Gå til innhold

Ønsker tips til Egypt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

samboeren min har snart bursdag, og i den anledning tenkte jeg å overaske med tur til Egypt. Han er veldig intresseet i pyramider osv.

 

kan lite og har aldri vært der før. Lurer derfor på noen ting:

 

1. Er det passende å være der i Mars? Eller er været dårlig? 

 

2. Er det farlig med tanke på bakterier å spise der?

 

3. Er hoteller trygt? Kan man ta taxi trygt uten å bli ranet o.l

 

Har vurdert å bestille via reisebyrå, da kan jeg være sikker på at alt er trygt og planlagt. Samtidig liker jeg å planlegge og bestille selv. Er også redd for at reisebyrå blir mye dyrere.

 

 

Anonymkode: dfbe6...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mye svar til deg. Men leste at fra nov skal det gå direkte fly fra Torp til Egypt. ( om du bor i nærheten) 

Anonymkode: 39ca3...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lest meg opp på sikkerhet før reise til Egypt.

British museum har en fantastic egypt samling, (london)

Anonymkode: b5b4f...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i august og det var alt for varmt. Det var skrekkelig.

Jeg fikk salmonella og ble innlagt i tre uker på sykehus pga ingdre blødninger. Måtte bli hjemme for å drikke og tisse i ytterlige tre uker.

Hotellet ble regnet som det tryggeste i byen, men en bil kjørte inn i resepsjonen og drepte 11 mennesker tre uker etter vi var der.

Alt dette skjedde for 12 år siden. Ville jeg vært opplevelsen foruten? Nei. Å dykke i rødehavet er den vakreste opplevelsen jeg har hatt. Å se pyramidene og å få gå inn i de var helt utrolig og en opplevelse som føltes på kroppen. Å se faraoene er også helt utrolig. Har alltig hatt en skrekkblandet fryd når det kommer til egyptisk historie.

 

Jeg er ufattelig glad for at jeg har vært der, men jeg drar aldri tilbake.

Anonymkode: 6b220...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var der i august og det var alt for varmt. Det var skrekkelig.

Jeg fikk salmonella og ble innlagt i tre uker på sykehus pga ingdre blødninger. Måtte bli hjemme for å drikke og tisse i ytterlige tre uker.

Hotellet ble regnet som det tryggeste i byen, men en bil kjørte inn i resepsjonen og drepte 11 mennesker tre uker etter vi var der.

Alt dette skjedde for 12 år siden. Ville jeg vært opplevelsen foruten? Nei. Å dykke i rødehavet er den vakreste opplevelsen jeg har hatt. Å se pyramidene og å få gå inn i de var helt utrolig og en opplevelse som føltes på kroppen. Å se faraoene er også helt utrolig. Har alltig hatt en skrekkblandet fryd når det kommer til egyptisk historie.

 

Jeg er ufattelig glad for at jeg har vært der, men jeg drar aldri tilbake.

Anonymkode: 6b220...535

Bilen hadde med seg eksplosiver bare så det er presisert.

Anonymkode: 6b220...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Hei!

 

samboeren min har snart bursdag, og i den anledning tenkte jeg å overaske med tur til Egypt. Han er veldig intresseet i pyramider osv.

 

kan lite og har aldri vært der før. Lurer derfor på noen ting:

 

1. Er det passende å være der i Mars? Eller er været dårlig? 

 

2. Er det farlig med tanke på bakterier å spise der?

 

3. Er hoteller trygt? Kan man ta taxi trygt uten å bli ranet o.l

 

Har vurdert å bestille via reisebyrå, da kan jeg være sikker på at alt er trygt og planlagt. Samtidig liker jeg å planlegge og bestille selv. Er også redd for at reisebyrå blir mye dyrere.

 

 

Anonymkode: dfbe6...59c

Vi var der for 3 år siden fra aug til sep(7 uker). Kom til Alexandria og var der i 2 netter og deretter kjørte vi med bil gjennom Kairo og til Hurghada.

Interessant land! Trivelige mennesker(jeg snakker arabisk, så det kom jeg langt med for å ikke bli plaget. Er veldig blond, så mange tok kontakt haha). 

Pyramidene var helt utrolig. Grisevarmt og mange masete folk. Men virkelig verdt det 😄

maten er god(elsker arabisk mat), men jeg fikk turistdiaré, og var på do ca 50 ganger pr dag i 9 dager. Da klarte jeg ikke mer og dro på et privat sykehus, fikk god hjelp og ble frisk etter 1-2 dager :) (Jeg har sensitiv mage altså). 

Kunne helt klart dratt tilbake. Tok masse taxi alene med sønnen min på 4 år da, men tok ofte de store felles taxiene, da blir man ikke så ofte lurt. Er utrolig billig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: Har vært en gang i februar i Hurghada, da var det litt kjølig, kald vind, så måtte være i le for å sole oss. Var da også en tur til Luxor, der var det deilig fin norsk sommervarme på denne tiden. Har også vært i Sharm og på dykkerbåt i oktober flere ganger, da har det vært herlig temperatur. 

2: Ta forhåndsregler som i andre land. Har vært der flere ganger uten problem. Tidligere var Nilen-cruise verstingen med tanke på turistdiare med rundt 90% som ble dårlige (ifølge vaksinasjonskontoret jeg benytter), usikker om det fortsatt er sånn nå da er flere år siden jeg hørte det. På dykkerbåtene har jeg inntrykk av at hygienen er god, ikke kjekt for noen med syke folk ombord når vi lever så tett. Får også fort en dårlig rykte.

3. Vi har ikke hatt problemer med hoteller eller taxi. Har ikke tatt så mye taxi da vi stort sett har dykket...

Er ca 5 år siden sist jeg var der nå, så dette er ikke helt ny informasjon så sjekk opp oppdatert info. Reiser gjerne til ake etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...