Gå til innhold

Brystrygg smerter


Frøken M

Anbefalte innlegg

Hei 

jeg har på en periode på ca 4 uker slitt med smerter mellom skulder bladene og frem i mellomgulvet. 

Dette kommer ca 2 ganger i uken, helt plutselig, men spesielt da jeg går og har vært fysisk med kroppen.. 

var hos kiropraktor uken som var, hvor hun fant låsning i rygg og nakken. 

Mer det fler dom har hatt slike smerter? Som vil fortelle hvordan dere opplevde de? Og hva gjorde dere for å få bukt på problemet? Hvor mange ganger var dere eventuelt hos en kiropraktor?😞😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært hos legen med dette? Når du sier det kommer plutselig, (altså ikke typisk muskelspenninger) og helst etter litt aktivitet - så ville jeg tenkt på å få sjekka hjertet ❤️ Husk på at kvinner har ofte litt annerledes symptomer enn de "typiske", som er mest vanlige hos menn. 

Hos meg var det heldigvis bare en kraftig muskelspenning + en svakhet i ryggsøyla/begynnende prolaps. Men ble sendt til ekg osv med slike symptomer. Kanskje burde du fått tatt røntgen/MR av ryggen, for å få sett hva som skjer der? Ville jeg gjort, før en kiropraktor evt. fikk knekke på meg. 

Men ville skaffa meg en legetime

Anonymkode: 7bf74...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over meg, kom deg til lege å få tatt en EKG, jeg har gjort det flere ganger med disse smertene, Har fibromyalgi så det er relativt ofte. :P Jeg føler at det eneste som hjelper er aktivitet, kaster ikke bort pengene på kiropraktor for det hjelper så lite, er en veldig kortsiktig løsning for meg.

Anonymkode: e5506...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til akupunktur en gang i uken og trener. Virker bra for meg.

Anonymkode: 08ff3...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket hjertet for ikke så lenge siden, er vel ca 1 år siden, kanskje ikke det engang. Men alt var fint med hjerte. 

Har slitt med disse smertene tidligere, for noen år tilbake. 

Smerten kommer, og går over ved å bruke ispose i ryggen. Så hjerte er det ikke noe med😂 Da hadde det ikke gått over av å bruke is og Paracet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene kan også komme bare jeg står opp om morgnen å sitter i sofaen. 

Bygger seg på en måte opp, med vondt i mellomgulvet også vondt i ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Frøken M skrev:

Smertene kan også komme bare jeg står opp om morgnen å sitter i sofaen. 

Bygger seg på en måte opp, med vondt i mellomgulvet også vondt i ryggen. 

Det er jo typisk for de med fibromyalgi dette men det går jeg ut i fra at du ikke har?

Anonymkode: e5506...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har fler punkter på kroppen jeg er veldig øm, vet ikke om det bare er spenninger eller hva det er. 

Sover greit men våkner fler ganger om natten, alltid ganske trøtt da jeg våkner om morgnen pga dårlig søvn. På dagen går det greit men når ettermiddagen kommer så er jeg drit sliten og trøtt. Gleder meg bare til å få lagt meg😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...