Gå til innhold

IKEA-Kjøkken..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må man ha dekksider/foringer? Og hvorfor kommer hjørneskapet langt bak de andre skapa på tegninga?? Ringte ikea, de ba meg dra innom varehuset, men er jo 3 timer unna... tusentakk 😊 

received_1812971125491889.png

Anonymkode: 46704...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis skapene avsluttes inn til en vegg på hver side, så trenger du ikke dekksider. 

Anonymkode: 07832...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt Ikeakjøkken detter nå fra hverandre, tre år gammelt. 😬 Ser ut som skapene på bilde.

Anonymkode: 562f9...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt Ikeakjøkken detter nå fra hverandre, tre år gammelt. 😬 Ser ut som skapene på bilde.

Anonymkode: 562f9...0cf

Hva mener du??? Er dørene løse?

Anonymkode: 46704...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt Ikeakjøkken detter nå fra hverandre, tre år gammelt. 😬 Ser ut som skapene på bilde.

Anonymkode: 562f9...0cf

Da har det blitt dårlig montert/justert.. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ha dekksider og foringer for at avslutningene skal bli pene. En lyslist under overskapene vil ende i løse luften om du ikke har dekkside på enden av skaprekken. Hjørneskapet står lengre inn for at det skal være mulig å åpne dørene både på det skapet og sideskapene, du ser det ikke når det ligger benkeplate på eller hvis det blir hengt opp. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt Ikeakjøkken detter nå fra hverandre, tre år gammelt. 😬 Ser ut som skapene på bilde.

Anonymkode: 562f9...0cf

Da har du montert det feil. 

Anonymkode: 67a52...483

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du??? Er dørene løse?

Anonymkode: 46704...4df

Ja, de detter av hengslene. Skruene løsner og det er veldig vanskelig å skru de inn igjen da det ikke er heltre. På ene skapet har hele festemekanismen løsnet, så det vet vi ikke hva vi skal gjøre med. Samme med de "skruesjulerne", de detter av. Listen som er under skapene mot gulvet måtte vi ta ned en gang pg vannsøl. Den detter av hele tiden siden, i tillegg til at kantene har fliset seg. Det har i tillegg kommet noen dype skrapemerker slik at malingen har blitt fjernet, og siden skapet ikke er i heltre så har det blitt noen dype kutt inn til sponen? eller hva det nå er de er laget av.

Det verste var da søppelskuffen kilte seg fast og ikke kunne lukkes. Vi fikk etter mye banning fikset det, men den sitter ikke helt beint på så det ser shabby ut.

Om de som monterte det har gjort en dårlig jobb vet jeg ikke, men jeg skal ALDRI ha Ikeakjøkken igjen.

Anonymkode: 562f9...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Vil bare plusse på at den integrerte oppvaskmaskinen har streiket mange ganger i tillegg. 😡😡

Anonymkode: 562f9...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer det noen og skal påpeke "Ikeakjøkken er blitt veldig bra de senere år"😂

Anonymkode: 3d33f...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de detter av hengslene. Skruene løsner og det er veldig vanskelig å skru de inn igjen da det ikke er heltre. På ene skapet har hele festemekanismen løsnet, så det vet vi ikke hva vi skal gjøre med. Samme med de "skruesjulerne", de detter av. Listen som er under skapene mot gulvet måtte vi ta ned en gang pg vannsøl. Den detter av hele tiden siden, i tillegg til at kantene har fliset seg. Det har i tillegg kommet noen dype skrapemerker slik at malingen har blitt fjernet, og siden skapet ikke er i heltre så har det blitt noen dype kutt inn til sponen? eller hva det nå er de er laget av.

Det verste var da søppelskuffen kilte seg fast og ikke kunne lukkes. Vi fikk etter mye banning fikset det, men den sitter ikke helt beint på så det ser shabby ut.

Om de som monterte det har gjort en dårlig jobb vet jeg ikke, men jeg skal ALDRI ha Ikeakjøkken igjen.

Anonymkode: 562f9...0cf

Sånn til info, de dyrere produsentene har heller ikke skrog av heltre, da skal du veldig høyt i prisklasse (lang over vanlig norsk husholdning). Det er evt dører og lister som er av heltre, skrog er i hovedsak av finermateriale uansett leverandør. Slik du beskriver er jo ikke ting festet skikkelig, men at dere søler så mye med vann at ting blir ødelagt er jo ikke leverandøren sin feil, ei heller dype skrapemerker. Ville aldri kjøpt hvitvrarer hos Ikea, trodde "alle" visste at de styrer man unna. 

Anonymkode: 67a52...483

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snart kommer det noen og skal påpeke "Ikeakjøkken er blitt veldig bra de senere år"😂

Anonymkode: 3d33f...7bf

IKEA har levert gode kjøkkenløsninger i mange år. 

 

Men, ingenting er idiotsikkert..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ikea kjøkken, kjempefornøyd. Montert selv. I gammelt hus. Så litt skeivt blir det jo. Men samma det :)

Anonymkode: 3811c...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn til info, de dyrere produsentene har heller ikke skrog av heltre, da skal du veldig høyt i prisklasse (lang over vanlig norsk husholdning). Det er evt dører og lister som er av heltre, skrog er i hovedsak av finermateriale uansett leverandør. Slik du beskriver er jo ikke ting festet skikkelig, men at dere søler så mye med vann at ting blir ødelagt er jo ikke leverandøren sin feil, ei heller dype skrapemerker. Ville aldri kjøpt hvitvrarer hos Ikea, trodde "alle" visste at de styrer man unna. 

Anonymkode: 67a52...483

Vi søler ikke mye med vann. Det er dørene som er problemet, jeg ville absolutt hatt solide dører. Skrapemerket på døren var vår feil, men det hadde absolutt ikke begynt å smuldre dersom døren var av heltre.

At det ikke er skrudd sammen riktig kan stemme for alt jeg vet. Skruene detter ut fra platene og siden det er sånne finerplater er det vanskelig å fikse.

Vi er ikke villmenn, dersom noen skulle mistenkte det altså.

Anonymkode: 562f9...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det ikke er skrudd sammen riktig kan stemme for alt jeg vet. Skruene detter ut fra platene og siden det er sånne finerplater er det vanskelig å fikse.

Anonymkode: 562f9...0cf

Ukritisk bruk av skrudrill under montering, sannsynligvis.

Hvis en drar til skruene for hardt, så ødelegger man festepunktet. Dette kan fikses med en blanding av trelim og sagflis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

IKEA har levert gode kjøkkenløsninger i mange år. 

 

Men, ingenting er idiotsikkert..

😂

Anonymkode: 3d33f...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snart kommer det noen og skal påpeke "Ikeakjøkken er blitt veldig bra de senere år"😂

Anonymkode: 3d33f...7bf

 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Anonymkode: 3d33f...7bf

Tipper du jobber hos en annen kjøkkenleverandør. :) 

Kjenner flere som har Ikeakjøkken som er mange år gamle, og de er like gode som nye. Men så er de skrud sammen av noen som ikke har ti tommeltotter, da. 

Det ene kjøkkenet har forresten sett ganske hard bruk over ca 10 år, men er fremdeles like bra. 

Anonymkode: 907c8...de6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Snart kommer det noen og skal påpeke "Ikeakjøkken er blitt veldig bra de senere år"😂

Anonymkode: 3d33f...7bf

Ikke bare de senere år. IKEA-kjøkken har vært bra i mange år. Trolig noe av det beste. Og det er så utbredt og de har så bra utvalg og utstyr at det slår det meste annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Må man ha dekksider/foringer? Og hvorfor kommer hjørneskapet langt bak de andre skapa på tegninga?? Ringte ikea, de ba meg dra innom varehuset, men er jo 3 timer unna... tusentakk 😊 

received_1812971125491889.png

Anonymkode: 46704...4df

Jeg har jobbet som kjøkkenselger og hos de kjøkkenmerkene jeg har solgt måtte man minimum ha en 16 mm tykk dekkside på hver side av et 45 graders hjørneoverskap. Om dere ikke legger inn dekksider eller foringer der vil dere ikke få opp døren og som noen påpeker over blir lyslista hengende i løse lufta.

På 25.9.2018 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Vi søler ikke mye med vann. Det er dørene som er problemet, jeg ville absolutt hatt solide dører. Skrapemerket på døren var vår feil, men det hadde absolutt ikke begynt å smuldre dersom døren var av heltre.

At det ikke er skrudd sammen riktig kan stemme for alt jeg vet. Skruene detter ut fra platene og siden det er sånne finerplater er det vanskelig å fikse.

Vi er ikke villmenn, dersom noen skulle mistenkte det altså.

Anonymkode: 562f9...0cf

Så og si alle kjøkkenleverandører har skrog i spon, også dyre merker som f.eks. Multiform og Poggenpohl. Heltreskrog er det kun noen få leverandører som tilbyr og det er svindyrt. Samtlige kjøkkenmerker jeg har vært borti, både som selger og kunde, har hatt dører i både MDF og heltre. Sistnevnte er betydelig dyrere enn førstnevnte og det er ikke mer holdbart. MDF er faktisk et solid materiale som tåler mye, det tåler både slag og fukt bedre enn heltre. Finerte fronter har som regel sponkjerne.

Høres ut som kjøkkenet deres får røff behandling og at det er gjort feil under montering. Jeg har IKEA kjøkken i utleiedelen av huset og det er fortsatt like fint som da det var nytt for seks år siden. Det ble montert av en proff kjøkkenmontør jeg brukte en del da jeg solgte kjøkken.

Anonymkode: 36ada...5b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...