Gå til innhold

Frieri, tross ikke kredittverdig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hemmelighet for ham. Flau, orker ikke si det. Er I 40-årene, burde eid noe. På grunn av økonomisk slurv har jeg null kredittverdighet, og kan ikke engang få mobilavtale. Lite gjeld, men bet.anm. Han snakker om å kjøpe hus, det kan ikke jeg være med på. Ikke sagt noe.... Men kunne du ha fridd til noen som er så elendig økonomisk? Hvis du fikk vite det? Er deal-breaker? 

Anonymkode: 4a34c...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare si det. Få det ut.

Lover deg livet blir litt lettere når man ikke bærer på slike hemmeligheter. Og det er faktisk utrolig viktig at du forteller han det fortest mulig!

Anonymkode: a0b6b...419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør iallfall være ærlig med ham, ingen god start å presentere dette for ham når dere er gift. Ikke dra andre inn i din elendige økonomi uten deres vitende og vilje, det er dårlig gjort. Fortell ham om det og la han selv bestemme.

Har selv vært gift med en økonomisk katastrofe, gjør det aldri igjen.

 

Anonymkode: 5fb6c...2c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo komme frem før eller siden så få det heller sagt med en gang. Blir neppe lettere med tiden. Om han virkelig elsker DEG bør det i det store og hele veie tyngst. Men hvordan er situasjonen nå? Om du iallfall ikke har mye gjeld på toppen av det hele så er jo det veldig positivt og viser en viss evne til å hente seg inn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en hemmelighet for ham. Flau, orker ikke si det. Er I 40-årene, burde eid noe. På grunn av økonomisk slurv har jeg null kredittverdighet, og kan ikke engang få mobilavtale. Lite gjeld, men bet.anm. Han snakker om å kjøpe hus, det kan ikke jeg være med på. Ikke sagt noe.... Men kunne du ha fridd til noen som er så elendig økonomisk? Hvis du fikk vite det? Er deal-breaker? 

Anonymkode: 4a34c...642

Hvis hun hadde fortalt det - og ikke hadde et berg av forbruksgjeld + slurvet ikke med økonomien lenger- så kunne jeg fortsatt et forhold/fridd selv om hun ikke var kredittverdig. Det som hadde vært en hundreprosent dealbreaker er om hun skjulte det for meg 🙈

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Kun litt studiegjeld som gjenstår pluss en del småregninger, men fordi jeg er elendig betaler får jeg ikke engang lånt en tusenlapp i banken. Så det blir jo ikke noe hus av det.... Skjems! Hvordan kan jeg si det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til ei med kredittgjeld og betalingsanmerkninger. 

Vi fikset økonomien sammen og fant en ordning som passet oss godt der jeg har fått kontroll på det meste. Bare vær ærlig så ordner det seg.

 

Anonymkode: cfef4...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overthetop skrev:

Var dere unge? 

Tidlig i 30-årene. 

 

Anonymkode: cfef4...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sjarmerende med damer som roter litt. Dette går helt fint, så fremt du har selvinnsikt og er villig til å la ham styre økonomien. Så kan du bidra med ditt på andre områder. Derfor er det så fint å være to - man utfyller hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne både fridd til og giftet meg med noen med økonomiske problemer om jeg hadde visst om dem. 

Men, hadde jeg fridd og SÅ hadde problemene blitt avslørt etter så lang tid - så hadde jeg brutt forlovelsen på flekken og sett på hemmeligheten som et enormt svik.

Anonymkode: 5ef83...a1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, FrodeF skrev:

Man må ikke finne på å gifte seg med en med økonomiske problemer. 

Hva i alle dager er det for noe å si??? Du burde virkelig ta deg ei bolle og slutte å tråkke på andre.

TS har milde økonomiske problemer, for øvrig. Jeg hadde hatt null problemer med å leve sammen med en som har så lite økonomiske utfordringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg havnet opp i en økonomisk krise nå nylig, valgte å si det til forloveden min. For ønsker ikke noen hemmeligheter, og det å går rundt på vonde hemmeligheter ødelegger forholdet. Ærlighet og åpenhet er det viktigste. Min forlovede hjelper meg ut av krisen, også hjelper meg videre. Men jeg har ikke det så ille som deg. Ingen anmerkninger. Men nære på.

Hadde klikket i vinkler om en jeg hadde gifta meg fortalt noe slik etterpå. Det hadde vært kroken på døra. 

Anonymkode: 7082b...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har en hemmelighet for ham. Flau, orker ikke si det. Er I 40-årene, burde eid noe. På grunn av økonomisk slurv har jeg null kredittverdighet, og kan ikke engang få mobilavtale. Lite gjeld, men bet.anm. Han snakker om å kjøpe hus, det kan ikke jeg være med på. Ikke sagt noe.... Men kunne du ha fridd til noen som er så elendig økonomisk? Hvis du fikk vite det? Er deal-breaker? 

Anonymkode: 4a34c...642

Bør du gifte deg før du har ordnet opp i den økonomiske skiten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du har lite gjeld, men betalingsanmerkninger, mener du da at du har flere «intet til utlegg» registrert på deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er gjelden som hadde vært avgjørende, men uærligheten.

Voks opp og si det som det er!

Anonymkode: 6983e...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...