Gå til innhold

Best norsk sanger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg i 2019 mai. Jeg er ikke norsk, men mannen min er norsk. Vi skal gifte oss i hjemlandet mitt, så jeg vil at gjestene fra Norge skal kose seg og ha det bra. Beste norsk sanger? Hva kan dere anbefale? Det kan være fra 70' 80' 90' - tallet.

Anonymkode: 3a451...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dimmu Borgir har mange bra låter.... men er du ute etter noe mer klassisk kan jeg anbefale TNT, eller enda eldre Aunt Mary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Dimmu Borgir har mange bra låter.... men er du ute etter noe mer klassisk kan jeg anbefale TNT, eller enda eldre Aunt Mary.

Når Nothern Lights brøles utover lokalet så føler alle seg velsignet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, O.G. skrev:

Når Nothern Lights brøles utover lokalet så føler alle seg velsignet.

Det vil jeg tro🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut "Vikingsog" på på You Tube. " Mellom bakkar og berg"  fin den. Gammel og god og veldig norsk 🙂 og kan synges men annet enn dønn høytidelig.

Anonymkode: d991e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

Dimmu Borgir har mange bra låter.... men er du ute etter noe mer klassisk kan jeg anbefale TNT, eller enda eldre Aunt Mary.

Svar skikkelig

Anonymkode: ca6fd...705

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svar skikkelig

Anonymkode: ca6fd...705

Det var et skikkelig svar. 

Endret av Mr. Kilmister
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2018 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg i 2019 mai. Jeg er ikke norsk, men mannen min er norsk. Vi skal gifte oss i hjemlandet mitt, så jeg vil at gjestene fra Norge skal kose seg og ha det bra. Beste norsk sanger? Hva kan dere anbefale? Det kan være fra 70' 80' 90' - tallet.

Anonymkode: 3a451...45f

De norske gjestene kommer nok til å kose seg uten norsk musikk. Hvilken aldersgruppe er disse gjestene? Hvorfor 70-90-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2018 at 10:39 AM, AnonymBruker said:

Jeg skal gifte meg i 2019 mai. Jeg er ikke norsk, men mannen min er norsk. Vi skal gifte oss i hjemlandet mitt, så jeg vil at gjestene fra Norge skal kose seg og ha det bra. Beste norsk sanger? Hva kan dere anbefale? Det kan være fra 70' 80' 90' - tallet.

Anonymkode: 3a451...45f

Skal sangene synges av et band dere leier inn, eller av gjestene i plenum? Noen sanger er veldig fine, men fungerer dårlig til allsang og omvendt. Så er det noen som er fine OG fungerer bra som allsang. 

Mellom bakkar og berg er en fin sang, men kanskje ikke noe å synge hvis gjestene er i 20-årene, hvis de da ikke er nynorsk-fans, de har den som sin "nasjonalsang". 

Tanta til Beate er en av de fineste sangene noensinne vil jeg si. Hvis den skal være allsang må dere minst ha en gitarist til å akkompagnere. 

Vuggesang for deg og meg (Grisen står og hyler) er også en fin sang, men egner seg kanskje ikke veldig godt som allsang. 

Ellers er jo Kjærlighetsvisa alltid en slager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

D.D.E, postgirobygget,ole ivars,Luxus leverpostei,jahn teigen,de lillos,jørn hoel,tor endresen,bjørn eidsvåg,halvdal sivertsen,bjelleklang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...