Gå til innhold

Lei av og måtte være perfekt?press og ekshibisjonisme.


#Kvitre

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/rampelys/i/BJKnMQ/farmen-andrea-23-om-skjoennhetspresset-rumpa-mi-skal-vaere-som-den-er

 

Ja det skal sannelig min være også ja jeg kan vel ikke få prakket det på mange nok at jeg ikke skal forandre rumpa mi, og ja var du fortsatt i tvil? Nei det skal jeg ikke bare så du vet det. Til farmen dama! Nei så la være da, hva så??? 

"Det blir for dumt. Jeg er så lei av at jenter skal føle at de skal være perfekt fra topp til tå. Kroppsidealet er så sykt unaturlig. Det er liksom blitt «uoppnåelig» med mindre man opererer seg. "

Ikke det at farmen damen må stå til rette for noe eller svare for det, i.o.m at hun sikkert ikke deltar i denne tråden, men hvis du som leser ville være med og oppklare litt rundt dette hadde det vært noe jeg satt pris på. 

Men hvem er det som sier at du eller noen andre MÅ? Helt ærlig er det vel ingen andre enn deg selv som sier det?, Eller er det noen som har fått høre fra noen helt oppriktig og ærlig, uten at det er sagt i affekt at du trenger en operasjon for å gå ut døra blant folk?

helt konkret, kan noen vie litt tid til å forklare oss uvitende om hva dette kommer av? Hvem og hva som skaper følelsen av dette presset hos nettopp deg? 

Og hva er dine tanker om at det er først og fremst konkurransen kvinner imellom som skaper dette, så er det kampen om mennenes gunst som nr 2.

 En annen tanke som streifet meg bare? 

Hvis man er virkelig er så lei kropps idealet og kroppsfiksert kultur? Kunne det være en ide` og ikke legge ved et bilde som bare skriker kropp å se på kroppen min? 

Hvis det er noe logikk i det å klage over kroppspress å legge ved et bilde av seg selv i en ikke helt "tilfeldig" positur så burde jammen Frank Løke blitt hyllet opp i skyene som årets mannlige forbilde.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en barbiedukke-bimbo-blogger som i fullt alvor klager over skjønnhetspress? :bond:

 

Måtte google henne og ut fra de første treffene jeg får opp virker hun da å være kroneksempelet på en ung person som lever av å selv pushe skjønnhetspress og eksponere mest mulig kropp. Det blir rett og slett bare komisk når sånne liksom skal henge seg på trenden å være mot skjønnhetspress eller late som de ikke selv er bidragsytere til problemet. 

 

edit:

Regner med dette er samme jenta som ikke liker skjønnhetspress:

https://andreabadendyck.blogg.no/

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hun tatt silikon i puppene og? Blir dumt da ja, og når man elsker å legge ut lettkledde bilder av deg selv så snakker en seg litt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe med utseendet mitt, fordi jeg er så heldig at jeg ikke trenger det. 
Jeg gidder ikke å kopiere denne rumpegreia, og denne mega-rumpa som folk operer på seg er ikke fin en gang. Det blir gjort av folk uten egen vilje som blir fortalt hvordan man skal se ut. "jaja, jeg får operere på meg rumpe da for det er det folk vil ha nå". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brukeren over sier må folk bli flinkere til å gi faen i andres meninger. Ungdommene er opptatt av aksept fra de mest fremgangsrike/populære fremfor å velge venner med omhu, og da kommer alt presset med materialisme og utseende. For noen år tilbake hørte jeg et utsagn om at jenter i bunn og grunn sminker seg for andre jenter, og det sier jo litt om jaget etter aksept. 

Jeg ser mange tilfeller med jentegrupper hvor mange av jentene nesten er identiske med hverandre, noe jeg synes er veldig trist utvikling. Men å ville være normal er noe som har vært en del av oss siden tidenes morgen, og man sammenligner seg med forbildene. Internett har nå gitt oss tilgang til ubegrenset informasjon om løsninger til alt det vi er misfornøyd med oss selv. Siden internett er en type "quick-fix" verktøy, rekker man ikke å lære seg å leve med seg selv og akseptere at man er som man er. Det holder ikke lenger at foreldre sier at man er bra nok som man er, når man samtidig blir eksponert for "å bli en bedre utgave av seg selv" fra venner og internett.

Bloggere er bare dobbelmoralske så det holder, de må fremtre perfekte for å få følgere, men snakker imot kroppspress. Det de sier tviler jeg på vil nå ut til følgerne, men det er ubevisste signaler bloggerne deler som følgerne fanger opp (også ubevisst).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...