Gå til innhold

Kjærestetur til Budapest


bme

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ta med meg kjæresten min på langweekebd til Budapest. Er det noen som har vært der som kan si noe om byen ? Eventuelle ting som vi bør få med oss når vi skal dit, og gi oss tips om noen bra og billige hotell ? 

Vi skal dit i midten av oktober og vi lurer også på hvordan klimaet er der på den tiden av året. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hotel gellert, spesielt om dere har tenkt å bade (som du kanskje vet er Budapest kjent for varme, helsebringende bad) for da får dere 50% rabatt på Gellert spa. 

 

 

Anonymkode: 1a5ec...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre de nettopp har pusset opp er Gellert litt slitent, selv om jeg er enig i at det er en opplevelse! 

Midten av oktober pleier å være greit, men det er litt enten-eller. Har dere uflaks har høsten rukket å komme skikkelig, og da er det ganske surt. 

Anonymkode: 4c47d...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg har bodd på forskjellige hoteller, men vi velger alltid et hotell med nærhet til Vaci Utca (gågaten på Pest-siden).  Sjekk tripadvicer.com for priser.  Vi har bodd på Bohem Art Hotel mange ganger. 

Kjenner ikke klimaet i oktober.  Men jeg vet at der er veldig mye å se og oppleve :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Budapest 3 ganger, mye fint å se mye er nevnt. Var der rundt 20 okt for 2-3år siden, da var det varmt og godt med tynn genser/t-shirt på dagen, rundt 23 grader i skyggen.  Men det blir litt surt på kvelden der uansett så ville hatt med høstjakke. 

Anonymkode: 8dc0e...6b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 23.48, Zienna skrev:

Mannen min og jeg har bodd på forskjellige hoteller, men vi velger alltid et hotell med nærhet til Vaci Utca (gågaten på Pest-siden).  Sjekk tripadvicer.com for priser.  Vi har bodd på Bohem Art Hotel mange ganger. 

Kjenner ikke klimaet i oktober.  Men jeg vet at der er veldig mye å se og oppleve :)

Veldig enig at dere bør bo ved Vaci Utca gaten. Byen blir altfor stor og uoversiktlig hvis dere bor i en annen del. Vi bodde også på  samme hotellet sist og det hadde en perfekt beliggenhet. Du får i alle mulige prisklasser på hotellene i området. 

Anonymkode: 56908...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Budapest er en fantastisk by! Jeg har kun vært der om sommeren da. Vi bodde i en leilighet leid via Airbnb, det kan anbefales. Da får man gjerne en mer autentisk opplevelse av byen enn hvis man bor på hotell. Det var også veldig greit å kunne spørre utleieren om tips til ting å gjøre, da får man ofte vite om ting det ikke står om i guidebøkene. Sjekk også ut Spottedbylocals.com, der er det mange bra tips!
Dere må få med dere ruinbarene, veldig sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...