AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Hei! jeg fjernet mandlene mine onsdag 12 september på morgningen (om det har noe å si) Det er det vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv og jeg er kjempeglad jeg aldri skal gjøre det igjen! uansett har jeg et spørsmål til dere som har fjernet mandlene deres: jeg er nå på dag 12 og klarer verken å spise eller drikke noe annet enn te.. så spørsmålet mitt er, når klarte dere å spise igjen etter operasjonen? :) Anonymkode: 4cc43...4b6 1
lillmarthe Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg fjernet mandlene mine onsdag 12 september på morgningen (om det har noe å si) Det er det vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv og jeg er kjempeglad jeg aldri skal gjøre det igjen! uansett har jeg et spørsmål til dere som har fjernet mandlene deres: jeg er nå på dag 12 og klarer verken å spise eller drikke noe annet enn te.. så spørsmålet mitt er, når klarte dere å spise igjen etter operasjonen? Anonymkode: 4cc43...4b6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Yeaaah, nå gleder jeg meg hvertfall til å fjerne mine...... Eneste trøsten er vel at jeg blir slankere på de 2-3 ukene man ikke klarer å spise.... Anonymkode: 7a879...a28
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Hvilken smertestillende får dere? Anonymkode: 35609...1b4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 Det er veldig vondt å fjerne mandlene, men du mååååå spise noe. Du kan ikke bare drikke te. Ta en smertestillende en time før og så drikker du en smoothie eller suppe. Anonymkode: 7fff3...ec6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken smertestillende får dere? Anonymkode: 35609...1b4 Jeg fikk voltaren og paralgin major Anonymkode: 4cc43...4b6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Yeaaah, nå gleder jeg meg hvertfall til å fjerne mine...... Eneste trøsten er vel at jeg blir slankere på de 2-3 ukene man ikke klarer å spise.... Anonymkode: 7a879...a28 Haha! er veldig vondt, men blir heldigvis verdt det når man er ferdig å ha vondt da! Jeg har gått ned 8kg på 12 dager (dessverre for min del) hehe Anonymkode: 4cc43...4b6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 Du må prøve å få i deg noe mat, så myk som mulig. Og ikke noe varmt 😛 dag 9-15 var de verste for meg om jeg ikke husker feil, da tok ikke smertestillende de verste toppene. Men det går veldig fort over. Så om du har to-tre dager hvor du ikek får spist noe særlig så er ikke det krise. Bare du får i deg væske. Jeg fikk ikke i meg spesielt mye de verste dagene, men det tåler kroppen om man er normalt frisk Anonymkode: 56cce...e85
Million Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 (endret) På apoteket, i kjøleskapet deres, selger de næringsdrikker for folk som ikke får i seg tilstrekkelig næring ellers i kosten. Husker ikke hva de koster, men det høres ut som noe du kunne ha bruk for nå i denne perioden. Det er lenge å gå to uker uten næring, bare te... Det lindrer sårt svelg å spise eller drikke kalde ting. Det er derfor unger får is når de har operert :- ) Den kalde drikken fra apoteket burde derfor være mulig for deg å forsiktig drikke. Ta en smertestillende en times tid i forveien, så du har smertelindring når du drikker den. Sønnen min fjernet mandlene da han var to år, han hadde noen alvorlige beist av noen mandler, som hindret han i å svelge f.eks. kjøtt. Kan ikke huske han var hemmet i spiseveien noe annet enn kanskje et par dager etter inngrepet. Men unger kommer seg jo fort, da. Endret 25. september 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Klarte å spise mer vanlig rundt 2 uker etter operasjonen, men kunne ikke spise skarpe ting før etter 3-4 uker. De to første ukene etter operasjonen drakk jeg tynn smoothie og spiste sorbet, sjokoladepudding og suppe. Var vel bare et par dager at jeg ikke fikk i meg NOE (ikke en gang mer enn et glass vann den ene dagen). Var undervektig da jeg var "ferdig" (gikk ned 8 kg). Anonymkode: 9fbd4...490
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå