Gå til innhold

Hva tenker du om offentlig ansatte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette mennesker som gjør et ærlig arbeid eller er de kun ute etter å slappe av på skattebetalernes regning?

Kjent sak at mange velger å jobbe i det offentlige for å slippe å bli stilt krav til eller å måtte prestere for å beholde jobben. 

Samtidig finnes det sikkert noen pliktoppfyllende mennesker der også?

Anonymkode: e1fa0...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette mennesker som gjør et ærlig arbeid eller er de kun ute etter å slappe av på skattebetalernes regning?

Kjent sak at mange velger å jobbe i det offentlige for å slippe å bli stilt krav til eller å måtte prestere for å beholde jobben. 

Samtidig finnes det sikkert noen pliktoppfyllende mennesker der også?

Anonymkode: e1fa0...70e

Det er jo de som gjør de viktigste jobbene? De har flest arbeidsoppgaver, gjør at samfunnet går rundt og at folk lever. 

Anonymkode: 6a828...f85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? De aller fleste arbeidere gjør en god jobb. De sier jo også at kommunalt ansatte kun later seg. Men tror ikke de har prøvd å jobbe på et sykehjem. 20tusen skritt dagligmpå jobb sier litt om byrden.

Anonymkode: 97052...6f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo de som gjør de viktigste jobbene? De har flest arbeidsoppgaver, gjør at samfunnet går rundt og at folk lever. 

Anonymkode: 6a828...f85

Det er i hvert fall det de forteller oss. Men det er vel bare et utspill for å få fremforhandlet høyere lønn?

Anonymkode: e1fa0...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette mennesker som gjør et ærlig arbeid eller er de kun ute etter å slappe av på skattebetalernes regning?

Kjent sak at mange velger å jobbe i det offentlige for å slippe å bli stilt krav til eller å måtte prestere for å beholde jobben. 

Samtidig finnes det sikkert noen pliktoppfyllende mennesker der også?

Anonymkode: e1fa0...70e

Kjent sak? Jaha? Hvor du tar det fra? Din egen omgangskrets, eller deg selv? 

 

Kan ikke si at jeg er enig i premissene dine.

Anonymkode: 23a78...6c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel noen jeg kjenner er mest opptatt av hva de har rett på.. Sykedager, overtid, reiseregning, samtidig som at de ser på serier på netflix i arbeidstiden. 

De fleste er nok ikke slik, men det er gjerne negative trekk man legger best merke til.

Anonymkode: a87a3...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i hvert fall det de forteller oss. Men det er vel bare et utspill for å få fremforhandlet høyere lønn?

Anonymkode: e1fa0...70e

"de".. Om man ikke kjenner noen, eller ikke har jobbet innen det offentlige i sitt liv/under studier - så kan man ikke si så mye selv, da har man ikke erfaring eller særlig å bidra med til i en slik debatt, eller i samfunnet generelt (de fleste som aldri har jobbet under studier eller startet offentlig, er som regel de som blir "Gitt" enkle jobber i privaten med lønn som ikke er fortjent, fordi "pappa" spiller golf med sjefen.... 

Anonymkode: 6a828...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel noen jeg kjenner er mest opptatt av hva de har rett på.. Sykedager, overtid, reiseregning, samtidig som at de ser på serier på netflix i arbeidstiden. 

Anonymkode: a87a3...eaf

Sånn har det blitt, men var det alltid sånn?

Anonymkode: e1fa0...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jobb jeg hadde i kommunen, var i bolig, der må du jobbe hele dagen, mobil, netflix eller lignende får du ikke noe tid til, så må du være på vakt og, så du ikke skal få et slag, noen som går løs på deg osv. Jeg opplevde bare små hendelser. Men en kollega, ble slått ned så kraftig, at han er fortsatt syk nå 2 år etterpå. Og vet du hva, vi jobber for luse lønn. Jeg sluttet, fordi jeg ikke orket mer, all den jobben for ingenting, og det og være redd på jobb nesten daglig. Det var det virkelig ikke verdt.

Anonymkode: 956d1...d49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å se på netflix i arbeidstiden er dagligdagse i oljebransjen (privat). Altså offentlig ansatte er lærere, leger, sykepleiere, gravarbeidere, politiet, alle tilsynene, byplanleggere, osv. Kan ikke skjønne denne konstante hakking på offentlige arbeidere. Jobber selv i privatsektoren men føler ikke jeg er særlig mer produktiv enn en lærer f.eks. Vi står for verdiskaping men trenger absolutt folk i offentlig sektor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Jeg tenker at offentlig ansatte kunne vært halvparten så mange, slik at de får utført ca dobbelt så mye, til halve prisen.

 

Oppsamligsplass for mange udugelige døgenikter som jobber 6 timersdager og venter på å heve Norgest aller mest beskyttede pensjon.

De få som gjør en god jobb, og som vi trenger flere av, og som faktisk BURDE hatt bedre lønn, jobber som helsearbeidere, stort sett.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette mennesker som gjør et ærlig arbeid eller er de kun ute etter å slappe av på skattebetalernes regning?

Kjent sak at mange velger å jobbe i det offentlige for å slippe å bli stilt krav til eller å måtte prestere for å beholde jobben. 

Samtidig finnes det sikkert noen pliktoppfyllende mennesker der også?

Anonymkode: e1fa0...70e

Jau. Det er en kjent sak at offentlig ansatte leger, sykpleiere og lærer bruker arbeidstiden til å chille og se på netflix. Sa ingen noensinne.

Anonymkode: 3274c...8ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange her sier: offentlig ansatte er svært mye forskjellig, og jeg tror ikke akkurat det er noen spaferie å jobbe i skolen eller på pleiehjem. Men jeg har jobbet i to ulike statlige foretak, og ble ikke akkurat imponert over innsatsen der. De flinke og engasjerte slutta og gikk til det private mens avdelingen sitter igjen med de som syns det er komfortabelt med et meget lavt tempo eller de som har for dårlige kvalifikasjoner til å få jobb andre steder. Jeg var vel stort sett alene på jobb i alle høstferien og inneklemt-dager og kontoret var tomt etter 12 på fredager. Det var faktisk uttalt politikk å ikke legge møter til fredager, de telte liksom ikke som arbeidsdag. 

Glad jeg er i det private. Mye morsommere å jobbe et sted der folk er engasjert.

Anonymkode: 4904a...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes nok ikke så mange arbeidsplasser lengre hvor det ikke blir stil krav osv, hverken i det private eller det offentlige. Kravet er generelt for høyt og mange blir syke som følger av.

 

Det som kanskje gjør arbeid i stat bra er kanskje arbeidsavtale og at staten ikke kan tvinge deg til å jobbe 24\7. Offentlige har oftere en standard jobb når det gjelder hva som er mulig å oppnå. Dette kan du se f eks ved de vaskedamene som jobbet for forsvaret og ble overført til det private. Hvor iss rævkjørte dem godt med en umulig arb mengde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kikkana said:

Finnes nok ikke så mange arbeidsplasser lengre hvor det ikke blir stil krav osv, hverken i det private eller det offentlige. Kravet er generelt for høyt og mange blir syke som følger av.

 

Det er kanskje færre nå, men de finnes. Det jeg har jobbet med er ganske kompliserte greier, så det er lett å si at man har såååå mye å gjøre uten at det stemmer fordi sjefene egentlig ikke aner hva du driver med.

Den ene jobben jeg hadde i statlig foretak oppdaga jeg fort at det egentligbare var nok å gjøre til et par timers arbeid hver dag. Den som hadde hatt jobben før meg klaget over å ha mye å gjøre..

For renholdere er det veldig lett å måle og se hva de gjør så der fungerer det nok ikke på den måten nei, det har du rett i.

Anonymkode: 4904a...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette mennesker som gjør et ærlig arbeid eller er de kun ute etter å slappe av på skattebetalernes regning?

Kjent sak at mange velger å jobbe i det offentlige for å slippe å bli stilt krav til eller å måtte prestere for å beholde jobben. 

Samtidig finnes det sikkert noen pliktoppfyllende mennesker der også?

Anonymkode: e1fa0...70e

Du lever tydeligvis med vrangforestillinger i den grad at du kanskje er behandlingstrengende, i beste fall er du bare dum og naiv og vet bare ikke at bildet du ser for deg ikke er representativt for virkeligheten.

Hilsen en som er ansatt i et privat selskap, men som absolutt er oppegående og kunnskapsrik nok til å forstå at fremstillingen din er total hjernedød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært innom et offentlig sykehus i det siste? Kan love deg at veldig få sitter på ræva og ser på netflix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er mange som jobber rævva av seg for luselønn. Er selv offentlig ansatt og vi sitter nesten ikke ned en eneste gang løpet av dagen.

Hjemmesykepleien er så stressende at de som jobber der ofte sier at det er synd på de pleietrengende fordi de ansatte ikke har tid til å slå av en prat.

Pleiehjem lige så. Vi stå på som bare rakkern da jeg jobbet der. Helt grusomt hvilke forhold de eldre lever under i Norge. De sykeste blir nesten oversett fordi man må prioritere de som i det minste får med seg hva som skjer fra dag til dag. Stakkars de sykeste! Tunge løft for de ansatte.

Barnehageansatte: Vi går rundt 20.000 skritt hver dag. Ikke vikar ved sykdom, men mye sykdom fordi vi er utsatt for smitte av barn som hoster og nyser oss rett i ansiktet. Foreldre sender hver dag syke barn i barnehagen som smitter andre voksne og barn.

Leger: Legen min har en arbeidsmengde som er helt uoverkommelig på 9 timer. Han begynner 8 og slutter 21.

Helsesøstre på skolen: sier de ikke har tid til å gjøre jobben sin. Mange ungdommer som ikke får den oppfølgingen de så sårt trenger.

Lærere: sitter ikke mye på Netflix i arbeidstiden nei...

Renholdaarveidere: Du ser de løpe rundt som piska bikkjer for å rekke over arbeidsoppgavene sine.

De eneste jeg ser i offentlig sektor som sitter mye og chiller er sekretærer, byråkrater og de med høyere stillinger.

Anonymkode: e1449...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP sin måte å bombe forum og facebook etc med innlegg om private selskapers fortreffelighet og hvor udugelig offentlig sektor er, de ønsker jo privatisering. De har eget team som bomber nettet med dritt for å sanke stemmer, mest av alt skal de poste linker av fremmedfiendlig art for å få norge til å fremstå som en krigssone av et totalt vrangstyrt land.

Ikke overasket dersom det hjernedøde innlegget her kommer fra det teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...