Gå til innhold

Fravikelse ved midlertidig forføyning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en nabo som er i en utkastelsesprosess. Han er kastet ut pga daglig/nattlig brudd på husordensreglene over en periode på flere måneder (tvangsfullbyrdelsesloven § 13-2 tredje ledd bokstav d.) Han fikk torsdag 13. sept en 14 dagers frist på å forlate leiligheten frivillig. Det ingenting som tyder på at han tenkt å flytte frivillig, så saken blir nok sent til namsmannen/tingretten.

Det jeg lurer på er, hvor sannsynlig er det at dette blir behandlet som en hastesak og at det blir begjært umiddelbar fravikelse ved midlertidig forføyning? Han har fortsatt å bråke hver dag og natt siden han fikk varsel om frivillig fravikelse, så jeg lurer på hvor lenge jeg og resten av naboene må leve med dette?

Anonymkode: 1f38b...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en nabo som er i en utkastelsesprosess. Han er kastet ut pga daglig/nattlig brudd på husordensreglene over en periode på flere måneder (tvangsfullbyrdelsesloven § 13-2 tredje ledd bokstav d.) Han fikk torsdag 13. sept en 14 dagers frist på å forlate leiligheten frivillig. Det ingenting som tyder på at han tenkt å flytte frivillig, så saken blir nok sent til namsmannen/tingretten.

Det jeg lurer på er, hvor sannsynlig er det at dette blir behandlet som en hastesak og at det blir begjært umiddelbar fravikelse ved midlertidig forføyning? Han har fortsatt å bråke hver dag og natt siden han fikk varsel om frivillig fravikelse, så jeg lurer på hvor lenge jeg og resten av naboene må leve med dette?

Anonymkode: 1f38b...e1e

Hvordan kjenner du til detaljer i en utkastelsessak for naboen? Her har noen brutt taushetsplikten ved å meddele deg slike ting om naboen og du er videre ikke snau når du legger denne typen info ut på nettet. 

En utkastelsessak kan ta mange måneder, så vet du det.

Anonymkode: 16fc4...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...