Gå til innhold

Bo i utlandet en periode


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et land jeg liker meg virkelig godt i og besøker så ofte jeg kan. Kjenner skuldrene senke seg når jeg går av flyet. 

Jeg har skikkelig lyst å bo der en periode, gjerne et helt år. Men siden det er mange år til jeg blir pensjonist, jeg har hjemmeboende barn + at jeg ikke kommer til å få et års permisjon fra jobb er det foreløpig en drøm. 

Men kanskje jeg kan få til noen måneder om noen år. Er det noen som har erfaring med det? Å bo alene i et annet land? Uten å studere eller jobbe?

Jeg har tenkt litt på hva jeg kunne bruke dagene til, tenker at de kan ikke sløves bort. 

Anonymkode: b22bf...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du ikke kan få permisjon fra jobben i et år? I min jobb er det ikke uvanlig at folk får et års permisjon for å prøve noe annet - en annen jobb, eller blir med når mannen må jobbe et år i utlandet el.l.

Jeg har også et land jeg reiser til ofte, og gjerne skulle bodd i over tid. Men har også småbarn og jobb her. Så det blir til av vi reiser dit i de fleste feriene. Blir der gjerne lenge (sommerferien). Pluss at jeg drar dit en par ganger i året på helgeturer i tillegg.

I det området jeg reiser til er det mange som driver bed & breakfast-steder. Små hus med en to-tre-fire rom til utleie. Jeg kunne godt ha tenkt meg å drive et slikt sted. Ordne med kaffe og frokost til gjester, gjøre det koselig i og utenfor huset, være litt turistvert, og samtidig være en del av lokalsamfunnet... Får litt vondt i hjertet hver gang jeg ser et slikt hus/gammel b&b til salgs - da tenker jeg på muligheten jeg forspiller ved å ikke bare gå for det. Men man kan ikke følge hjertet hele tiden når man har barn å forsørge... Men å drive et slikt sted i noen få måneder, DET måtte vært ideelt.

 

Anonymkode: 2293a...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...