Paperwall Skrevet 30. september 2018 #21 Skrevet 30. september 2018 På 29.9.2018 den 3.43, Jr.Garcon skrev: Jeg ser ikke logikken din med å fokusere på 1 eller 3 år tilbake i tid. Innvandring-flyktninger/asylsøkere/(schengen borgere i nyere tid) er det etter min mening naturlig å vurdere antallet på fra f.eks. 1980 tallet frem til 2018. Du må gjerne mene at det er få som har kommet til Norge i løpet av denne perioden på nærmere 40 år, men personlig mener jeg det er ekstremt mange. Når innvandrere da i snitt får langt flere barn enn etnisk norske, så blir farsen komplett. Det hjelper null og niks om man tok inn "få" innvandrere i første halvdel av 2018. Ja, heldigvis er det enn så lenge litt bedre takhøyde for debatt i Norge Poenget mitt er at det for tre år siden kom inn flere flyktninger enn det gjør nå - uten at det førte til mer grov vold og drap. Nå tre år etter tar vi inn svært lite, så lite at flere asylmottak legges ned, så da blir det fullstendig malplassert å trekke inn «de svenskene tilstandene» i denne debatten. Bare for å ha det sagt - jeg er enig med de som er for en streng (men rettferdig og human) innvandringspolitikk, men innvandringsdebatten må være faktabasert.
Jr.Garcon Skrevet 30. september 2018 #22 Skrevet 30. september 2018 45 minutter siden, Paperwall skrev: Poenget mitt er at det for tre år siden kom inn flere flyktninger enn det gjør nå - uten at det førte til mer grov vold og drap. Nå tre år etter tar vi inn svært lite, så lite at flere asylmottak legges ned, så da blir det fullstendig malplassert å trekke inn «de svenskene tilstandene» i denne debatten. Bare for å ha det sagt - jeg er enig med de som er for en streng (men rettferdig og human) innvandringspolitikk, men innvandringsdebatten må være faktabasert. Uten at jeg nødvendgivis er enig i at det ikke førte til mer vold/drap/voldtekt, så blir det uansett helt feil å ta den vurderingen så isolert og tidsbegrenset. De xxxx som slapp inn for 3 år siden må jo styre unna alle former for alvorlig kriminalitet herfra til evigheten før man kan slå fast at innvandringen ikke førte til mer alvorlig kriminalitet. Noe jeg har 0 % tro på om man tar en titt på statistikk over alvorlig kriminalitet utøvet av ikke etnisk norsk gjerningsmann. Jeg syns svenske tilstander er det beste eksempelet på hva som skjer med vestlige land med mye innvandring - å de svenske tilstandene er ikke et resultat av 1 eller 3 år med innvandring.
Paperwall Skrevet 30. september 2018 #23 Skrevet 30. september 2018 (endret) 23 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Uten at jeg nødvendgivis er enig i at det ikke førte til mer vold/drap/voldtekt, så blir det uansett helt feil å ta den vurderingen så isolert og tidsbegrenset. De xxxx som slapp inn for 3 år siden må jo styre unna alle former for alvorlig kriminalitet herfra til evigheten før man kan slå fast at innvandringen ikke førte til mer alvorlig kriminalitet. Noe jeg har 0 % tro på om man tar en titt på statistikk over alvorlig kriminalitet utøvet av ikke etnisk norsk gjerningsmann. Jeg syns svenske tilstander er det beste eksempelet på hva som skjer med vestlige land med mye innvandring - å de svenske tilstandene er ikke et resultat av 1 eller 3 år med innvandring. Det er jo nettopp den store flyktningkrisen i 2015 som førte til at situasjonen eskalerte. De tok inn så mange at det ble problemer med integreringen. Integrering er ikke noe som skjer over natten, det tar tid før de lærer seg språket, kommer seg ut i jobb, etc. Sverige hadde rett og slett ikke kapasitet til å hjelpe alle som kom inn. I 2015 tok Sverige inn ca.160 000 (mens Norge tok inn rundt 30 000). Å ta inn så mange på en gang er ikke bærekraftig for et så lite land som Sverige. Det førte til at mange ikke ble sysselsatt og ble sittende uten jobb. Det er spesielt de fire siste årene som har ført til at situasjonene er som den er i Sverige. I denne perioden har det kommet ca. 350 000 nye landsmenn. For øvrig, når en er helt ny i et land, ikke kan språket eller er kjent med kulturen, sitter uten jobb og ikke har noe fornuftig å holde på med - så er sjansen størst for å ty til kriminalitet. Endret 30. september 2018 av Paperwall 1
Jr.Garcon Skrevet 30. september 2018 #24 Skrevet 30. september 2018 1 minutt siden, Paperwall skrev: Det er jo nettopp den store flyktningkrisen i 2015 som førte til at de situasjonen eskalerte. De tok inn så mange at det ble problemer med integreringen. Integrering er ikke noe som skjer over natten, det tar tid før de lærer seg språket, kommer seg ut i jobb, etc. Sverige hadde rett og slett ikke kapasitet til å hjelpe alle som kom inn. I 2015 tok Sverige inn ca.160 000 (mens Norge tok inn rundt 30 000). Å ta inn så mange på en gang er ikke bærekraftig for et så lite land som Sverige. Det førte til at mange ikke ble sysselsatt og ble sittende uten jobb. Det er spesielt de fire siste årene som har ført til at situasjonene er som den er i Sverige. I denne perioden har det kommet ca. 350 000 nye landsmenn. Eskalerte ja, men det var milevis fra problemfritt før den tid også - "dråpen som får begeret til å renne over".
Paperwall Skrevet 30. september 2018 #25 Skrevet 30. september 2018 4 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Eskalerte ja, men det var milevis fra problemfritt før den tid også - "dråpen som får begeret til å renne over". Ja, i 2015 kom det jo 160 tusen nye landsmenn, så da eskalerte situasjonen seg. Det var ikke en fornuftig flyktning- og migrasjonspolitikk Sverige førte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå