AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jeg holder på med en fyr etter å ha vært singel et drøyt år. Jeg ble voldtatt da jeg var 19, et år før jeg ble sammen med eksen. Jeg var på sydenferie med ei venninne. En kelner på restauranten vi spiste fikk tydeligvis et godt øye til meg, og spesialbehandlet oss. Vi ble liksom "opphøyet". Fikk en drink "På huset". Aner ikke hva som var i den, men plutselig var venninna mi på vei hjem i taxi og jeg var alene i sentrum med denne mannen. Det lignet ikke oss i det hele tatt å være så likeglad. Lang historie kort; det tok ikke lang tid før han begynte å beføle meg. Jeg prøvde lenge å ta vekk hendene hans, men uten hell. Prøvde å gå. Merket at han stadig ble mer bestemt. Til slutt tenkte jeg at "får overgi meg, så overlever jeg vel". Og dermed lå jeg plutselig på rygg i et smug mens han pumpet på. Så fikk jeg dra tilbake til hotellet. Skamfull og med et fryktelig vondt underliv. Anmeldte ikke, ville bare glemme. Skammer meg så ekstremt, føler at jeg var skyld i dette. Men det er jo per definisjon en voldtekt? Problemet mitt er at jeg ikke vet om hvordan jeg skal fortelle den nye flammen min om det. Med eksen måtte jeg fortelle det etter at jeg flere ganger begynte å gråte mens vi hadde sex. Med tiden gikk det seg til, så jeg vet ikke om jeg vil få noen reaksjon med ny sexpartner. Men jeg tenker at det er best å fortelle det på forhånd? Men hvordan? Jeg skammer meg så utrolig, føler liksom det hadde vært "bedre" med overfall eller fest-voldtekt hvor man helt klart er helt uskyldig. Anonymkode: e3426...a96
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 Det er ikke noe du trenger å dele om du en ukomfortabel med det. Bruk god tid på å bli kjent og være nær og intime uten å ha sex, så kanskje du føler deg tryggere, hvis ikke så fortell det om du føler det er det beste. Lei for at du har opplevd dette! Ikke skam deg! ❤️ Anonymkode: 076da...0c9 3
McMary Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 (endret) Du ble voldtatt av en mann som var fysisk overlegen i en situasjon og på et sted du ikke var kjent. Dette var helt og holdent hans feil og ansvar og ikke noe du skal skamme deg over. ❤️ Har du snakket med noen om det i ettertid? Tenker kanskje det vil hjelpe deg om du snakker med en lege / psykolog/coach eller noe? Så får du bearbeidet det, for det ser ikke ut som du har gjort siden du skammer deg over noe du ikke kan noe for. Du kan jo si at du har hatt en uheldig opplevelse og derfor er litt redd du kan reagere når dere har sex. Altså at du forteller før dere har det. Du bestemmer hvor mange detaljer du vil gi. Ikke begynn å si at du skammer deg eller noe, si heller at en dust voldtok deg mens du var på ferie som 19-åring. Ingen vil mene det er din feil. Endret 23. september 2018 av McMary
Gjest BearMama Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Du var redd og fryktet for livet. Det blir ikke mer overgrep enn det. Du har INGENTING å skamme deg over. Du ble dopet og voldtatt. Jeg synes du skal bruke god tid og bli kjent med denne mannen. Om han virkelig er verdt å samle på så er ikke sex det viktigste i starten, men å bli kjent, kose dere, snakke sammen og finne på ting sammen. Ta det rolig og finn ut om du føler deg helt trygg og komfertabel med han. Ikke tenk at sex er noe som må til for å holde på han for da er han ikke verdt det. Når dere begynner å bli mer intime så ville jeg vært åpen om det. For en mann som elsker deg og virkelig verdsetter deg vil forstå og ta hensyn til følelsene dine. Han vil ikke presse og han vil ta tiden til hjelp. Han vil at du skal nyte sexen like mye som han. Men aldri føl at du har noe skyld. Print det inn hodet ditt. Han gjorde dette mot deg. Kun han og han alene. Har du oppsøkt hjelp for dette? Viktig å bearbeide dette da det kan få konsekvenser for deg på sikt. Det vil kunne hjelpe deg å legge det bak deg og få verktøyene du trenger for å takle følelsene dine rundt en traumatisk og jævlig opplevelse. Får deg til å innse at du ikke har noe skyld i det som skjedde og at du kan komme deg videre på alle måter.
Jr.Garcon Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på med en fyr etter å ha vært singel et drøyt år. Jeg ble voldtatt da jeg var 19, et år før jeg ble sammen med eksen. Jeg var på sydenferie med ei venninne. En kelner på restauranten vi spiste fikk tydeligvis et godt øye til meg, og spesialbehandlet oss. Vi ble liksom "opphøyet". Fikk en drink "På huset". Aner ikke hva som var i den, men plutselig var venninna mi på vei hjem i taxi og jeg var alene i sentrum med denne mannen. Det lignet ikke oss i det hele tatt å være så likeglad. Lang historie kort; det tok ikke lang tid før han begynte å beføle meg. Jeg prøvde lenge å ta vekk hendene hans, men uten hell. Prøvde å gå. Merket at han stadig ble mer bestemt. Til slutt tenkte jeg at "får overgi meg, så overlever jeg vel". Og dermed lå jeg plutselig på rygg i et smug mens han pumpet på. Så fikk jeg dra tilbake til hotellet. Skamfull og med et fryktelig vondt underliv. Anmeldte ikke, ville bare glemme. Skammer meg så ekstremt, føler at jeg var skyld i dette. Men det er jo per definisjon en voldtekt? Problemet mitt er at jeg ikke vet om hvordan jeg skal fortelle den nye flammen min om det. Med eksen måtte jeg fortelle det etter at jeg flere ganger begynte å gråte mens vi hadde sex. Med tiden gikk det seg til, så jeg vet ikke om jeg vil få noen reaksjon med ny sexpartner. Men jeg tenker at det er best å fortelle det på forhånd? Men hvordan? Jeg skammer meg så utrolig, føler liksom det hadde vært "bedre" med overfall eller fest-voldtekt hvor man helt klart er helt uskyldig. Anonymkode: e3426...a96 Huff 😕 men du må jo slutte å skamme deg! Du har jo ingen skyld i det som skjedde og det høres utvilsomt ut som en voldtekt. Kanskje du hadde hatt utbytte av å prate med en fagperson? Hvis jeg traff en dame som hadde blitt utsatt for en voldtekt så hadde jeg satt veldig pris på å vite det før vi hadde sex. Da får man jo mulighet til å være ekstra var på signaler og man vet mer hvordan man skal reagere om du brått begynte å gråte - tryggere og bedre for begge parter da . Du kan jo bare si du har en vanskelig ting å fortelle han - en gang dere typ sitter i sofaen- å så si at du for x år siden ble utsatt for en voldtekt og at det er noe som fortsatt preger deg. Så kommer nok samtalen videre til å utvikle seg naturlig.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2018 #6 Skrevet 23. september 2018 1 time siden, Jr.Garcon skrev: Huff 😕 men du må jo slutte å skamme deg! Du har jo ingen skyld i det som skjedde og det høres utvilsomt ut som en voldtekt. Kanskje du hadde hatt utbytte av å prate med en fagperson? Hvis jeg traff en dame som hadde blitt utsatt for en voldtekt så hadde jeg satt veldig pris på å vite det før vi hadde sex. Da får man jo mulighet til å være ekstra var på signaler og man vet mer hvordan man skal reagere om du brått begynte å gråte - tryggere og bedre for begge parter da . Du kan jo bare si du har en vanskelig ting å fortelle han - en gang dere typ sitter i sofaen- å så si at du for x år siden ble utsatt for en voldtekt og at det er noe som fortsatt preger deg. Så kommer nok samtalen videre til å utvikle seg naturlig. Hadde du ikke tenkt at det var... turn off? Og blitt redd for at det ble mye styr og dårlig sexliv? Og bør jeg i såfall holde kjeft om at jeg har vært i forhold siden den gang og at det gikk seg til? Jeg er for øvrig 24 nå. Takk for støtten, alle sammen. Det varmer. Anonymkode: e3426...a96
Jr.Garcon Skrevet 23. september 2018 #7 Skrevet 23. september 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du ikke tenkt at det var... turn off? Og blitt redd for at det ble mye styr og dårlig sexliv? Og bør jeg i såfall holde kjeft om at jeg har vært i forhold siden den gang og at det gikk seg til? Jeg er for øvrig 24 nå. Takk for støtten, alle sammen. Det varmer. Anonymkode: e3426...a96 Nei,jeg hadde aldri tenkt noe sånt. Jeg har kun sex med folk jeg er glad i og det hadde seff ikke forsvunnet ved at dama har vært utsatt for et overgrep. Tja, det må du vel nesten avgjøre selv men hvis du sier noe i den duren så viser du jo karen - om du er tror han skal bli redd for styr/dårlig sexliv- at du har klart å ha et fungerende sexliv etter voldtekten. Endret 23. september 2018 av Jr.Garcon
Teethgrinding Skrevet 23. september 2018 #8 Skrevet 23. september 2018 Stakkars deg! Dette var ikke din skyld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå