Gå til innhold

"Du ser så sliten ut"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan i helvete slutte å se sliten ut når jeg ikke er det? Er så dritt lei av å høre det.

Jeg sminker meg ikke, i hvertfall sjelden. I motsetning til mange andre kvinner.  Er det kanskje derfor? At folk har blitt "bortskjemt" med å se sminkede kvinner? Og vi uten blir virkende veldig snaue og trette?

eller er det andre ting? Synes ikke selv jeg ser sliten ut, men har aldri følt at jeg klarer å se like stelt ut som de vakre kvinnene da. Har også mulig asperger i tillegg, og er til sjekk, og jeg har lurt på om det kanskje kan være en greie at man ikke klarer å se like fin ut som andre med det? 

Anonymkode: 6303e...a7c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du misliker det så er det vel bare å bruke en tinted moisturizer eller en tynn foundation eller en krem som gir glød (f.eks har iglow en del). Når jeg ikke bruker sminke får jeg ofte kommentarer på om jeg er syk eller gravid fordi jeg er så bleik. Bruker nå en foundation fra Guerlain som heter lingerie (fordi den er så tynn) og den gir akkurat den gløden jeg trenger. 

Anonymkode: dc314...fde

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du misliker det så er det vel bare å bruke en tinted moisturizer eller en tynn foundation eller en krem som gir glød (f.eks har iglow en del). Når jeg ikke bruker sminke får jeg ofte kommentarer på om jeg er syk eller gravid fordi jeg er så bleik. Bruker nå en foundation fra Guerlain som heter lingerie (fordi den er så tynn) og den gir akkurat den gløden jeg trenger. 

Anonymkode: dc314...fde

Men for faen da, skal vi kvinner drive å bruke sminke for å bli sett positivt på eller? Ingen er vant med å se meg med så masse sminke så jeg kan ikke skjønne àt de får "sjokk" når de ser meg. Jeg kan få "sjokk" når jeg ser mine venner helt uten dersom jeg er vant med å se dem sminket hele tiden eller med fake vipper. 

Jeg synes jeg ser best ut uten, synes bare jeg ser mye eldre ut med sminke. 

• Liker 9
Skrevet

Da er det bare å si at du ikke er sliten, men at det kan se slik ut fordi du velger og ikke bruke sminke. Enten så er du sliten, men benekter det eller så er du ikke det, men velger å være naturlig - da må du tåle at andre kan syntes du ser trøtt ut. Selv dropper jeg også sminke, og har mørke ringer under øynene - akkurat der velger jeg å bruke concealer og det gjør underverker. Om ikke så kan folk tenke hva de vil 🙂

Anonymkode: 352d7...c04

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare å si at du ikke er sliten, men at det kan se slik ut fordi du velger og ikke bruke sminke. Enten så er du sliten, men benekter det eller så er du ikke det, men velger å være naturlig - da må du tåle at andre kan syntes du ser trøtt ut. Selv dropper jeg også sminke, og har mørke ringer under øynene - akkurat der velger jeg å bruke concealer og det gjør underverker. Om ikke så kan folk tenke hva de vil 🙂

Anonymkode: 352d7...c04

Vel, jeg synes ikke folk ser slitne ut fordi de ikke bruker sminke. De som ikke bruker sminke til vanlig får jeg ikke "sjokk" av. Det har jeg som sagt fått av venninner som bruker falske vipper og masse  sminke hver dag, så er de på jobb den dagen de ikke rakk å sminke seg..da kan man lure på om de har blitt syke. Men det hadde sikkert ikke vært slik om jeg var vant til å se dem uten sminke. 

Og menn ser ikke slitne ut, hvorfor? jo, de går ikke med sminke. 

Og noen kan se slitne ut selv om de bruker sminke. 

Finne meg i at folk synes jeg ser sliten ut? fordi jeg er kvinne som ikke sminker meg så skal jeg straffes for det? 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men for faen da, skal vi kvinner drive å bruke sminke for å bli sett positivt på eller? In

download.jpg.f2ad85ce06e41bed76563522ff4c15b4.jpg

fortsett å kjemp mot verden...du vinner nok til slutt......

Anonymkode: 9789c...34a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

download.jpg.f2ad85ce06e41bed76563522ff4c15b4.jpg

fortsett å kjemp mot verden...du vinner nok til slutt......

Anonymkode: 9789c...34a

veldig morsomt. 😉 

men jeg synes jeg blir mye styggere med sminke. virker myyye eldre med en gang. 

Skrevet

Før jeg lånet denne tråden så tenkte jeg at du ikke sminket deg. Og det stemte. Drit i å sminke deg hvis du ikke vil! Er det da slik at alle menn går rundt og ser sliten ut hele tiden siden de ikke bruker sminke? 😆

Anonymkode: e86f2...c43

Skrevet

Nå skal ikke jeg ødelegge med mitt nærvær som mann her... :fnise:

Men ville bare si at jeg trives klart best med damer uten sminke! Heller litt trøtt enn for mye sminke. Ikke glem at det er selvbildet dere snakker om, evt dere damer imellom! De fleste menn er litt enig med meg.

(Kan sove litt sammen da også?? Skal holde meg på matta i natt, promise 😄)

:hug:

Anonymkode: 4a414...6e3

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk må kommentere det. Hører det ofte(akkuratt blitt mamma) og jeg forstår bare ikke hvorfor folk må si det. Javel, jeg ser sikkert sliten ut, men jeg sier da aldri sånn til andre 😅  skjønner ikke hvorfor folk må kommentere det

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

veldig morsomt. 😉 

men jeg synes jeg blir mye styggere med sminke. virker myyye eldre med en gang. 

Jeg ser eldre ut med sminke hvis jeg bruker feil produkter, for mye produkt eller feil teknikk. 

Anonymkode: 0402d...1d5

• Liker 1
Skrevet

Er det flere, uavhengig av hverandre, som sier du ser sliten ut? Da tror jeg ikke det kommer av at du ikke bruker sminke. Om jeg skulle kommentere at en god venninne ser sliten ut, er det fordi hun har mistet glimtet i øyet. Jeg ser det mer på blikket og gusten hud enn om hun har maskara eller ikke.

Anonymkode: 9efa2...9c4

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før jeg lånet denne tråden så tenkte jeg at du ikke sminket deg. Og det stemte. Drit i å sminke deg hvis du ikke vil! Er det da slik at alle menn går rundt og ser sliten ut hele tiden siden de ikke bruker sminke? 😆

Nei det er det jeg skriver her :) at menn ikke ser slitne ut, men det virker som at man som kvinne skal sminke seg -_- Og det er ikke menn som driver å kommenterer det 😛 
Jeg respekterer at folk vil sminke seg, men ofte synes jeg det bare ser ut som de har slått øyet sitt, særlig når de putter på øyenskyggen og kajal. Noen klarer jo å gjøre det fint, og jeg husker da jeg var fjortiss. Da skulle jeg ikke vise meg blandt folk uten sminke.. men det var da. Jeg ser så mye yngre og bedre ut uten all den sminka. kanskje jeg bare har noen øyne som ikke kler det så godt, for jeg får RARE øyne om jeg har på kajal for eks. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, camliiaa skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk må kommentere det. Hører det ofte(akkuratt blitt mamma) og jeg forstår bare ikke hvorfor folk må si det. Javel, jeg ser sikkert sliten ut, men jeg sier da aldri sånn til andre 😅  skjønner ikke hvorfor folk må kommentere det

folk kommenterer mye rart. De kommenterer jo høyden på folk også. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

folk kommenterer mye rart. De kommenterer jo høyden på folk også. 

Ja, sant så sant. Skjønner ikke meg på sånne 😅

Skrevet

Det er så utrolig frekt å si. De har jo ikke folkeskikk. Har opplevd det selv mange ganger. Det er en ting med nær familie og nære venner som sier det av bekymring. Men ellers: nei!

• Liker 1
Skrevet

Hengende øyelokk? Bleik i ansiktet? Smiler lite? Se på punkter som gjør at en ser trøtt ut så får du se om det er noe å gjøre med. Eller kjefte kraftig på de neste gang i håp om at det går over. 

Har ei her i byen som alltid ser sliten ut, ser hun har prøvd seg på sminke i det siste med litt uheldig resultat (orange.) 

Anonymkode: ee449...3c7

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden ingen menn bruker sminke så er vi jo heller ikke vant til det og derfor ser ingen av de slitne ut, mens kanskje 90 prosent av alle kvinner bruker sminke og dermed blir de resterende seende slitene ut fordi alle er vant til å se folk uten mørke ringer under øyna og med mascara og eyeliner osv

Anonymkode: 47294...efb

Skrevet

Det er da plenty av menn som ser slitne ut, og plenty av damer både med og uten sminke som ser slitne ut. 

Anonymkode: fa1cf...8a0

Skrevet

En ny hårstil, klipp eller sveis kan utgjøre en stor forskjell! Kanskje kan du gjøre noe med det. Da krever det ikke mye utstyr eller produkter. Evt bruke litt maskara til hverdags. Koster lite for en maskara som varer lenge, krever heller ikke nye tid og innsats. Ellers har jo også hunden en del å si. Bruk en god ansiktskrem og evt en peelingmaske i ny og ne. Og sist men ikke minst har kroppsholdning og kroppsspråk mye å si for hvordan en blir oppfatta ava omverdenen 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...