Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ta med meg kjæresten min på langweekebd til Budapest. Er det noen som har vært der som kan si noe om byen ? Eventuelle ting som vi bør få med oss når vi skal dit, og gi oss tips om noen bra og billige hotell ? 

Vi skal dit i midten av oktober og vi lurer også på hvordan klimaet er der på den tiden av året. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hotel gellert, spesielt om dere har tenkt å bade (som du kanskje vet er Budapest kjent for varme, helsebringende bad) for da får dere 50% rabatt på Gellert spa. 

Anonymkode: 1a5ec...eb5

• Liker 1
Skrevet

Med mindre de nettopp har pusset opp er Gellert litt slitent, selv om jeg er enig i at det er en opplevelse! 

Midten av oktober pleier å være greit, men det er litt enten-eller. Har dere uflaks har høsten rukket å komme skikkelig, og da er det ganske surt. 

Anonymkode: 4c47d...311

Skrevet

Mannen min og jeg har bodd på forskjellige hoteller, men vi velger alltid et hotell med nærhet til Vaci Utca (gågaten på Pest-siden).  Sjekk tripadvicer.com for priser.  Vi har bodd på Bohem Art Hotel mange ganger. 

Kjenner ikke klimaet i oktober.  Men jeg vet at der er veldig mye å se og oppleve :)

• Liker 1
Skrevet

Vært i Budapest 3 ganger, mye fint å se mye er nevnt. Var der rundt 20 okt for 2-3år siden, da var det varmt og godt med tynn genser/t-shirt på dagen, rundt 23 grader i skyggen.  Men det blir litt surt på kvelden der uansett så ville hatt med høstjakke. 

Anonymkode: 8dc0e...6b8

• Liker 2
Skrevet
På 26.9.2018 den 23.48, Zienna skrev:

Mannen min og jeg har bodd på forskjellige hoteller, men vi velger alltid et hotell med nærhet til Vaci Utca (gågaten på Pest-siden).  Sjekk tripadvicer.com for priser.  Vi har bodd på Bohem Art Hotel mange ganger. 

Kjenner ikke klimaet i oktober.  Men jeg vet at der er veldig mye å se og oppleve :)

Veldig enig at dere bør bo ved Vaci Utca gaten. Byen blir altfor stor og uoversiktlig hvis dere bor i en annen del. Vi bodde også på  samme hotellet sist og det hadde en perfekt beliggenhet. Du får i alle mulige prisklasser på hotellene i området. 

Anonymkode: 56908...911

Skrevet

Budapest er en fantastisk by! Jeg har kun vært der om sommeren da. Vi bodde i en leilighet leid via Airbnb, det kan anbefales. Da får man gjerne en mer autentisk opplevelse av byen enn hvis man bor på hotell. Det var også veldig greit å kunne spørre utleieren om tips til ting å gjøre, da får man ofte vite om ting det ikke står om i guidebøkene. Sjekk også ut Spottedbylocals.com, der er det mange bra tips!
Dere må få med dere ruinbarene, veldig sjarmerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...