Gå til innhold

Installere gir på sykkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en gammel sykkel som ikke har gir. Er det mulig å installere gir på disse? Evt pris? Sykkelen har også dårlige bremser. Vanlig bremse foran, og pedal bremse bak. Noen som vet hvordan man strammer disse? Vet dessverre ikke noe om sykkelen 😅

Anonymkode: 71891...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert mulig, men jeg kan ikke se for meg at det lønner seg siden du mp skifte ut så mange deler at det nesten bare er rammen igjen og det ikke engang er sikkert at nytt nav passer inn i gammel ramme. Kjøp deg en ny eller brukt sykkel, det er helt sikkert billigere og mye enklere...

Anonymkode: 16970...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo få ny sykkel ril 2500kr med gir. Kjøper du en til 5000kr er den veldig bra.

Vis det er en veteran sykkel, som kan bli verdifull, så er det best den er orginal.

Men vis du ønsker å utstyre den med gir, så tar du den med til en sykkel butikk, så ber du de lage et prisoverslag på delene som skal til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den er uten gir og har pedalbrems bak vil jeg tro at det er navbrems foran. Å fikse bremsen og installere gir blir fort dyrt, samtidig med at sykkelen nok ikke blir så veldig mye bedre å sykle på.

Rammekonstruksjonen har forbedret seg vesentlig de senere år mht vekt og stivhet, også på de rimeligere modellene.

Jeg kan love deg at du vil få så enormt mye mer sykkelglede om du bruker 5000 kr på en ny sykkel med 24 gir enn om du prøver å fikse et gammelt vrak, noe som nok vil koste 2-3000 kr.

Si meg hvilke sportsbutikker du har der du bor, og jeg skal finne et eller flere alternativer for deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...