Gå til innhold

Vondt i leveren?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det egentlig mulig å merke at man har "vondt" i leveren? Synes jeg kjenner på ubehag på høyre siden et stykke opp. Er det bare tilfeldig og skyldes noe helt annet,  eller er det faktisk mulig å kjenne slike smerter om det er en del betennelse i leveren?

Anonymkode: f4309...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig mulig å merke at man har "vondt" i leveren? Synes jeg kjenner på ubehag på høyre siden et stykke opp. Er det bare tilfeldig og skyldes noe helt annet,  eller er det faktisk mulig å kjenne slike smerter om det er en del betennelse i leveren?

Du er god, dersom du kjenner at det er leveren du har vondt i. Gå til lege om du er usikker på hva du plages med.

Anonymkode: 337c8...2a0

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er mulig å kjenne at man har vondt i leveren. Det er faktisk noen av de smertene det er vanskeligst å smertestille. Har man smerter der kan man ha gallestein eller leverbetennelse. Man bør gå til legen når man merker at man har vondt der du beskriver.

Skrevet

Leveren kjenner du nok ikke. Men galleblæren kjenner man godt om det er stein, galleanfall eller gallesteinsanfall. Evt betennelse. Gå til legen om du mistenker dette. Kan lett avdekkes med en enkel blodprøve med levermarkører

Anonymkode: d2e94...137

Skrevet

Leverbetennelse vet jeg at jeg har, men har vært relativt lite betennelse de siste årene. Så lurte på kanskje betennelsen har tatt seg opp, og om det ville kunne være mulig å kjenne. 

Skal selvsagt få tatt blodprøver i løpet av uken 

Skrevet

Det kan være gallen, den ligger jo halvveis under leveren. Men også magesår i tolvfingertarmen. En blodprøve finner fort ut om det er leveren eller galleblæra. 

Akutt leverbetennelse gir ihvertfall smerter. Vil vel tro at en pågående økende leverbetennelse, selv om den er kronisk, også vil kunne gi ubehag og smerter. 

Anonymkode: 11fad...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...