og drapstrusler. Saken gjaldt skolen og dyslektikere. Jeg fikk en del meldinger om at folk ville halshugge meg, jeg burde bli voldtatt, gravd ned levende og det som faktisk verre var, så jeg skrev en klage. 

Og hvem svarte? Jo Meland sjøl. Svaret hennes var at valgte jeg å stikke meg ut slik i en debatt så måtte jeg tåle å få trusler og at slike trusler ikke var så farlig. 

Så ingen reflektert eller balansert person der i gården for å si det mildt. 

Anonymkode: 3ada7...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Astrid Meland i VG har en svært så treffende beskrivelse av hvordan kvinneguiden fungerer når man spør om noe:

"Men du kan teste fenomenet selv. Still for eksempel et enkelt spørsmål om påkledning av barn eller de sikreste tegnene på sykdom på Kvinneguiden.no. Det skal ikke mange innlegg til før du er en idiot som ikke kan google selv. «Barnet ditt skulle vært på Legevakten I GÅR!!»."

😂

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4deK86/sosiale-medier-gjoer-oss-sintere-og-dummere

Anonymkode: ef6f3...b6d

Nei, nå ble jeg overrasket... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen respekt for den dama. Ikke etter at hun var debatt ansvarlig. 

Jeg ble truet av en del debattanter angående en sak som i seg selv ikke burde føre til truing og drapstrusler. Saken gjaldt skolen og dyslektikere. Jeg fikk en del meldinger om at folk ville halshugge meg, jeg burde bli voldtatt, gravd ned levende og det som faktisk verre var, så jeg skrev en klage. 

Og hvem svarte? Jo Meland sjøl. Svaret hennes var at valgte jeg å stikke meg ut slik i en debatt så måtte jeg tåle å få trusler og at slike trusler ikke var så farlig. 

Så ingen reflektert eller balansert person der i gården for å si det mildt. 

Anonymkode: 3ada7...94b

Men da var hun privatpersonen Meland, ikke journalisten? Må skille klart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...