Gå til innhold

Medlemsskap hos Viking, noe vits?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viking har sendt meg tilbud om medlemsskap i posten, 795 kr/år.

Gratis redning, leiebil, hotell/hjemreise for hele følget er noen av fordelene det lokkes med.

Mn har man egentlig bruk for det, når man har full kasko med leiebil i bilforsikringen, pluss reiseforsikring? Veihjelp/redning har en egenandel på 500 kr.

Nå har vi flere biler og MCer i husstanden, og jeg har ikke tegnet leiebil i forsikringen på ALLE kjøretøyene, men om noen torpederer bilen jeg bruker mest,, kommer jeg meg nå videre og rundt. til og fra jobb osv. Selv om jeg strengt tatt kan bruke noen av de andre kjøretøyene så lenge det ikke er snø og vinter ute.

Den ene bilen er veteran, stoler jo ikke helt på den, men kjører heller ikke lange turer med den. 

Har aldri hatt bruk for redning heller....Den nyeste bilen har ikke reservehjul da, så kanskje en gang i fremtiden, men jeg har ikke punktert på over 10 år heller liksom...?

Jeg betaler jo litt ekstra for å ha leiebil inkludert i forsikringen, men vet ikke om det er like mye som kontigenten hos Viking heller liksom....

Anonymkode: a711b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god hjelp i nøden når den plutselig inntreffer. Selv om jeg ikke bruker det hvert år, ville jeg aldri ha vært uten.

Anonymkode: d53ef...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forsikring dekker veihjelp. Så sjekk forsikringen din først.

Anonymkode: 5587f...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner, det kommer veldig an på forsikringen din. Kjører du kun på ansvarsforsikring med en eldre bil, bør du absolutt melde deg inn. Jeg har veihjelp og leiebil hvor det enn måtte skje noe, så jeg har hverken Viking eller NAF medlemskap. Det er kanskje noen medlemsrabatter á la halv pris på danskebåten og sånt noe, men bortsett fra det, ser jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har veihjelp i forsikringen min med 500 kr i egenandel, på alle kjøretøyene i husstanden. 

Anonymkode: a711b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på NAF og viking ? 

Anonymkode: afe21...b8c

Det er to forskjellige selskap. Viking driver med redning, det gjør jo NAF også men de er også bilpolitisk aktiv, har medlemsblad og veibok. 

Anonymkode: a711b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...