AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #1 Skrevet 22. september 2018 Hei! Jeg beklager først og fremst for to kjempeekle bilder, jeg lover dere at jeg ikke er ekkel i virkeligheten😂 Jeg er en 18 år gammel jente og jeg lurte på om noen vet hva det er som har skjedd med lilletåen min og hælen min... for de har plutselig blitt sånn! Jeg finner ikke svar på nettet... Jeg er litt hypokonder, men det på hælen ser ikke ut som et vanlig gnagsår... og jeg har heller ikke slått tåen så aner ikke hva som har skjedd... Jeg setter veldig stor pris på svar! Tusen takk. Anonymkode: 9306d...a1f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #4 Skrevet 22. september 2018 1 minutt siden, Tøtta1 skrev: Går du ofte i høyhæla ? Nei aldri! Går bare i behagelige sko😅 Det var bare så rart for det er jo helt flatt, jeg har ikke hatt gnagsår som det før... Anonymkode: 9306d...a1f
Tøtta1 Skrevet 22. september 2018 #5 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei aldri! Går bare i behagelige sko😅 Det var bare så rart for det er jo helt flatt, jeg har ikke hatt gnagsår som det før... Anonymkode: 9306d...a1f Så merklig😣 nye sko da? Føttn dine har jo blitt gneggd mot nåkka sia lilletåa di e litt hovven?😲
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #6 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, Tøtta1 skrev: Så merklig😣 nye sko da? Føttn dine har jo blitt gneggd mot nåkka sia lilletåa di e litt hovven?😲 Nei ingenting nytt😮 jeg ble bare så overrasket når jeg først la merke til det i kveld! Jeg hadde nettopp lest en artikkel om ei jente med kreft, så tenkte først det var et symptom på noe😬😂 Anonymkode: 9306d...a1f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #7 Skrevet 22. september 2018 Er neglen på lilletåen din svart? Anonymkode: 2e100...ca4
Perle Skrevet 22. september 2018 #8 Skrevet 22. september 2018 (endret) Det er jo tomme vannblemmer. Det kommer ny hud under om du fjerner det døde. Tåneglen din kommer vel kansje også til å ramle av siden den er blå. Den vokser ut igjen den også. Endret 22. september 2018 av Perle 1
Tøtta1 Skrevet 22. september 2018 #9 Skrevet 22. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ingenting nytt😮 jeg ble bare så overrasket når jeg først la merke til det i kveld! Jeg hadde nettopp lest en artikkel om ei jente med kreft, så tenkte først det var et symptom på noe😬😂 Anonymkode: 9306d...a1f Haha😂 men æ syns bare at det så merklig ut om det ikke e gnagsår.. trur ikje det e vannblemme.. Får ikje svart neggel av vannblemme? Trur æ ville tatt mæ en tur til legen om æ fikk det der heilt plutselig, vist det e ondt å ubehagelig å ikje går bort om noen daga. Men det e nokk ingating farlig 🌸
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #10 Skrevet 22. september 2018 Du har ikke diabetes ? Anonymkode: bbf26...ea2
Perle Skrevet 22. september 2018 #11 Skrevet 22. september 2018 (endret) 12 minutter siden, Tøtta1 skrev: Haha😂 men æ syns bare at det så merklig ut om det ikke e gnagsår.. trur ikje det e vannblemme.. Får ikje svart neggel av vannblemme? Trur æ ville tatt mæ en tur til legen om æ fikk det der heilt plutselig, vist det e ondt å ubehagelig å ikje går bort om noen daga. Men det e nokk ingating farlig 🌸 Én gang til: Du har en tom blemme på helen og en på siden lilletåa. Blemmer som kommer av friksjon. De er tomme nå, og huden er død. Tåneglen din er selvfølgelig ikke blå som følge av en vannblemme. Det er fysisk umulig. Den er blå fordi den er blitt slått eller klemt. Sannsynligvis detter den av snart. Du bør sette føttene dine i en balje med grønnsåpe å skrubbe og klippe bort dødt skinn. Neii, du har ikke kreft. Endret 22. september 2018 av Perle 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #12 Skrevet 22. september 2018 4 minutter siden, Perle skrev: Én gang til: Du har en tom blemme på helen og en på siden lilletåa. Blemmer som kommer av friksjon. De er tomme nå, og huden er død. Tåneglen din er selvfølgelig ikke blå som følge av en vannblemme. Det er fysisk umulig. Den er blå fordi den er blitt slått eller klemt. Sannsynligvis detter den av snart. Du bør sette føttene dine i en balje med grønnsåpe å skrubbe og klippe bort dødt skinn. Neii, du har ikke kreft. Hun ville vel merket det om hun hadde slått tåa så hardt og hatt en så stor vannblemme? Det kan være symptomer på andre ting også, derfor spurte jeg over her om hun har diabetes. Anonymkode: bbf26...ea2 1
Perle Skrevet 22. september 2018 #13 Skrevet 22. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ville vel merket det om hun hadde slått tåa så hardt og hatt en så stor vannblemme? Det kan være symptomer på andre ting også, derfor spurte jeg over her om hun har diabetes. Anonymkode: bbf26...ea2 Det holder å ramle rundt en helg på fylla i for trange sko. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #14 Skrevet 22. september 2018 Akkurat nå, Perle skrev: Det holder å ramle rundt en helg på fylla i for trange sko. Hun skrev at hun bare har gått i behagelige sko... Men f.eks diabetikere mister en del følelser i beina og kjenner ikke om de får kutt og sår osv osv... Det er også mye lettere å få sår pga dårlig blodgjennomstrømning i beina. Anonymkode: bbf26...ea2
Perle Skrevet 22. september 2018 #15 Skrevet 22. september 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev at hun bare har gått i behagelige sko... Men f.eks diabetikere mister en del følelser i beina og kjenner ikke om de får kutt og sår osv osv... Det er også mye lettere å få sår pga dårlig blodgjennomstrømning i beina. Anonymkode: bbf26...ea2 Ja, jeg er enig i at hun burde sjekke det opp om det gjentar seg, da diabetes er ikke til å spøke med. Hun virker ung, så la oss håpe det bare er uoppmerksomhet og dårlig skotøy.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #16 Skrevet 22. september 2018 13 minutter siden, Perle skrev: Ja, jeg er enig i at hun burde sjekke det opp om det gjentar seg, da diabetes er ikke til å spøke med. Hun virker ung, så la oss håpe det bare er uoppmerksomhet og dårlig skotøy. Ja, får håpe det. Jeg ser jo på bildet at det er noe skrubbsår ovenfor der også... så ser jo ut som at hun har slått seg. Men ts- bare vær litt oppmerksom i en tid fremover og følg med på groprosessen osv. Anonymkode: bbf26...ea2
Honey Dew Skrevet 22. september 2018 #17 Skrevet 22. september 2018 Ville tatt en tur til legen med det der. Spesielt når det begynner å bli svart. 2
Hedy Lamarr Skrevet 22. september 2018 #18 Skrevet 22. september 2018 Hvis det på hælen ikke er vannblemme - vil tro at du ville merket at du hadde en stor vannblemme der, det er jo vondt - så kan det være ganglion. Det er helt ufarlig, og de er ikke alltid vonde. Uansett ville jeg gått til legen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #19 Skrevet 22. september 2018 Tenker det kan være lurt å gå til lege. Om det er nekrose (dødt vev) så er ikke det noe å tulle med. Trenger ikke være diabetes, men kan godt være noe problemer med sirkulasjonen av noe slag, f.eks vaskulitt. Anonymkode: d0a54...bf8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #20 Skrevet 22. september 2018 Dette bør sjekkes av lege om du ikke har hatt vannblemmer eller slått/klemt deg eller noe inni skoene dine kan gi dette bør du oppsøke lege for en undersøkelse. Du har også ved siden av lilletåen noen risp og sår som dukker opp uten plausibel forklaring bør definitivt undersøkes. Anonymkode: a043e...3b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå