Rannva Skrevet 17. mars 2005 #1 Skrevet 17. mars 2005 I natt fikk vesla sin første tann, og da kommer et par spm om tannpuss. Skal jeg begynne å pusse i dag? Den er bare såvidt kommet igjennom huden? Hvilken tannbørste skal jeg bruke? Vanlig barnetannbørste, eller finnes egne for babyer? Hvor finner jeg i såfall det? Skal jeg bruke barnetannkrem?
AnnKristn Skrevet 17. mars 2005 #2 Skrevet 17. mars 2005 Du får kjøpt egne tannbørster for baby. Fikk utdelt av tannpleier på helsestasjon, og har etterpå kjøpt på vanlig dagligvare butikk. Jeg husker ikke når jeg begynte å bruke tannkrem, men hvis du tar kontakt med helsestasjonen eller tannpleier kan de sikkert hjelpe deg med det du lurer på. Ellers så kan du jo se om du finner noe her Jordan eller her Tannpleie
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #3 Skrevet 17. mars 2005 Ja, kjøp en babytannbørste, de er myke. La henne pusse selv, hun dytter vel alt hun får for hånden i munnen..? Feks kan hun pusse når hun blir skiftet på (om hun ligger på rygg). Ligger det belegg på tannen er det lurt at du pusser litt for henne. Egentlig lurt at hun venner seg til at du også pusser tanna hennes litt, så gjør det en gang om dagen/kvelden..
Letti Skrevet 17. mars 2005 #4 Skrevet 17. mars 2005 Minstemann har kun en tann og den blir pusset morgen og kveld. Vi fikk tannbørste på helsestasjonen og den får han leke med når vi steller. Tannkrem skal du ha minimalt med. De sier at du skal ha på str med lillefingerneglen til de små.
Varja Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Du kan bruke en sånn myk tannbørste til å sette på pekefingeren din. Den kan faktisk brukes før barnet får tenner mener jeg det stod på pakken. Den er veldig lett å bruke + at den kan kokes og blir dermed helt ren. Vi brukte den til datteren var 8-9 måneder.
mari Skrevet 18. mars 2005 #6 Skrevet 18. mars 2005 den tannbørsten man kan sett på fingeren kan faktisk brukes til de er 2 år... Vi har pusset tenna til barna fra første tann både morgen og kveld, bruker den type tannbørste som finnes i butikken, det er veldig greit. Jeg mener at det er viktig å få inn god tannhelse fra første tann. Vi pusser ikke tenna så lenge på minste jenta (1,5) som på gutten (3), men prøver å få gått over alle sider av tennen før vi gir oss. Bruker bitte litt tannpasta + at vi gir fluor tablett hverdag. Ikke bare synes barna at det er veldig godt, men endel tannleger anbefaler det (fikk spørsmål om vi ga tabletter da vi var på 3 års kontroll med sønnen)
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 I natt fikk vesla sin første tann, og da kommer et par spm om tannpuss. Skal jeg begynne å pusse i dag? Den er bare såvidt kommet igjennom huden? Hvilken tannbørste skal jeg bruke? Vanlig barnetannbørste, eller finnes egne for babyer? Hvor finner jeg i såfall det? Skal jeg bruke barnetannkrem?
Bokormen Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Minstemann har kun en tann og den blir pusset morgen og kveld. Vi fikk tannbørste på helsestasjonen og den får han leke med når vi steller. Tannkrem skal du ha minimalt med. De sier at du skal ha på str med lillefingerneglen til de små. Støtter alt i dette innlegget
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå