Gå til innhold

Har du stjelt noe som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg rappet en del søtsaker og andre ting fra forskjellige dagligvarebutikker, da jeg var barn / ungdom.  

Det var en liten dritt-unge på ungdomsskolen som baksnakket andre elever, sperret folk inne på det gamle loftet på skolen, dyttet mindre elever i sølepytt og masse annet dritt. En dag rappet hun penger og ting fra forskjellige lærere og elever (og fra skole-kantinen) og det fikk jeg øye på uten at hun var klar over det. Så jeg snappet alle de stjålne  pengene fra ryggsekken hennes, og nevnte deretter for en lærer at jeg hadde sett dritt-ungen rappe ting. Så de gikk gjennom ryggsekken hennes, og fant tomme lommebøker (fordi jeg allerede hadde tømt dem!) og en del ting hun hadde tatt. Så de krevde at hun skulle levere tilbake alt sammen. Dette måtte hun selvfølgelig dekke selv, ettersom jeg allerede hadde fjernet pengene som hun hadde tatt fra noen andre.

En litt eldre elev som gikk ved samme skole som meg i barndommen påstod ofte at hun pleide å snike seg inn på bakrommet til nærbutikken. Der var det visst bare å "ta for seg" av varer, eller tomme brus-flasker bokser som noen andre kunder allerede hadde pantet. Deretter var det visst bare å snike seg inn på selve butikken, og pante flaskene / boksene om igjen. Men jeg har ikke peiling på om dette stemmer da - eller om hun bare finner på ting, for å fremstå som mye kulere enn hun egentlig var...

Anonymkode: 1af74...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående stjeling av godteri. Min søster ble tatt  i å stjele 20 KG smågodt!  

Anonymkode: 09f2d...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal sporadisk over en periode på flere år, litt før tenårene og i starten av dem. Godteri og Donald-blader for det meste.

Jeg ble tystet på og kalt på kontoret til en butikksjef. Det var ikke langt ifra at jeg ble politianmeldt, men siden jeg bare var 14 unnlot butikksjefen å gjøre det. Jeg gjorde opp for meg det jeg hadde stjålet (selv om jeg stjal i flere andre butikker, hvor jeg ikke gjorde opp for meg).

Det var en dum ting å gjøre, men det var vel et slags opprør etter å ha mistet pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Angående stjeling av godteri. Min søster ble tatt  i å stjele 20 KG smågodt!  

Anonymkode: 09f2d...b7a

Hvordan stjeler man 20 kg?

Anonymkode: 315b1...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bankkortet til tanten min og gjemte den i skoen min. Jeg var ganske liten, sikker 3-4 år. Jeg lekte sjørøver. :fnise: Når hun spurte om jeg hadde sett det svarte jeg nei, men det var fordi jeg ikke visste hva hun spurte om. 

Anonymkode: 13e5e...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal masse når jeg var yngre. Flere tusen kr i måneden fra mammas lommebok, i tillegg fikk jeg 6000 i ukelønn. Stjal røyk, drikke og smykker, stjal fra foreldrene mine, men aldri av andre. De tok meg aldri før jeg stjal pappas masterkort og det var det siste jeg stjal 🤔 

Anonymkode: a7bc5...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, September 27, 2018 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Stjal masse når jeg var yngre. Flere tusen kr i måneden fra mammas lommebok, i tillegg fikk jeg 6000 i ukelønn. Stjal røyk, drikke og smykker, stjal fra foreldrene mine, men aldri av andre. De tok meg aldri før jeg stjal pappas masterkort og det var det siste jeg stjal 🤔 

Anonymkode: a7bc5...03c

SEKS TUSEN kroner som UKELØNN!?

:bond:

Anonymkode: 1af74...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal og stjal, jeg kjøpte en røykepakke og solgte den til blodpris. En og en sigg her og der til 50 kr, ble mye penger det gitt. Ei eske ble solgt for sånn 150-200 kr. Var en kiosk i byen som solgte til mindreårige, som ingen viste om (en bekjente jobbet der og fortalte det til meg). Var ny, liten og ukjent (ikke en kjent kjede) og holdt til i en bakgård med lite trafikk. De gikk konkurs etter 4 år. 
For 50 kr så kunne du få en ti pakning på den tiden. Jeg solgte én sigarett for 50 kr. Så kan nok si at jeg stjal fra de som kjøpte hos meg.  :fnise:

Stjal også kondomer fra butikken for å selge til andre. Tok også imot bestillinger hvor jeg stjal godteri for en liten sum. Sluttet med stjeling på barneskolen og gikk over til salg av sigaretter :P 

Ei jeg kjenner stjal en kanin far dyrebutikken da hun gikk på ungdomskolen. Hadde kaninen i mange år, døde av alderdom eller var veldig gammel ihvertfall. Litt morsomt å tenke på at hun spaserte inn og stjal en kanin uten å bli tatt. 

Anonymkode: 78702...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Stjal masse når jeg var yngre. Flere tusen kr i måneden fra mammas lommebok, i tillegg fikk jeg 6000 i ukelønn. Stjal røyk, drikke og smykker, stjal fra foreldrene mine, men aldri av andre. De tok meg aldri før jeg stjal pappas masterkort og det var det siste jeg stjal 🤔 

Anonymkode: a7bc5...03c

Som barn??? Hva i alle dager gjorde du med pengene?

Anonymkode: 315b1...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal en stringtruse som fjortis🙈 Og en Fox på butikken da jeg var rundt fem.

Anonymkode: 75152...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først du spurte om jeg har stjelt noen barn, og jeg bare... Jaha, ja. Flere enn meg som drikker vin i kveld. Men, joda. Da jeg var rundt åtte- ni år stjal jeg en del sminke fra kusina mi. Med vekt på en del. Om jeg hadde visst hva som surret rundt i huet mitt på den tiden, som ikke tenkte jeg kom til å bli tatt. Det var tross alt bare vi som var der. Hun satt barnevakt for meg, og var vel rundt seksten- sytten år. Jeg puttet i alle tenkelige lommer, dro stolt hjem, satte meg på rommet og klæsjet trynet fullt. En stund etter kom moren min opp og skulle til å dra et avhør på meg - før hun så trynet mitt. 

 

Så flau jeg var da jeg måtte levere det tilbake, det skremte meg fra å ta ting som tilhører andre igjen. Så, thumbs up for god oppdragelse, mams. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, husker jeg stjal en BUGG og puttet den i trusa. Hahaha. Var så liten at mamma enda festa setebeltet for meg. Jeg hadde på meg tights, så hun så at jeg hadde gjemt noe. Måtte pent gå inn igjen og levere den tilbake. 

Det skremte meg ikke da. Husker jeg stjal en klistremerkebok fra ei på barneskolen. Jeg satte klistremerkene inn i min egen. De andre ungene skjønte det jo da. Men jeg jugde og sa at det bare var en tilfeldighet at jeg hadde helt like klistremerker som hun som hadde mistet sine. Ingen som sa fra til voksne eller noe. Da kosebamsen min ble stjelt og jeg fant den i hylla til ei anna ei, så sa jeg fra da 😛

Satt på bussen, rett ovenfor en gutt jeg ikke likte. Han hadde lagt pokemonkorta sine på setet nærmest gangen. Når han snudde seg for å hente noe i sekken, tok jeg en håndfull.

Da jeg begynte på ungdomsskolen stjal jeg mye fra butikker og sånn. Klær, sminke, smykker.... Fra Cubus, Bik bok, HM osv. Vi hadde med oss saks for å klippe vekk alarmer og prislapper. Putta alarmene i bukselommer og la buksene tilbake så det ikke skulle ligge alarmer og flyte i prøverommene. 

Stjal øl en gang. Bare putta det rett i veska og gikk ut.

En gang tok jeg til og med røyk. Det var ingen i kassa, få folk i butikken, så jeg bare forsynte meg.

Ble tatt en gang, «heldigvis» bare pga noe smått og billig. Juge var jeg og flink til, så jeg fant på en tåredryppende historie om hvorfor de ikke skulle kontakte foreldra mine. Hørte ikke noe mer i etterkant. Etter det turte jeg ikke stjele så mye mer. Nå er jeg voksen og kunne aldri tenkt meg å stjele noe! Jeg var så dum da jeg var ungdom, holdt på med så mye rart. 

Anonymkode: 3601a...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte stjeling, men indirekte. Vi lagde et falskt loddsalg og gikk fra dør til dør og solgte. Pengene kjøpte vi godteri for.

Anonymkode: 5a249...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, stjal ikke noe som barn. Gikk inn og spurte om jeg kunne få eple, da jeg ikke ville gå på slang der. Fikk alltid med eple hjem til mamma etterpå. Bakte mange gode eplekaker. 

Anonymkode: 595c6...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...