AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Er det skummelt å spise? Oppdaget plutselig at jeg har flere bokser med hakkede tomater (bla Polpa) og mais som har gått ut på dato for 1-2 år siden... Tror de må ha hatt dårlig holdbarhetsdato allerede da jeg kjøpte dem, for jeg har kun bodd her i litt mer enn to år. På maisboksene står det at de er produsert fire år før holdbarhetsdatoen på boksen. Spis med god samvittighet, eller kast dem? Anonymkode: 73df4...1dd
Muskath Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 Er det ikke bare «best før» dato? Jeg tror hermetikk kan spises lenge etter den datoen.
Gjest Hei der Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 Hermetikk har best før dato. Ikke siste forbruksdag dato. Helt greit og spise
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 Kanskje denne linken kan hjelpe litt: https://forskning.no/blogg/hermetikkbloggen/hvor-holdbar-er-hermetikk Anonymkode: 3a053...214
Morpheus Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 RSP (død mann på boks) vi fikk i militæret på slutten av 1990-tLlet var oftr produsert på tidlig 50-tall. Så det går ikke ut på dato. Det ble varmebehandlet og hermetisert når det ble produsert. Da er det ingen bakterier eller sopp som kan begynne å forskjemme maten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå