Gå til innhold

Storesøsken som barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er innafor å spørre mine to eldste om å passe småsøsknene sine? Eldste er 17 og søstera er 15, de minste er ti og åtte år. Jeg skal i 40 årslag så jeg blir ca 500 m unna hjemmet. De er ansvarlige og fornuftige ungdommer

Anonymkode: c65f2...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, herlighet. Det vil jeg tro går helt fint. Jeg passet barn helt ned i 1 årsalderen når jeg var 14 år selv. Det er riktignok noen tiår siden, men så mye kan vel ikke ha forandret seg på den fronten. 

Anonymkode: feec8...9a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på 17 kunne jo praktisk talt ha vært mamma selv... Grusom tanke siden jeg har en på 17 hehe men ja! Hun kan passe. Klart hun kan. 

Anonymkode: 114cb...05b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!! De "små" er jo ganske store de også!

Eldstemann her er 10 år eldre enn yngste, og han passet henne etter leggetid feks da han var 13-14. Null problem. Vi var selvfølgelig tilgjengelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig helt enig med dere, måtte bare spørre siden vi bor på et lite sted der «alle» bryr seg med alt. Men takk for synspunkt alle!

Anonymkode: c65f2...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja definitivt! Denne typen barnevakt for søsken (én kveld, med foreldre nært hjemmet) satt jeg når jeg var 13/14 allerede. En 17-åring er jo straks ''voksen'' og kunne faktisk vært mor selv 😛 Spør dem, med god samvittighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært rart om du hadde bedt noen andre om å sitte, når dubhar ei ansvarlig jente på 17 til å gjøre det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...