Gå til innhold

Mennesker som tar bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker de er helt normale. Ser heller ned på dere selvgode, grønne idioter som vil ha en parade for dere selv bare fordi dere bruker kollektivt.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er nok mer praktisk for dem. Jeg reiser selv mye med buss eller går, men jeg har ikke bil - har lånt innimellom, og da kjører jeg de stedene det er mest praktisk. Ofte klaffer ikke bussruter så godt, og jeg må bruke minst dobbelt så lang tid som med bil.

Anonymkode: 1d2a5...3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de har mye viktig i livet sitt. Som familie, venner, opplevelser og hobbyer. Og derfor ønsker å bruke minst mulig tid på å forflytte seg fra et sted til et annet. 

Anonymkode: 2818a...6cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bilen fordi det er mest praktisk. Det er ikke mulig å komme seg overalt med bussen og den går ikke til de tidene som passer meg. Jeg kjører og henter barn også, så det går rett og slett ikke å bare bruke bussen. 

Hadde vi bodd midt i en storby så hadde det nok vært annerledes. 

Så jeg tenker at mange som tar bilen har det sånn. 

Kollektiv går ikke overalt og ikke nødvendigvis til de tidene som folk trenger. Greit å se utenfor sin egen boble noen ganger. 

Anonymkode: 658f3...9a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Mange fordeler med bil:

Der jeg bor nå, så tar det 30 min med buss/å gå til universitet (tar faktisk like lang tid å gå, som å ta buss på grunn av den kjører "omvei"). Med bil ville det tatt 7 min. Det betyr at frem og tilbake taper jeg ca. 45 min hver dag, det er nesten 5 timer i uken. Hvis jeg hadde hatt en familie, så kunne de 5 timene gjort en forskjell. Å ha bil ville også gjort handleturene mye lettere. 

Anonymkode: f7638...dbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen da jeg var 40 år. Brukte buss før. Med 2 små barn som skal i barnehage på motsatt side av jobb og bussbytte 4 ganger for å komme seg til og fra så tar jeg bilen med god samvittighet.  Faktisk så bruker jeg den overalt 😅 har vel busset inn kvota mi. 

Anonymkode: 9c2a2...f78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at vi må komme oss på jobb fordi her ikke går noen buss. Alt man skal ha en mening om... 

Anonymkode: 75466...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du ikke trenger å bry deg med hva andre mennesker gjør. 

Jeg bor på et sted uten tilgang på kollektivtrafikk, og for langt unna noe til å gå/sykle. Jeg MÅ ogsp bruke bil mye fan jeg har skader som ikke syns som gjør det ekstremt smertefullt å gå for mye. 

Føler du deg bedre siden du kan sette deg selv så høyt siden du går/sykler eller? 

Anonymkode: 970bc...fa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? Jeg brukte så godt som aldri bil da jeg bodde i byen før jeg fikk barn. Nå har logistikken blitt en helt annen, tiden blitt mer verdifull og i tillegg er sikkerheten på busser så som så for de minste barna. Før jeg flyttet til byen brukte jeg ofte bil fordi det sjelden gikk buss og var både langt og bratt å sykle.

Anonymkode: 0907b...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at man kanskje er litt ureflektert dersom man reagerer på at folk bruker bil, det er mange grunner til det. Min sjef pleier i alle fall å bli ganske gretten når jeg ikke kan komme på jobb til riktig tid fordi det ikke går buss/går tidlig nok. Å komme presis er noe som er viktig for meg som arbeidstaker. Ville du forresten ønsket at jeg skulle gi seg medisinene dine med 5 timer søvn? For det er realiteten om jeg tar buss fra senskift til tidlig skift. Med bil får jeg 6-7 timer. Skal jeg sykle tar det fort 2 timer en vei, for å ikke snakke om at jeg ikke kan komme på jobb sliten fordi jobben min er fysisk krevende. Jeg har hatt så slitsomme dager at jeg ikke våger å sette meg bak rattet en gang og har tatt taxi(fordi det ikke går buss forøvrig). På toppen av alt så er det faktisk BILLIGERE for meg å ha bil enn å ta buss, i tillegg til at jeg sparer masse tid og får mer søvn slik at jeg er mer opplagt på jobb.

Anonymkode: a7e39...cf4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sjelden over det, og har ikke bil selv. De få gangene jeg faktisk tenker på det er når jeg selv har gått de tjue minuttene det tar å gå til sentrum, mens venninna jeg skal møte der har kjørt. Det tar henne knappe ti minutter å gå, hun er helt funksjonsfrisk, og hun må betale mye for parkering. Alt i alt har hun garantert brukt mer enn ti minutter. Har hun ærender etterpå ser jeg verdien i å kjøre, men når hun kun skal treffe meg, og likevel kjører, tenker jeg i mitt stille sinn at hun er litt lat. 

Men ellers er hun god som gull!

Anonymkode: 06e1d...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Du vet det finnes et samfunn utenom storbyene ???

Nå bor mange av oss et sted med spredt bebyggelse, hvor jeg bor går det buss 2 ganger daglig, det ikke sykkel å gangsti å en smal veg med mye tungtransport.

Har man valget er det greit, men for mange av oss er vi 100% avhengig av bilen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Tja med 2 mil til nærmeste butikk, 2 bussavganger daglig, 5 mil til jobb, så har man ikke annet valg enn å bruke bil, og slik har veldig mange det. 

Anonymkode: fed68...8fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at vi bor ikke alle i Oslo og ikke alle av oss har interesser som er forenlig med kollektivtransport, for eksempel om man skal på fjelltur, fisketur, jakt osv. Om jeg hadde bodd i Oslo tror jeg ikke det hadde blitt godt tatt i mot å ta med hagla på trikken liksom. 

Anonymkode: f9e00...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Synes du skal tenke du er heldig som har den muligheten. Noen må faktisk ta bilen av ulike årsaker, og det bør du kanskje tenke mer på?

 

Anonymkode: 64e36...022

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...