Gå til innhold

Vonde minner dukker opp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig god hukommelse og sliter litt med at negative tanker fra fortiden ofte kan dukke opp. Det kan være enkle ting som kommentarer fra familien - ting de garantert ikke husker selv. 

Selv om jeg har hatt en god dag der mye positivt har skjedd - som den siste uken, så dukker det lett opp en hendelse fra flere år tilbake der jeg oppførte meg teit og søsteren min kommenterte det. 

Har fått kommentarer på at jeg har veldig god hukommelse flere ganger. Noen ganger kommer det veldig godt med, men det er slitsom at jeg husker hver eneste pinlige ting jeg har gjort.

Er det noen her som er gode på å bearbeide negative minner? Jeg har ingen tro på å glemme det, men hvordan "forsone" seg? 

Anonymkode: 1aacc...b52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å prøve å huske teite ting mine venninner har gjort, men det er vanskelig å komme på ting, selv om dette er mennesker jeg har kjent fra barndommen og det burde være nok å ta av. Pluss at jeg har veldig god episodisk hukommelse; jeg husker veldig godt hendelser. Så mest sannsynlig er du den eneste som husker disse tingene:) Kan det være en tanke å gjøre seg når vonde minner dukker opp?

Anonymkode: 1b5bc...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...